Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با ثبت سوژه «نبود اینترنت همراه و سیار در روستای پیر بلوط» در سامانه فارس من خبرنگار این رسانه خود را ملزم به پیگیری این مشکل کرده است.

پیگری اول از رئیس شورای اسلامی پیربلوط و تشریح مشکلات این روستا به واسطه نبود اینترنت بود(اینجا) و حال علت حل نشدن این موضوع را از مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری جویا شده‌ایم که جزئیات این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی بلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه هر دو روستای کاکلک و پیربلوط از اینترنت خانگی ADSL بهره‌مند هستند، گفت: روستای پیربلوط پوشش 3G اپراتور ایرانسل را دارا است و اخیراً این آنتن‌دهی به 4G نیز ارتقا پیدا کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بازرسی‌ها و تست‌های انجام شده حاکی از پوشش حداقلی ایرانسل در روستای پیربلوط است، افزود: چند سال گذشته سایت جاده‌ای ایرانسل در دوراهی پیربلوط و کاکلک با دو قابلیت 2G و 3G راه‌اندازی شد و در سال گذشته تکنولوژی سایت به قابلیت 4G ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: پوشش اینترنتی مناسب جاده‌های کشور وظیفه همه اپراتورها است که در طول سال باید بخشی از جاده‌های مواصلاتی را تجهیز کنند که این جاده نیز یکی از جاده‌های مجهز محسوب می‌شود.

بلالی بیان کرد: اینترنت مورد پذیرش کارشناسان نظارتی، پوشش حداقل ۸۰ درصدی در روستاها است که آنتن‌‌دهی اپراتور ایرانسل در روستای پیربلوط حدود ۸۰ درصد و آنتن دهی ADSl زیر ۵۰ درصد است و همراه اول نیز با آنتن‌دهی 2G خدمت‌رسانی می‌کند.

اهالی روستای پیربلوط از اینترنت ایرانسل استفاده کنند

وی ادامه داد: روی هم رفته آمار کلی اینترنت روستا بسته به نوع مصرف اهالی دارد که با شرایط موجود پیشنهاد می‌شود اهالی بیشتر از ایرانسل استفاده کنند تا سایت اینترنت پرسرعت همراه اول در روستا راه‌اندازی شود. 

مخابرات خدمات خود را به‌روز کند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: متاسفانه پهنای باند ADSl نیز در روستا پایین است که از مخابرات درخواست کرده‌ایم تجهیزات خود را کامل و پُرت اینترنت خانگی را به‌روزتر کند زیرا که با ارتقای مرکز افراد بیشتری می‌توانند از این اینترنت استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه هر دو روستا مجهز به سایت 2G همراه اول هستند، ادامه داد: ارتقای تکنولوژی تایپ همراه اول روستای پیربلوط در سال ۹۸ به همراه اول ابلاغ شده که نیاز است این اپراتور ارتقای سایت موجود را تسریع کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: ارتقای کیفیت اینترنت روستای پیربلوط از طریق ارتقای تکنولوژی همراه اول امکان‌پذیر است لذا پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

پاسخ همراه اول به پیگیری‌ها

وی افزود: «در صدد تأمین و ورود تجهیزات به داخل کشور هستیم» جوابی است که تا کنون در پاسخ پیگیری‌ها از همراه اول شنیده‌ایم.

پیربلوط چندسالی در اولویت دریافت اینترنت پرسرعت 

بلالی با بیان اینکه روستاها بر اساس خانوار خدمات اینترنت پرسرعت می‌گیرند، ادامه داد: هر روستایی که بالای ۲۰ خانوار باشد در اولویت قرار می‌گیرد لذا نزدیکی و دور بودن از مرکز استان مطرح نیست و پیربلوط قبلا در دستور کار ارائه خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: با عنایت به اینکه این اداره کل یک دستگاه نظارتی است لذا طبق پیگیری‌های به عمل آمده تایپ روستاهای ارجنک و هرچگان از روستاهای منطقه فوق‌الذکر ارتقا یافته و از اینترنت 4G همراه اول بهره‌مند هستند که کاکلک و پیربلوط نیز در طرح‌های توسعه اپراتورها قرار گرفته و پیگیری خواهد شد.

وی در پایان گفت: در هفته آینده بازرسی میدانی از وضعیت اینترنت پیربلوط انجام و گزارش بازرسی به این رسانه ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اینترنت پرسرعت همراه اول ایرانسل پیربلوط کاکلک مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت پرسرعت روستای پیربلوط همراه اول آنتن دهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول

  به گزارش «تابناک» به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول که به عنوان رهبر بازار ارتباطات سیار ایران در نمایشگاه بین المللی Mobilefest 2024 حضور پیدا کرده است، میزبان عمر فاتح سایان، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه و هیات همراه، در غرفه خود واقع در مرکز کنگره استانبول بود.   نمایشگاه Mobilefest که امروز شنبه 8 اردیبهشت پس از سه روز به کار خود پایان می دهد، در این دوره میزبان رهبران صنعت ICT، مبتکران و متخصصان این عرصه است.   همراه اول با حضور در این رویداد بزرگ ICT منطقه اوراسیا، سعی کرده تا نشان دهد چگونه فناوری های پیشرفته حوزه ارتباطات سیار و پلتفرم های دیجیتال، ارائه دهندگان خدمات و شرکت ها را برای ارائه تجربیات استثنایی به مشتریان و باز کردن جریان های درآمدی جدید توانمند می سازد.   گفتنی است همراه اول با محوریت محصولات، خدمات و فعالیت های حوزه های «کسب و کار سازمانی»، «مرکز تحقیق و توسعه همراه» و «بازوی سرمایه گذاری جسورانه» خود و با شعار «هدف گیری بی نهایت»، در این رویداد و در قالب بخش نمایشگاهی حضور پیدا کرده است.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • اعلام تعرفه‌های تخفیفی ایرانسل ویژه حج ۱۴۰۳
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • پایتخت دوباره خبرساز شد ؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی