Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نمایندگان جایگزین اعضای مستعفی جریان صدر در پارلمان عراق، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) سوگند یاد کردند.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) در این خصوص نوشت که روابط عمومی پارلمان عراق اعلام کرده که نمایندگان جدید در صحن پارلمان سوگند یاد کرده‌اند.

خبرنگار شبکه «العهد» نیز همزمان گزارش داد که در این جلسه، ۲۰۲ نماینده حضور پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش رسانه‌های عراقی قرار بوده ۷۳ نفر جایگزین در این جلسه حضور پیدا کنند؛ اما ۹ نفر از آن‌ها در جلسه مشارکت نکرده‌اند.

 

 

این نخستین جلسه مجلس عراق است که به صورت فوق العاده و بعد از استعفای ۷۳ نماینده جریان صدر تشکیل می‌شود. درخواست برگزاری این نشست فوق العاده از سوی ۵۰ نماینده عضو «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی» طرح شد تا بعد از گذشت دو هفته از تعطیلات قانونی پارلمان که تا نیمه ماه آینده ادامه خواهد داشت، این نشست برگزار شود.

«جاسم الموسوی» نماینده عضو ائتلاف دوله القانون در خصوص دستور کار نشست امروز پارلمان عراق گفت: «ریاست مجلس نمایندگان به طور رسمی محورهای جلسه اضطراری که امروز و مهمترین پرونده‌های مطرح را مشخص نکرده است؛ اما محور اصلی نشست فوق‌العاده امروز، ادای سوگند نمایندگان جدید پس از استعفای نمایندگان فراکسیون صدر و ادامه تشکیل دولت است.»

«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر اخیرا در اظهاراتی خروج خود را از فرایند سیاسی عراق رسما اعلام کرد.

سید مقتدی الصدر، شامگاه چهارشنبه (بیست و پنجم خردادماه) اعلام کرده بود: «با سلام و درود به شما و پیش از خداحافظی با یکدیگر و تشکر بابت مواضع و وحدت شما، دوست دارم مسئله‌ای را به اطلاعتان برسانم؛ من تصمیم به خروج از فرایند سیاسی گرفته‌ام تا تحت هیچ شرایطی با فاسدان نه در دنیا و نه در آخرت همراه نباشم.»

 الصدر پیش از بیان این اظهارات از نمایندگان عضو فراکسیون خود در پارلمان خواسته بود که استعفای خود را بنویسند تا برای ارائه آن طی روزهای آینده به دستور وی، آماده باشند. وی در توضیح دلیل درخواست استعفای نمایندگان جریان صدر گفته بود: «من دغدغه قدرت و سیاست نداشتم و فقط خواستار رسوا کردن هر فاسد ظالمی بودم. اکثریت برای ماست نه دیگران؛ در دولت توافقی شرکت نخواهم کرد.»

رهبر جریان صدر همچنین ضمن اعلام اینکه بن‌بست تشکیل دولت در عراق «ساختگی» است، افزود، نمایندگان فراکسیون صدر آماده استعفاء هستند.

چند روز بعد، خبرگزاری رسمی عراق خبر داد که  رئیس پارلمان عراق با استعفای نمایندگان جریان صدر موافقت کرده است. 

 جریان صدر در انتخابات عراق موفق شده بود با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جریان صدر عراق مراسم سوگند در پارلمان عراق نمایندگان جایگزین پارلمان عراق جریان صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد