Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا افلاطونی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم تجلیل از ۴۴ برگزیده ملی و استانی در حوزه کشاورزی استان قزوین گفت: هدف کشاورزان و دامداران باید استقلال و خودکفایی در حوزه تولید باشد.

هم اکنون واردکننده ۸۰ درصد نهاده‌های دامی هستیم و این وابستگی دست و پای کشاورز را گرفته است، بنابراین چشم کشاورز و دامدار ما نباید به مرز‌ها باشد تا مواد اولیه از خارج وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اگر در همین بخش کشاورزی با کمک روش دانش بنیان میزان تولیدات را چندبرابر کنیم، این هزینه‌های اولیه با ارزش افزوده بسیار بالایی همراه خواهد شد.

وی در خصوص کاهش سطح آب گفت: دبی آب و سطح آب‌های زیرزمینی نسبت به گذشته کاهش یافته است، باید از شرایط پیش آمده به نحو مطلوب استفاده کرد و بیش از گذشته از سامانه‌های نوین آبیاری بهره برد.

 هم اکنون ۶۰ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان قزوین انجام شده است و باید این روند برای ۶۳۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان عملیاتی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم گفت: کشاورزی درست و صحیح و استفاده مطلوب از منابع برای افزایش تولید و توان اقتصادی کشور رعایت تقوای الهی است.

 بی تقوایی فقط در رفتار و کردار نیست بلکه اسراف در حوزه آب و تولید نیز بی تقوایی محسوب می‌شود.

 در همین استان قزوین و در منطقه الموت که زمانی مرجع گیاهان و تولیدات محصول کشاورزی محسوب می‌شد، اکنون محصولات کشاورزی را از جای دیگر تامین می‌کنند، این روند باید تغییر و اصلاح پیدا کند.

 همت برای تولید بیشتر و حراست از زمین‌های مظلوم باید در دستور کار باشد، چون تغییر کاربری اراضی کشاورزی بلا‌های بسیاری در دشت قزوین ایجاد کرد و اگر لازم باشد باید اراضی تاراج شده به بخش کشاورزی برگردد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک هم در این نشست گفت: برای استفاده بهینه و افزایش بهره وری در عرصه کشاورزی باید از تکنولوژی نوین استفاده کنیم ما باید هرکجا زمین قابلیت احیا دارد احیا کنیم.

سیاهکلی با اشاره به اهمیت امنیت غذایی گفت: امروز جنگ اوکراین نمونه بارز این موضوع ست.

آبخوانداری و آبخیزداری را باید جدی بگیرید.

محمدبیگی دیگر نماینده استان هم گفت: باید کشاورزی خانواده محور باشد و در این زمینه نیازمند ترویج هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه کشاورزی شیلات و آبزیان استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از مازندران، روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌۱۴۰۳، علی بابایی کارنامی، نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پس از خوش‌آمدگویی به مهمانان آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران با اشاره به انتخاب یوسف نوری، استاندار مازندران، بدون مشورت‌های لازم با مجمع نمایندگان استان، افزود: جلساتی در حین و پس از انتصاب با استاندار مازندران از سوی مجمع نمایندگان استان، انجام شد و با شناختی که از ایشان و خدمات ارزنده‌ای که در دولت سیزدهم داشتند دغدغه‌های نمایندگان با ایشان مطرح شد.

وی تصریح کرد: طبیعتاً وظیفه مدیریت استان با دولت است و نظارت بر این روند بر عهده نمایندگان مردم است.

بابایی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های فراوان استاندار سابق در مقابله با مشکلات به طریق برنامه‌های ریشه‌ای و استراتژیک افزود: موضوعاتی مانند پسماند زباله، اقتصاد دریاپایه، حفاظت از جنگل، مدیریت تنش آبی، رفع مشکلات کشاورزی، مرکبات، مسکن، کاربری زمین، ساخت و ساز غیرمجاز، بیکاری و غیره از اولویت‌های مهم استان است که امیدواریم با برنامه‌های استاندار مازندران، به انها رسیدگی شود و در ابتدا برنامه‌های ناتمام استاندار سابق به اتمام برسد.

وی با درخواست از وزیر کشور، گفت: مشکلات استان را به هیئت دولت برسانید چون استان مازندران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی خود، میزبان ۲۰ میلیون جمعیت شناور است و این امر نیازمند اختصاص بودجه‌های ملی است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط ویژه استان، لازم است که استاندار مازندران دارای اختیارات تام باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد و بتواند موضوعات فرا استانی را پیگیری و حل کند؛ اینگونه نمی‌شود که درآمد استانی باشد ولی ارائه خدمات، کشوری باشد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت تنش آبی موجود در استان، گفت: با وجود تلاش‌های فراوان استاندار سابق، همچنان کشاورزان مازندرانی مشکلاتی دارند، به عنوان مثال حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به دلیل تنش آبی به زیر کشت نرفت؛ حال آن‌که واردات بی‌رویه برنج هم به مشکلات آنان می‌افزاید.

بابایی ضمن اشاره‌ به تصویب منطقه آزاد مازندران، اضافه کرد: منطقه آزاد مازندران، تصویب شد اما نتیجه آن باید به سفره مردم بیاید و مردم، عایدی آن را حس کنند و لازم است که دولت در این زمینه کمک کند.

خبرنگار: مجتبی نجاتی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228250 برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی کشاورزی

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • تجلیل از هزار و ۸۰۰ معلم نمونه در طرح سراسری «سپاس معلم»