Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استانداری خوزستان پس از مدت زمان طولانی توقف مجددا فعال شد و در دسترس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری آریا از اهواز؛سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات استانداری خوزستان به آدرس www.iranfoia.ir جهت دسترسی مردم به اطلاعات موسسات عمومی و خصوصی پس از توقف چند ساله با پیگیری روابط عمومی استانداری خوزستان مجددا فعال سازی و در دسترس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه یکی از بسترهای اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات محسوب می شود . به این ترتیب که مردم می توانند در بستر سامانه درخواست اطلاعات نمایند وسازمان‌های فعال به درخواست های ثبت شده برای دسترسی به اطلاعات پاسخ می‌دهند.

در این سامانه می‌توان دسترسی به اطلاعات (هر نوع داده از جمله صوت، تصویر، فیلم، نوشته، نشانه، نقشه، اعداد و یا ترکیبی از آنها که در اسناد مندرج باشد) را درخواست کرد. منظور از اطلاعات،‌ داده‌هایی است که در اسناد مندرج باشد یا به صورت نرم‌افزاری ذخیره گردیده یا با هر وسیله دیگری ضبط شده‌ باشد.

درخواست هایی نظیر : شکایت از عملکرد سازمان، پیگیری شکایت ثبت شده در سازمان، درخواست وام، درخواست دریافت یارانه، بسته معیشتی، تأیید یا تکذیب اخبار، اعلام موضع رسمی دستگاه نسبت به موضوع خاص جزء کارکرد این سامانه نیست و‌ درخواست دسترسی به اطلاعات محسوب نمی شود و پاسخی برای این نوع از درخواست‌ها در این سامانه قابل ارائه نیست.

مهلت پاسخگویی به هر درخواست، 10 روز است و سازمان‌ها و دستگاه ها باید در مهلت مقرر قانونی پاسخ را در سامانه ارائه دهند. زمانبندی پاسخ و رسیدگی به شکایت نیز به همین صورت است.

پایان پیام./

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استانداری خوزستان سامانه ملی انتشار راه اندازی آزاد به اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی

به گزارش «تابناک»، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

حضرات بزرگان محترم روحانیت

سلام علیکم

تصور می‌شد، عملیات "وعده صادق" علیه رژیم‌صهیونیستی و نیز آغاز مجدد فعالیت گشت‌ارشاد (با نام جدید طرح نور) بتواند اتفاق پیش‌آمده در یکی دوماه اخیر درباره جناب آقای کاظم‌صدیقی را به محاق ببرد و به فراموش بسپارد.

گواهی می‌دهم هر روز با افراد متعددی در خیابانها، فروشگاهها ، وسایل نقلیه بخصوص مترو مواجه می‌شوم که درباره دو سه موضوع اظهارنظر یا پرسش می‌کنند. این بدان معناست که قضیه از نگاه افکارعمومی نه تنها تمام نشده، بلکه چون شفافیت کامل در آن صورت نگرفته، فضایی از بدبینی را حفظ کرده است.

به عنوان یک علاقمند به روحانیت و معتقد به حفظ شان و جایگاه آن و مهمتر بازگشت مرجعیت این طبقه برای مردم، انتظار دارم موضوع آقای صدیقی استخوان لای زخم نماند. اگر رفتار او صحیح،قابل دفاع و بدون خدشه است، صراحتا اعلام و ابهامات جامعه برطرف شود. در غیراین صورت، توقع جامعه مبنی بر برخورد بدون تبعیض با ایشان عملی گردد.

توجه به عبارت مشهور "حسنات الابرار، سیئات المقربین" اقتضا دارد که مواجهه با اشتباهات کوچک عناصری که تابلو نظام به شمار می روند، سخت باشد تا امید و اطمینان مردم افزایش یابد.

متاسفانه حضور آقای صدیقی در نمازجمعه و توجیهات طلبکارانه‌ای که در برابر شائبه ها بیان داشت، سوءتفاهم‌های موجود را افزایش داد و بیم آن می رود این دمل چرکین سربسته بماند و بعدها خدای ناکرده عواقبش دامنگیر همه روحانیت (که قطعا بسیاری از آنها از آن دفاع نمی‌کنند) شود. 

آنچه نوشته شد صرفا گزارشی از حرفهای شفاف مردم کوچه و بازار است. چشم بستن برواقعیت، واقعیت را از بین نمی برد بلکه دیر یا زود، روی تلخ خود را نشان می دهد.

والامر الیکم

دیگر خبرها

  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • هوش مصنوعی ChatGPT دادگاهی می‌شود!
  • درخواست یک فعال سیاسی درباره کاظم صدیقی
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی فعال به خوزستان
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟