Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد مطهری نسب روز چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه برگزار شد، افزود: صلح و سازش تعداد پنج هزار و ۱۹۰ پرونده ارجاعی به شورای حل اختلاف شاهرود در سال گذشته نشان از تلاش بی وقفه همکاران بوده که این آمار در سطح استان سمنان کم نظیر است.

وی به افزایش ۱۷ درصدی ارجاع پرونده نسبت به سال ۱۳۹۹ به این شورا اشاره کرد و اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال نیز از مجموع ۲ هزار و ۳۴۰ پرونده موجود از پارسال و ارجاع شده، ۳۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد این پرونده‌ها به صلح و سازش منجر شد که به طور یقین تا پایان سال این آمار افزایش خواهد داشت.

مطهری با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ درصد تشکیل پرونده‌های قضایی نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش داشت، تصریح کرد: تعداد پرونده‌های محاکم عمومی و انقلاب ۱۳ درصد، دادسرا ۶ درصد و شورای حل اختلاف ۱۷ درصد افزایش داشت.

رییس دادگستری شاهرود با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۳۷ هزار و ۵۰۹ پرونده وارد شد، اظهار داشت: طی سال گذشته تعداد ۳۷ هزار و ۷۶۱  پرونده از جمله پرونده‌های باقیمانده از سال‌های قبل نیز رسیدگی و مختومه شد.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۳۷ هزار و ۵۰۹ پرونده ۱۱ هزار و ۸۷۵ فقره مربوط به شورای حل اختلاف بود، ابراز داشت: این تعداد پرونده در ۱۳ شعبه این شورا مورد رسیدگی قرار گرفت.

مطهری با بیان اینکه تعداد هشت هزار و ۸۱۶ پرونده نیز به مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب شاهرود وارد شد، افزود: با توجه به یکهزار و ۸۶۲ پرونده موجود از سال‌های قبل، در پایان سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۲۵۶ پرونده پس از رسیدگی مختومه شد.

به گفته وی، تعداد یکهزار و ۴۴۲ پرونده نیز به منظور رسیدگی به امسال انتقال یافت.

رییس دادگستری شاهرود با اشاره به اینکه مجموع دادگاه و محاکم عمومی و انقلاب این شهرستان ۹ شعبه فعال دارند، اظهار داشت: پنج شعبه حقوقی، چهار شعبه کیفری که شامل یک شعبه کیفری، ۲ شعبه خانواده و یک دادگاه انقلاب است به مردم شاهرود خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های ورودی محاکم عمومی و حقوقی از سال‌های قبل به سال ۱۴۰۰، یکهزار و ۸۰۰ پرونده بود، افزود: سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۱۸ پرونده به محاکم عمومی و حقوقی وارد شد که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۱۱ پرونده رسیدگی شد و ۴۰۷ پرونده برای امسال باقی ماند.

مطهری رسانه‌ها را نشردهندگان عرصه فرهنگ و توزیع کننده ایده‌های ناب خواند و گفت: هر جا که فرهنگ به خوبی گسترش پیدا کند در پی آن موفقیت ایجاد می‌شود که نشر آن بر عهده رسانه ها است.

وی با بیان اینکه راهبرد دستگاه قضایی تلاش به منظور خدمتگزاری به مردم است، تصریح کرد: این خدمت به مردم براساس دستورالعمل‌ها انجام می‌شود.

رییس دادگستری شاهرود ادامه داد: امروزه وارد یک دوران تحول و تعالی در دستگاه قضایی به تاکید مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه شدیم.

مطهری با بیان اینکه تحول و تعالی را می‌توان به برون زایی دستگاه قضایی تعبیر کرد، افزود: اکنون مسوولان قضایی شهرستان در مجموعه کاری خود نمی‌نشیند تا مردم به آنها مراجعه کنند بلکه با برگزاری میز خدمت در مناطق دور دست از جمله روستاهای طرود، رویان، دهملا و حضور در مسجدها و پارک‌ها برون زایی را اجرایی می‌کنند.

وی تقویت رویکردهای تخصصی، فنی و کارشناسی در گستره قضایی را ضروری برشمرد، ابراز داشت: باید از برخورد و تصمیم‌های هیجانی و جنجالی اجتناب شود.

رییس دادگستری شاهرود با بیان اینکه تقویت احساس عدالت در جامعه در دستور کار است، افزود: مجموعه دادگستری شهرستان شاهرود به دنبال اجرای عدالت و ایجاد امید آفرینی است تا به اندازه توان احساس عدالت را در جامعه گسترش دهد.

مطهری مقابله همه جانبه تخصصی و به دور از جنجال با فساد را وظیفه ذاتی این دستگاه خواند و اظهار داشت: تکریم مراجعه کننده و مطالبه گری از درون خود دستگاه قضایی در دستور کار است.  

برچسب‌ها محاکم قضایی دادگستری شاهرود شورای حل اختلاف هفته قوه قضاییه قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محاکم قضایی دادگستری شاهرود محاکم قضایی دادگستری شاهرود شورای حل اختلاف هفته قوه قضاییه قوه قضاییه رییس دادگستری شاهرود شورای حل اختلاف محاکم عمومی دستگاه قضایی قوه قضاییه پرونده ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان

سرهنگ علی رحیمی با حضور در همایش گرامیداشت روز روانشناس به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه مشاوره، مددکاری و خدماتی که توسط مشاوران روانشناس در طول یک سال گذشته توسط آنان ارائه شده پرداخت.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس استان با اشاره به نقش پر رنگ مراکز مشاوره و مددکاری در حوزه پیشگیری از آسیب ها، بیان کرد: آمار کل مراجعین به مرکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها در سال۱۴۰۲ بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۲۲ پرونده بوده است.

رحیمی گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ پرونده به مرکز مشاوره و ۲۷ هزار و ۹۷۵ پرونده به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع شده است که از پرونده های ارجاعی به کلانتری‌ها تعداد ۶۷ درصد منجر به مصالحه شده است.

معاون سیاسی  اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: نیاز به نشاط اجتماعی در جامعه با توجه به جغرافیای خاص اجتماعی استان باید یکی از اولویت‌های روانشناسان و مشاوران در سطح استان قرار گیرد.

شریفی افزود: جغرافیای اجتماعی استان دارای گستردگی و تنوع های خاصی است که نیازمند نشاط اجتماعی و حال خوب در جامعه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دستگاههای اجرایی وظیفه مشارکت و گره گشایی در این زمینه را دارند تا انسجام اجتماعی در جامعه تحقق یابد. این امر با همت و کمک روانشناسان و مشاوران تحقق می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ