Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مصطفی هاشمی، چهارشنبه در بازدید از نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در شیراز افزود: بر همین اساس و به منظور گسترش اقتصاد دانش بنیان، برنامه هایی در ۱۰ محور از ابتدای امسال تدوین و در حال انجام است.
او ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌ها استقرار مجموعه های دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی است که در این زمینه این مجموعه‌ها بدون مزایده زمین دریافت می کنند و بخشی از اراضی شهرک صنعتی بزرگ شیراز و سایر شهرکهای صنعتی استان برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: تاکنون ۳۳ شرکت دانش بنیان در شهرکهای صنعتی استان مستقر شده‌اند و این روند امسال با اعمال سیاست‌های حمایتی شتاب خواهد گرفت.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس، کمک به دانش بنیان شدن واحدهای صنعتی مستعد را از دیگر برنامه‌های امسال این شرکت برشمرد و اظهار داشت: در این زمینه تاکنون ۶۲ واحد صنعتی شناسایی شده‌اند که با بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی مشاوران مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در تلاشیم این مهم به سرعت محقق شود.
هاشمی، یکی از ظرفیتهای شرکت شهرکهای صنعتی فارس در توسعه فناوری دانش بنیان را  قابلیت‌های موجود در فن بازار منطقه‌ای استان برشمرد و گفت: در فن بازار ضمن احصای نیازهای فناورانه واحدها، زمینه مناسبی برای اتصال شرکتهای دانش بنیان به واحدهای نیازمند فناوری فراهم می‌شود تا سبب تقویت ارتباط شرکتهای دانش بنیان با صنایع شوند که در این زمینه سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال قرارداد تبادل فناوری منعقد شد.
نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان تا روز جمعه سوم خردادماه جاری از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محول در محل نمایشگاه های بین المللی فارس پذیرای بازدید کنندگان است.

برچسب‌ها شهرک صنعتی شیراز دانش‎ بنیان ‎ها فارس افتتاح نمایشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرک صنعتی شیراز دانش بنیان ها شهرک صنعتی شیراز دانش بنیان ها فارس افتتاح نمایشگاه دانش بنیان شهرکهای صنعتی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی