Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: رسیدگی و برخورد با متجاوزین به اراضی ملی، منابع طبیعی، تغییر کاربری.ها و تجاوز به حریم رودخانه‌ها که در حوزه حقوق بیت المال هستند، از وظایف و تکالیف دستگاه قضایی است و این دستگاه با هرگونه تجاوز و تخریب اراضی ملی در بخش‌های مختلف، قاطعانه برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی دهقانی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال، اظهار کرد: انفال گستره عظیمی است که شامل حوزه های مختلفی از قبیل آب، خاک و محیط زیست می شود و در اصول متعدد قانون اساسی، حفاظت و صیانت از آن مورد تاکید قرار گرفته است بنابراین همه نهادهای مختلف که به عنوان متولی و امین قرار داده شده اند، باید در این صیانت و حفاظت به بهترین نحو و با حساسیت به وظیفه و تکلیف خود عمل کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری استان خوزستان، وی افزود: از وظایف مهم و راهبردی شورای حفظ حقوق بیت المال، اتخاذ تدابیر لازم و پیشگیرانه در برابر متجاوزین به عرصه های ملی، منابع طبیعی، تغییر کاربری ها، تجاوز به حریم رودخانه.ها است و دستگاه های متولی باید براساس وظایف و تکالیف خود هر گونه تعرض و تجاوز به حقوق بیت المال را در حوزه فعالیت‌شان در کمتر زمان ممکن شناسایی و مراتب را به دادستان های عمومی و انقلاب سراسر استان گزارش دهند. 

دهقانی خاطر نشان کرد: هر مسئولی که وظایف و تکالیفی درخصوص حقوق بیت المال برعهده داشته باشد و با عدم توجه به وظایف خود و سهل انگاری و بی توجهی نسبت به حقوق بیت المال موجب تجاوز و تعرض افرادی به اراضی ملی و منابع طبیعی شود نیز باید پاسخگو باشد و وفق مقررات و بدون تعارف با آن فرد برخورد می شود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال خوزستان در ادامه گفت: باید با اقدامات و راهکارهای پیشگیرانه از تصرفات به اراضی ملی و تشکیل پرونده در این خصوص جلوگیری شود.
 
وی عنوان کرد: دستگاه های متولی بر اساس تکالیف خود به همان حساسیتی که هر مالک نسبت به مال خود دارد، نسبت به حقوق بیت المال حساسیت داشته باشند و بصورت کاربردی راهکارهای پیشگیرانه از تجاوز به اراضی ملی و تغییر کاربری ها و استفاده غیر مجاز از آب را ارائه کنند. 

دهقانی افزود: کاداستر و صدور سند برای اراضی ملی و منابع طبیعی یکی از راهکارهای بسیار کاربردی در برابر تصرفات است که باید موانع اجرای آن برداشته شود.

رئیس دادگستری خوزستان گفت: مردم هرگونه تخلف در خصوص تضییع حقوق بیت المال را به دبیر خانه این شورا گزارش دهند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد و برای تسریع در رسیدگی به پرونده های صیانت از حقوق بیت المال، شعب ویژه در مرحله دادسرا، دادگاه و تجدیدنظر در خوزستان راه اندازی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه نیز بر تلاش دستگاه های متولی بر حفظ و صیانت از حقوق بیت المال تاکید کرد و گفت: اگر قصور و یا کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد بدون مسامحه برخورد قاطعی خواهیم کرد و دستگاه قضایی نسبت به این موضوع حساسیت خاصی دارد.

صادق جعفری چگنی پیشگیری را بهترین راهکار برای جلوگیری از تخریب، تجاوز و تغییر کاربری اراضی ملی و منابع طبیعی دانست و افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ضروری است تمهیدات و طرح های پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از تخریب، تجاوز و تغییر کاربری اراضی ملی و منابع طبیعی اندیشیده شود و نسبت به آن حساس باشیم.

در ادامه جلسه اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال به بیان دیدگاه ها، پیشنهادات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه های کاری خود پرداختند. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی خوزستان دادگستري شورای حفظ حقوق بیت المال اراضی ملی و منابع طبیعی تغییر کاربری اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • ابراز نگرانی کمیسر عالی‌ حقوق بشر سازمان ملل از نحوه برخورد با دانشجویان معترض
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما