Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:42:09 GMT

گمرکات ایران با کمبود نیروی انسانی مواجه است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۰۹۲۳۴

گمرکات ایران با کمبود نیروی انسانی مواجه است

به گزارش ایرنا، علیرضا مقدسی روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل گمرک استان اصفهان افزود: فقط ۲ مجوز کوچک استخدامی مربوط به چند سال پیش بود که تامین مالی نشد.

وی با بیان اینکه در این مدت پیگیری هایی در زمینه جذب نیرو، انجام و تامین مالی شد و آگهی فراخوان استخدام منتشر خواهد شد، ادامه داد: پیگیر مجوزهای استخدامی هستیم تا بتوانیم کمکی به همکاران بویژه در مرزها داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: بعضی از همکاران سه شیفت مشغول به کار هستند، برخی از نیروها بازنشسته شدند و خروجی داشتیم اما ورودی بویژه در زمینه های فناوری و یگان انجام نشده است و کمبود نیرو در گمرک داریم.

مقدسی خاطرنشان کرد: باید توزیع منابع انسانی بهینه ای را انجام دهیم که دستورالعمل‌ها در این زمینه نوشته شده است و به زودی بطور کامل اجرا خواهد شد.

رییس کل گمرک ایران افزود: با توجه به پیگیری های انجام شده توسط دفتر آموزش و همکاری های بین المللی، امکانات خوبی در بعضی از کشورها از نظر آموزشی وجود دارد و می توان بورسیه همکاران را در دانشگاه‌های این کشورها پیگیری کرد.

مقدسی با بیان اینکه همه ما باید کمک کنیم تا گمرک مقتدر و مطلوبی داشته باشیم، اظهار داشت: شواهد نشان می دهد که گمرک رشد خوبی را در مسائل مختلف خواهد داشت که این امر مهم با کمک همکاران محقق خواهد شد.

رییس کل گمرک ایران همچنین در مراسم بهره برداری از ساختمان یگان حفاظت گمرک اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساختمان و فضای اداری یگان حفاظت گمرک اصفهان به تجهیزات مختلفی مجهز شده است و در راستای رسالت و وظایف این یگان کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث محل نگهداری مواد نفتی و شیمیایی در گمرک اصفهان، گفت: محلی قبلی نگهداری مواد نفتی و شیمیایی، نامناسب بود که بر اساس تفاهم انجام شده و با مشارکت بخش خصوصی و انجمن صادرکنندگان فرآورده های نفتی این ساختمان احداث خواهد شد و کمک بسزایی در راستای تحقق اهداف تشریفات گمرکی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی از جمله مزیت های اجرای این طرح است، ادامه داد: سالن چند منظوره ای هم امروز در اداره کل گمرک اصفهان افتتاح شد که برای بخش های آموزشی و ورزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رییس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه کالاها بر اساس تنظیم بازار وارد و بر مبنای میزان تولید و مصرف و نوع توزیع برای آنها تصمیم گیری می شود، گفت: بر اساس آن هم ثبت سفارش هایی انجام می شود که در این زمینه بعضی از کالاهای مصرفی و لوکس با ماخذهای تعرفه بالاتر یا جزو کالاهای گروه چهار قرار می گیرند که ورود آنها به کشور ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی کالاهایی که تولید مشابه دارند و وارد می شوند هم مربوط به انباری های گذشته است که بطور حتم پس از سال‌ها در جامعه توزیع شده اما در زمان حاضر گمرکات بر اساس ثبت سفارش عمل می کند.

مقدسی گفت: گمرک یک سازمان حاکمیتی و مجری سیاست های تجاری است که سازمان ها و وزارتخانه های متولی و سیاستگذار تجارت خارجی بر این مبنا برنامه ریزی می کنند و مجوزهای ورودی کالاها را اعلام می کنند.

به گزارش ایرنا، رییس کل گمرک ایران روز پنجشنبه در سفر یک روزه به استان اصفهان ساختمان گمرک ذوب آهن و ساختمان یگان حفاظت گمرک اصفهان را افتتاح کرد و پس از دیدار و گفت و گو با کارکنان گمرک اصفهان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان حضور یافت و در ادامه بازدیدی از شرکت دانش بنیان بهیار صنعت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داشت. همچنین رییس کل گمرک ایران با فعالان اقتصادی استان اصفهان دیدار می کند.

وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.

گمرکات استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال، در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها آزمون استخدامی گمرک جمهوری اسلامی ایران اصفهان صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون استخدامی گمرک جمهوری اسلامی ایران اصفهان آزمون استخدامی گمرک جمهوری اسلامی ایران اصفهان صادرات غیر نفتی رییس کل گمرک ایران استان اصفهان گمرک اصفهان خواهد شد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۰۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: کمبود ظرفیت تولید برق در این شهرستان مانعی برای توسعه مراکز تولید صنعتی و کشاورزی شده است.

علی محمدی کیا، امروز (شنبه، هشتم اردیبهشت) در نشست مشترک فعالان اقتصادی تیران و کرون با حضور مدیر توزیع برق منطقه اصفهان و مدیرعامل شرکتبرق استان اصفهان، اظهار کرد: با وجود توسعه اقتصادی در بخش کشاورزی و صنعتی در این شهرستان، اما کمبود ظرفیت برق‌رسانی مانعی برای راه‌اندازی گلخانه و شرکت‌های صنعتی شده است.

وی افزود: ۵۰۰ درخواست راه‌اندازی گلخانه به جهاد کشاورزی ارائه شده اما به دلیل کمبود ظرفیت برق امکان صدور مجوز برای آنان وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به گفته فرماندار تیران و کرون با توجه به راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در این منطقه توسعه شبکه برق برای فعالیت آن نیاز است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کمبود گاز برای گلخانه‌ها طی سال‌های گذشته وجود داشت، اما با احداث یک ایستگاه تقلیل، این نگرانی رفع شد و امروز معضل کمبود برق پیش روی فعالان اقتصادی قرار گرفته است.

به اعتقاد محمدی‌کیا تسریع شرکت برق در تأمین انرژی مشکل کمبود برق مصارف خانگی در فصل تابستان را نیز رفع خواهد کرد.

پروژه‌های برق‌رسانی در دستور کار وزارت نیرو

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان در این جلسه به معضل کمبود برق در استان اشاره و اظهار کرد: توسعه صنعتی، کشاورزی و مصارف خانگی منجر به کمبود برق شده که چند پروژه جدید برای تأمین این نیاز پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

سعید محسنی افزود: پست جدید انتقال برق در حال احداث و راه‌اندازی است که پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال در مدار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: پست جدید نیز در دستور کار برای انتقال برق منطقه نجف‌آباد و حومه پیش‌بینی شده که این بستر نیز تا ۱۴۰۴ روی خط بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان تقاضا برای تأمین برق صنعتی و خانگی افزایش‌یافته و با توجه به هزینه‌های بالای تولید این انرژی، شرایط سخت اقتصادی برای وزارت نیرو به وجود آمده است.

وی مشارکت بین بخش‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای را راهکاری برای تأمین هزینه‌ها و تسریع در اجرای این پروژه اعلام کرد.

محسنی با بیان اینکه افت ولتاژ در بعضی از مناطق اصفهان داریم، تصریح کرد: فاصله زیاد پست توزیع با پست بالادستی منجر به این مشکل می‌شود که باید پست‌های جدید ایجاد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان