Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، گزارش شده که جسد یک سرهنگ مخفی که کد‌های هسته‌ای رئیس‌جمهور روسیه را در یک کیف حمل می‌کرد در خانه‌اش پیدا شده است.

 نام این سرهنگ مخفی «وادیم زیمین» بوده و ۵۳ سال سن داشته است. او پس از استعفا از سمت افسر در خدمات امنیتی با اتهام رشوه گرفتن در شغل جدید خود در خدمات گمرکی مواجه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیمین یک سرهنگ بازنشسته در سرویس امنیت فدرال و مسئول کیف حامل کنترل‌های هسته‌ای روسیه بود که همواره رهبر کرملین را همراهی می‌کرد.

 

گفته می‌شود که او این نقش را به عنوان دستیار «بوریس یلتسین» رئیس جمهور اسبق روسیه نیز ایفا می‌کرد. زیمین در سرویس امنیتی به نقش سرهنگی در زمان جانشینی خود در دوره «ولادیمیر پوتین» ادامه داد. با این وجود، نقش دقیق او مشخص نبود و تنها یک تصویر از زیمین وجود دارد. جسد او که با شلیک گلوله کشته شده در آشپزخانه آپارتمان‌اش در ناحیه کراسنوگورسک پیدا شده است.

برادر زیمین جسد او را روز دوشنبه در حمام پیدا کرده بود. اسلحه مدل Izh ۷۹-۹TM در نزدیکی جسد پیدا شده است. در زمان مرگ همسر او پزشکی برای درمان مجروحان جنگ پوتین در اوکراین بوده است. به گزارش روزنامه «مسکوفسکی کومسومولتس» این حادثه در حالی رخ داد که «زیمین» پس از پیوستن به خدمات گمرکی در نقشی ارشد با تحقیقات جنایی به اتهام رشوه گرفتن مواجه بود.

گمان می‌رود کیفی که او حمل می‌کرد حاوی دستگاه پرتاب موشک‌های استراتژیک کرملین باشد. این کیف که دارای کد کلید شخصی‌سازی شده می‌باشد معمولا تحت نظارت ۲۴ساعته است و زرادخانه هسته‌ای مسکو را کاملا کنترل می‌کند. این کیف که به زبان روسی Cheget نام دارد در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی ساخته شد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی به جهانیان نمایش داده شد و محتوای آن از نزدیک در تلویزیون مشاهده شده است.

مشهور است که پوتین با تاکید بر اینکه افسر حامل کد‌های هسته‌ای در کنار او قابل مشاهده است رفتار همراه با طعنه به غرب از خود نشان می‌دهد. او این کار را در آوریل هنگام شرکت در مراسم تشییع جنازه «ولادیمیر ژیرینوفسکی» سیاستمدار ملی گرای افراطی در مسکو انجام داد. تصور می‌شود که حضور قابل مشاهده یک افسر ارشد نظامی با کیف نشانه‌ای از نمایش این تهدید توسط پوتین است که او می‌تواند هر لحظه‌ای که اراده کند تسلیحات هسته‌ای ویرانگر را مستقر سازد. ناظران می‌گویند غیرمعمول‌ترین جنبه کیف آن است که دکمه راه اندازی در واقع سفید است و آنطور که معمولا تصور می‌شود قرمز نیست.

منبع: فرارو

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد

تحلیلگر سابق سیا معتقد است امید غرب به رویگردانی جامعه جهانی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کاملاً بی اساس است.

به گزارش ایسنا، لری جانسون، تحلیلگر سابق سیا گفت: پوتین قوی‌تر می‌شود، پوتین محبوب‌تر می‌شود. محبوبیت پوتین از مجموع محبوبیت ماکرون، ترودو، بایدن و شولتس بیشتر است.

به نقل از پراودا، این کارشناس همچنین عنوان می‌کند که غرب این واقعیت را درک نکرده و کاملاً از واقعیت به دور است.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ایده‌های غربی در مورد نظم نوین جهانی را ریاکاری خوانده بود. به گفته وی، هدف آنها حفظ نظام نواستعماری است و ماهیت خود را در قالب نفاق، معیارها و مطالبات دوگانه نشان می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معمای اتوبان
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • ماجرای حمله پوتین به بزرگترین ایالت بکر آمریکا!
  • پروانه با الگوی منحصر به فرد را پیدا کنید (معمای تصویری)
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب