Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای ابراهیمی در نشست کمیته راهبردی فناوری نانو در بخش کشاورزی به توسعه روزافزون کاربرد‌های نانو در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: فناوری‌های نانو می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله امنیت غذایی، تولید نهاده‌های دام، طیور و آبزیان، زیست‌فناوری کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی حیوانات، کشاورزی دقیق و هوشمند، صنایع غذایی و استفاده از آب کاربرد‌های مهمی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چالش‌های عدیده‌ای از جمله افزایش رشد جمعیت و تقاضا برای عرضه مواد غذایی، تغییرات شرایط آب و هوایی، مشکلات زیست محیطی مانند تجمع سموم، کود‌های شیمیایی و آفت کش‌ها، محدود بودن زمین زراعی و منابع آب در بخش کشاورزی بوجود آمده است و برای رفع این معضلات، استفاده از تکنیک‌های نوین در بخش کشاورزی حائز اهمیت بوده است.

بیشتر بخوانید

احداث ۵۰۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری

کشاورزی پایه اقتصاد هر کشور است و بخش کشاورزی به عنوان بخش تامین کننده مواد اولیه صنایع تبدیلی و غذایی می‌باشد که با سرمایه گذاری و برنامه ریزی در جهت کاربرد فناوری نانو می‌توان در مسیر توسعه و پیشرفت کشاورزی گام‌های موثری برداشت.

شایان ذکر است: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید دانش‌بنیان و اهمیت نفوذ فناوری نانو در بخش کشاورزی و با توجه به جایگاه توسعه کابردی فناوری نانو در حل مشکلات بخش کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین مزیت‌های بالقوه و بالفعل تجاری‌سازی در این زمینه و با شروع فعالیت مجدد کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی با رویکرد، ساختار، دستور کار و ماموریت جدید؛ اساسنامه، سند راهبردی و شیوه‌نامه و دستورالعمل اجرایی کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهادکشاورزی از سوی وزیر جهاد کشاورزی برای اجرا ابلاغ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری نانو بخش کشاورزی فناوری نانو بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۴۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع ابی این شهرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، گفت: اولین مرحله رها سازی آب سد اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا میشود.    رییس شورای حفاظت از منابع اب سلماس افزود: این امر به جهت تامین حق آبه کشاورزان صورت می‌گیرد تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی جاری بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، اظهار کرد: ۲۶میلون متر مکعب اب برای ابیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته است    کاظمی گفت؛ این میزان اب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠درصد افزایش دارد    او گفت: اب حدود ۱۲هزار هکتار اراضی این شهرستان از سد‌های زولا و دریک تامین میشوند

دیگر خبرها

  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام