Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم علایی صبح چهارشنبه در جلسه با رئیس و هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار کرد: استاندارد بودن مصالح ساختمانی مورد استفاده در پروژه‌های سطح استان اردبیل ضروری و مورد تاکید است.

وی افزود: طبق ماده ۸ آئین نامه نظارت بر استانداردهای اجباری مصالح ساختمانی مصوب هیأت محترم وزیران، نظارت بر استفاده از فرآورده‌های ساختمانی استاندارد در امر ساخت و سازها و به دست آوردن اطمینان از اعتبار پروانه‌های استاندارد فرآورده‌های مزبور بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اداره استاندارد استان اردبیل بیان کرد: انتظار می‌رود مهندسین ناظر طی نظارت بر پروژه‌های ساختمانی طرف قرارداد اجازه استفاده از مصالح ساختمانی غیر استاندارد را ندهند و در صورت مشاهده این فرآورده‌ها مراتب را به اداره کل استاندارد اردبیل اعلام نمایند.

علایی در ادامه از آمادگی اداره کل برای انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، فنی و اجرایی با سازمان نظام مهندسی خبر داد و گفت: اداره کل استاندارد استان با همکاری شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده کنترل تولید، توزیع و تمرکز و فروش مصالح ساختمانی استاندارد را با جدیت در دستور کار قرار داده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ضمن استقبال از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین، بر آمادگی سازمان متبوع برای انجام وظایف تصدی‌گری اداره کل استاندارد در زمینه انجام آزمون، بازرسی فنی و بازرسی نمونه برداری بعد از طی فرآیندهای تأیید صلاحیت مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران در قالب آزمایشگاه همکار و شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده تاکید کرد.

کد خبر 5520695

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندارد استانداردسازی اداره کل استاندارد اردبیل مصالح ساختمانی نظام مهندسی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه خراسان رضوی سفر استانی سازمان تبلیغات اسلامی آمار کرونا اردبیل ویروس کرونا مشهد ایلام آبرسانی کنگره شهدا اجتماع سلام فرمانده سازمان نظام مهندسی مصالح ساختمانی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد

محمد محمدنژاد معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه گفت : طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از واحد تولیدی در استان کرمانشاه ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد کشف و توقیف شد.

وی ضمن تأکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا افزود: در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.

معاونت ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد استان کرمانشاه ضمن تصریح اینکه دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده‌رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است، گفت: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنا بر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.

محمد نژاد ضمن تأکید بر لزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد خاطرنشان کرد: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده‌رقمی درج‌شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • استفاده از بتن حاوی گرافن در آمریکا
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی