Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به ضرورت توجه به آینده پژوهی در حوزه مشاغل و توسعه آموزش‌های مهارت‌محور اظهار کرد: خوشبختانه جهاددانشگاهی در این بخش نیز از توان و ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و لذا جهاددانشگاهی استان در حوزه پایش نیازهای آتی حوزه صنعت و معدن و آموزش‌های مرتبط با آن نیز می‌تواند به ارائه خدمت بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی منصفی راد در نشست با مدیر مجموعه معادن و شرکت آلومینای ایران با بیان اینکه جهاددانشگاهی هم در حوزه رسانه‌ای و هم حوزه افکارسنجی از توانمندی بالایی برخوردار است افزود: مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی معتبرترین مرکز افکارسنجی در کشور است و ما آمادگی داریم در زمینه پایش افکارسنجی در حوزه های مرتبط با مجموعه‌های بزرگی همچون آلومینا ،ایمیدرو ...همکاری کنیم.

وی با اشاره به توفیقات جهاددانشگاهی در سطح ملی و بین‌المللی گفت: خوشبختانه ساختار جهاددانشگاهی و واحدهای استانی آن به گونه‌ای است که زمینه برای بهره‌گیری از تجربیات و ظرفیت‌های آنها در اقصی‌نقاط کشور فراهم است و لذا جهاددانشگاهی استان سمنان نیز از ظرفیت دیگر واحدها نیز در استان بهره بگیرد.

همکاری در اجرای طرح ها و پروژه های فناورانه و دانش بنیان

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، مجموعه آلومینای ایران را از موفق‌ترین واحدهای فعال در حوزه معدن ارزیابی کرد و گفت: جهاددانشگاهی استان با توجه به فعالیت این مجموعه در بخش‌هایی از استان پهناور سمنان، آماده همکاری گسترده در بخش‌های مختلف و از جمله در حوزه های آموزشی و پژوهشی، افکار سنجی، بومی سازی قطعات و تجهیزات حفاری معادن، آزمایشگاه، نمونه برداری و تست و... است.

علی منصفی راد از آغاز اجرای دو طرح پژوهشی در حوزه معدنی در استان سمنان خبر داد و گفت: یک طرح در حوزه باطله‌های معدنی در استان سمنان است که فرآیند اجرای این طرح در استان با محوریت جهاددانشگاهی استان آغاز شده و امید می‌رود در آینده به مرحله تجاری سازی برسیم، علاوه بر این در قالب یک طرح فناورانه دیگر با همکاری یک شرکت معتبر به حوزه طراحی تجهیزات کشفیات معدنی نیز ورود کردیم.

وی افزود: استان سمنان یکی از مستعدترین و غنی‌ترین استان‌ها در حوزه موادمعدنی است و لذا جهاددانشگاهی استان نیز برنامه‌های متنوعی برای ورود به این بخش دارد، خوشبختانه مدیریت ارشد اجرایی استان نیز حمایت و پشتیبانی زیادی در حوزه فعالیت های تولیدی و اقتصادی در استان دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان بر لزوم کاهش خام‌فروشی‌ مواد معدنی و وزن‌بخشی بیشتر به فراوری معدنی در این استان معدنی تاکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی استان آمادگی دارد که برای تحقق این مهم همه ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه خود را به میدان بیاورد.

منصفی راد با بیان اینکه براساس نقشه توسعه علمی کشور، وظیفه آموزش‌های تخصصی و نوین در کشور به جهاددانشگاهی واگذار شده اظهار کرد: جهاددانشگاهی استان سمنان نیز از ظرفیت بالایی در حوزه آموزش‌های کوتاه‌مدت و اشتغال‌محور برخوردار است.

وی ضمن اعلام آمادگی جهاددانشگاهی استان برای توانمندسازی نیروی انسانی در دستگاه‌ها و واحدهای معدنی و صنعتی تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان هم در حوزه آموزش‌های حضوری و هم غیرحضوری آماده همکاری با شرکت آلومینای ایران و مجموعه‌های تحت‌پوشش این مجموعه بزرگ تولیدی و اقتصادی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی سمنان منطقه سمنان معدن صنعت جهاددانشگاهی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۹۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد

در گرامیداشت هفته کار و کارگر تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران استان به امضای مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهزیستی کردستان رسید. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بخش عظیمی از جامعه را کارگران تشکیل داده و در استان کردستان بیش از ۷۰۰ هزار نفر مخاطب مستقیم وزارت کار هستند.

 فرزاد پیشکاری توجه به سلامت جسمی و روحی کارگران را از وظایف وزارت کار دانست و اظهار داشت: بهزیستی از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات به جامعه مخاطب وزارت کار و از بازوان توانمند این وزارتخانه می‌باشد که با خدمات خود بخش عظیمی از جامعه را تحت پوشش خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه سلامت روحی و جسمی کارگران در بهره وری، راندمان و اثر بخشی کار آنان در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی تاثیرگزار است، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه کارگرانی که دچار آسیب‌های اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر شده را به اداره کل بهزیستی معرفی کرده و روانشناسان این سازمان در رفع مشکلات روحی و روانی آنان تلاش خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان