Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد الله وردی و اسماعیل حاج رحیمی پور میهمان دوربین طرفداری بودند

خاطره بازی این هفته رسانه طرفداری به جواد الله وردی و اسماعیل حاج رحیمی پور اختصاص داشت.

به گزارش طرفداری، مهدی حدادپور، تاریخ نگار فوتبال این هفته میزبان جواد الله وردی و اسماعیل حاج رحیمی پور در استودیو طرفداری بود و این دو پیشکسوت فوتبال از گذشته های دور خود گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگوی جذاب با این دو نفر در بخشی به وضعیت این روزهای تیم ملی ایران هم رسید و جواد الله وردی بی پرده از شرایط بد تیم ملی گفت و به انتقاد از فدراسیون فوتبال پرداخت.

خاطره بازی با این دو نفر در دو بخش تقدیم تان می شود، بخش اول را از دست ندهید...

 

سلام و عرض ادب به شما دوستان عزیز. خوشحال هستم که دوباره در خدمت شما هستم و خوشحال تر برای اینکه در کنار دوتا از خوش اخلاق ترین، تحصیل کرده ترین و فنی ترین بازیکنان فوتبال ایران در دهه ۵۰ حضور دارم.

دو بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس، البته این برنامه تحت عنوان خاطره بازی که با آن آشنا هستید و همکار بسیار خوبم سامان خدایی آن را اجرا می کرد. تقدیم تان می شود. امروز در خدمت جواد الله وردی و اسماعیل حاج رحیمی پور هستیم. بفرمایید آقا جواد.

الله وردی:

با عرض سلام به همه ی عزیزانی که بیننده ی این برنامه هستند، تشکر ویژه دارم از دست اندرکاران این برنامه آقای هژبری و حدادپور و خوشحالم که کنار یکی از بهترین دوستان خودم آقای حاج رحیمی پور هستم. 

حاج رحیمی پور:

منم سلام و عرض ادب می کنم به مخاطبین رسانه ی طرفداری و با تشکر از آقای هژبری و حدادپور عزیز و خوشحالم که کنار دوست و همبازی گذشته ام جوادالله وردی هستم.

اولین خاطره ی مشترک شما تیم ملی جوانان ۱۳۵۰ است، درسته؟

الله وردی:

یک دسته گل رو جلوی من گذاشتید که من خجالت میکشم زودتر از ایشون صحبت کنم. خاطره های فراموش نشدنی با حاج آقا زیاد داریم، خاطره ی عروسی ایشون که چه جواهر های با ارزشی آنجا حضور داشتند. ولی مساله مهم و درسی که حاج آقا به من آموختند درس آدم بودن، محبت، شاد بودن، تحرک و برنامه ریزی بود. نمی دانم درباره او چه چیزی بگویم، با اینکه خیلی وقت است که همدیگر رت ندیده ایم، وجود ایشان همیشه برای من قوت قلب بوده است. 

آقای حاج رحیم پور عروسی شما چه کسانی حضور داشتند؟

حاج رحیمی پور:

جواد آقا بهتر می توانند در این باره سخن بگویند، فوتبالیست ها همگی حضور داشتند، تمام بازیکنان پرسپولیس، نوش آفرین، سعید راد و تعدادی دیگری از دوستان حضور داشتند. 

در عروسی جواد آقا هم فرزین آهنگ خواند.

حاج رحیمی پور:

من متاسفانه عروسی جواد آقا را حضور نداشتم، از دور به من اطلاع دادند که هرکسی به عروسی ایشان رفته لذت برده است. 

آرزو میکنم زندگی هایتان همیشه مانند روز عروسیتان شاد و خودتان همیشه لب هایتان به اندازه ی همان روز خندان باشد.

حاج رحیمی پور:

قربان شما ممنونم.

الله وردی:

روز اول خواستگاری کسی آدم را مجبورش نمی کند، می بیند و می پسندد، امیدوارم آن کسانی که می بینند و می پسندند با آن عشق به داخل گور بروند. حالا اگر بار اول نمی شود، بار دوم امتحان کنند، خانم من می گوید جواد آقا انشاالله هر دو ما باهم بمیریم و من را با تو خاک کنند. من هم گفتم نه خانم شما برو داخل قبر خودت بخواب، و به قبر من نیا. هیچ کاری برایش نکردم و از این بابت ناراحتم ولی با تمام این تفاسیر حاضر است تا داخل قبر هم بامن بیاید، از همه عزیزان مخصوصا آن هایی که پا به سن گذاشتند خواهش می کنم اگر به دنبال خاطره هستند، خاطره شیرین تر از زن و بچه هایشان در زندگی وجود ندارد و خانواده خود را دوست داشته باشند.

دوستان آقا جواد الله وردی با دوربین غریبه نیستند و ۵ سال در شبکه ی ۲ سیما برنامه دور خیز را اجرا کردند و بسیار مسلط و خوب این برنامه را اجرا می کردند. در یکی از این برنامه ها اسماعیل حاج رحیمی پور عزیز در یکی از سفرهایی که به ایران داشتند، میهمان برنامه ایشان بودند و یک وجه اشتراک دیگر هردوی آنها اینکه در مقطعی در سان فرانسیسکو زندگی کردند. آقا جواد رفتند و برگشتند، و حاج اسماعیل رحیمی پور در آنجا ماند و کارشناس فرش شد که در کارش هم موفق است.

بدون مقدمه به امجدیه سال ۱۳۵۴ برویم. خدابیامرز ایرج بین شما دو نفر فاصله انداخت. ابراهیم هاشمی کاپیتان هستند، وطن خواه، دکتر بیژن ذولفقار نسب، آقا جواد که ریش گذاشته بودن و بهشونم نمیومد. بهتون میومد؟

الله وردی:

نه هروقت ریش میگذاشتیم خارش می گرفتیم. ایرج سلیمانی فقید و اسماعیل حاج رحیمی پور که اکثرا ریششون…

حاج رحیمی پور:

ماکه همیشه در آن زمان ریش داشتیم.

عکس بدون ریش هم از شما دیدم. حسین قره خانلو کمتر حرف و صحبت از ایشان هست. علی پروین، اصغر آقای ادیبی، صفر ایرانپاک و جهانگیر فتاحی. این بازی یک هفته قبل از آن بازی است که شما ۲-۰ استقلال را بردید، همان که فتاحی گل زد و یک گل دیگر هم خود شما زدید.

خب اول آقا جواد امضا می کنند یا آقای حاج رحیم پور؟

حاج رحیمی پور:

اول من امضا می کنم. آقا جواد یکی از ستون های تیم بودند.

لایو اینستاگرام گذاشته بودیم و یکی گفته بود آقا جواد جوانی اشون خیلی خوشتیپ بودند. من گفتم مگر الان خوشتیپ نیستند؟

حاج رحیمی پور:

ببخشید این را می گویم ولی هرجایی که می رفتیم دختر خانوم ها عاشق حاج جواد می شدند. البته این ها قبل از عروسی ایشان بود.

الله وردی:

وقتی به استادیوم امجدیه می آمدم چندتا از بچه هایی که پایه برهنه و کفش های لنگه به لنگه پوشیده بودند را به صف می کردم و می گفتم اینها بامن هستند، مامور آنجا به من می گفت آقای الله وردی شما اینجا آبرو دارید، می گفتم آبرو کیلویی چند است؟ منم مثل اینها بودم بذارید وارد شوند.  مادرم به من میگفت من نه کاپ دارم نه مدال و حکم، مادرم می گفت شلوار پایت را بده برود بفهمیم تو لخت آمدی و لخت هم باید بروی. حاج آقا فرمودند که ما به عشق تماشاچیان بازی می کردیم نه به عشق پروژکتورها. اولین بار در تیم پرسپولیس، مرحوم دهداری به من بازی داد، من کفش فوتبال نداشتم اصلا در تیم ایزد مهرآباد بودم و تو هیچ تیم دست یکی هم نبوده ام، من را مقابل تیم منتخب خوزستان داخل ترکیب گذاشت.

چشماتو ببند آقا جواد، درباره فوتبال فکر کن و اولین اسمی که به ذهنت می رسد را نام ببر.

دهداری

این را گفتم چون آقا جواد همیشه محروم دهداری را الگوی معصوم و مظلوم فوتبال ایران می دانست. همین سوال رو از آقای حاج رحیمی پور بپرسیم. شما چشماتو ببندی اولین تصویری که به ذهنتان می آید تصویر کیست؟

همایون بهزادی

الله وردی:

دنیا مال جوانان است، افراد مسنی مثل ما باید کنار بنشینند. تحرک، نیروی کار و سرمایه ملی ما جوانان هستند، برای تمام جوانان کشور آرزوی سلامتی و تندرستی می کنم. در حال حاضر دنیا متعلق به بچه هایی است که با کامپیوتر و لب تاپ بزرگ شدند، حالا هرکسی انگشتش کار می کند با سواد است نه مثل من که در ۷۱ سالگی جلوی یک عابر بانک نرفته ام که ۲ هزار تومان پول بگیرم. 

اختیار دارید آقا جواد. اشمیت درباره شما بیان می گفت دانشمند فوتبال ایران هستید، این را هم اضافه کنم که اشمیت مربی سال ۸۱ پرسپولیس بودند. در این تصویر مهر ماه سال ۱۳۵۴ سه نفر در این عکس به رحمت خدا رفتند، آنها را نام ببرید.

الله وردی و حاج رحیمی پور:

سلیمانی، ایرانپاک و ابراهیم آشتیانی.

یک تصویر جالب دیگر داریم، جذابیت این عکس به علت این است که شما دو عزیز کنار هم هستید. مسابقات جام ایران سال ۱۳۵۴ نام اصلی این تیم امید است اما دو الی سه نفر بازیکن بالای ۲۱ سال داشت، مثال آقای ذولفقار نسب، آقا جواد هم تازه ۲۴ ساله می شدند. 

حاج رحیمی پور:

میشه عکس را ببینم؟

بله بفرمایید. هر اسمی را به ذهنتان می آید بگویید.

حاج رحیمی پور:

بعضی از این بازیکنان مانند ابراهیم قاسم پور بی نظر بودند، یا حسن نظری، ناصر نورایی، جمیشد راغفر.

آقا جواد عزیز اینجا دیگر اصلاح کردید و ریش ها را زدید.

الله وردی:

بله. همانطور که حاج آقا عرض کردند این ها بازیکنانی هستند که دیگر تکرار نخواهند شد. دکتر ذولفقار نسب ۱ متر و ۸۰ سانت پرش ارتفاع داشت.

تصویر را ببینید و بگویید از این تیم چه کسانی به جام جهانی رفتند؟

الله وردی:

ناصر نورایی، ابراهیم قاسم پور، حسن نظری، علیرضا قشقایی. تازه اسماعیل حاج رحیم پور و دکتر ذولفقار نسب هم به دلایلی نتوانستند حضور داشته باشند. محمد دستجردی هم تصادف کرده بودند. 

شما هم به دلیل تلویزیون حضور نداشتید. این را اول شما امضا بفرمایید. آقای حاج رحیمی پور خیلی علاقه داشتید نفر اول ایستاده از راست باشید.

حاج رحیمی پور:

ولی یک نفر به من می گفت همش دوست داشتید کنار باستید. 

الله وردی:

من راجع به دوییدن حاج آقا صحبت کنم، نمی دانم شاید از بد واژه ای دارم استفاده می کنم، در آکادمی هم آن را بیان کردم در آنجا من حتی تا ۷۰۰ تا شاگرد هم داشتم، وقتی تعریف می کردیم می گفتیم یک فوتبالیست باید فکر کند که ۹۰ دقیقه سگ به دنبالش افتاده است، آنگونه باید بدوند، تیم منچسترسیتی و لیورپول را شما ببینید، ۹۰ دقیقه آنگونه میدوند. در مغز گواردیولا و یورگن کلوپ چه چیزی می گذرد؟ چرا برای مربیان ما تعریف نمی کنند که این ها را یاد بگیرند. همین بازی منچستر سیتی که مقابل وستهم ۲-۰ عقب بودند و ۳-۲ بازی را بردند از گواردیولا پرسیدند چه اتفاقی افتاد، گفت من رفتم از رئالی ها پرسیدم آنها به من راهکار را آموختند و آمدم ۳ گل زدم. چه چیزی به شما گفتند چرا الکی حرف میزنی خودت چه دیده ای، در آنجا هر مربی بزرگی یک دفتر کار دارد ما کدام مربی در باشگاه دفتر کار دارد. مسئول پزشکی، تعذیه، بازرگانی می آید و همه این ها می آیند با مربی ها صحبت می کنند اطلاعات می دهند و اطلاعات می گیرند، برای ما همچنین خبری هست؟ اصلا ما سازمان فوتبال داریم؟ فدراسیون بی در و پیکر است، تیم ملی یک بازی دوستانه انجام می دهد! شما ببینید تیم های دیگر دارند با چه تیم هایی بازی می کنند و ما چه کاری می کنیم، اصلا کجا می خواهیم برویم ما، کی بزرگ تر اینجاست، خدا هیچ خانواده ای را بدون بزرگ تر نکند، ما اصلا بزرگ تر نداریم در این فدراسیون فوتبال، بزرگ تر ما اصلا فوتبالی نیست. آقای میرشاد ماجدی اصلا آدم مطرح و بزرگی نبوده است. در این فوتبال آدم بزرگ نداریم معلوم نیست این ها از کجا آمده اند. اصلا کسی به فکر ما پیشکسوتان نیست، کسی بفکر نونهالان و نوجوانان نیست. بفکر تیم ملی مان نیستیم ما، ۳ الی ۴ ماه دیگر بازی ملی داریم، این آبرو و حیثیت ۸۵ میلیون آدم است، شوخی نیست.

الله وردی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد:

۱۰، ۱۵ نفر نیستن که یک ملت است. سازمان تبلیغات اسلامی اگر بخواهد پول تبلیغات بدهد باید چقدر هزینه کند که تمام دنیا بتوانند ایران را ببینند؟ مسابقات المپیک تمام رشته های ورزشی هستند اما تعداد تماشاگران جام جهانی فوتبال از آنها بیشتر است. اصلا چه کسی درباره این موضوعات بحث می کند من اگر الان دارم صحبت می کنم زیرا هیچ جا کاری ندارم نه بیمه هستم نه بازنشسته ام، اگر در بهشت زهرا کار میکردم تا الان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی بودم، از این فوتبال چه خیری دیده ام؟ المپیک و جام جهانی حضور داشتم، کاپیتان جوانان بودم، دانشجو هم بودم. دلم هم نمی خواهد با این آدم ها کاری داشته باشم، اگر عرضه داشته باشم و خدا به من کمک کند می خواهم برای جوانان این مملکت مفید باشم، همه به دنبال این هستند دستگاه VAR وارد کنند. ما اینکاره نیستیم، دنبال چی چیزی می دویم؟ ما از اطلاعات روز دنیا خیلی عقب هستیم، اصلا اطلاعاتی نداریم! این هایی که در فدراسیون فوتبال هستند چه کاره بودند که آمدند حالا در فدراسیون فوتبال؟ با چه اطلاعاتی می خواهند مشکلات مارا حل کنند. تازه با همه دعوا هم دارند، انقدر پول های نجومی در آنجا گم می شود که اصلا به ما فوتبالی ها فکر نمی کنند، درد مان را به کی بگوییم. اولین مظلوم عالم آقا امیرالمومنین است که ما پیرو آن هستیم، باید به دنبال او برویم و کاری هم به خیلیا نداشته باشیم. ببخشید.

آقا جواد همیشه انقدر جذاب حرف می زدند؟

اسماعیل حاج رحیمی پور:

همیشه همگی به او گوش می کردند.

ماشالله آقا جواد واقعا جذاب حرف می زنید.

اخبار داغ 

دردسر جدید استقلال؛ سازمان لیگ برای سیاوش یزدانی کارت بازی صادر نمی کند! یک باخت دیگر؛ دیگر بازیهای تیم ملی والیبال را نمی بینیم! طرح لو رفته از پیراهن اول میلان در فصل 23-2022 / عکس ظاهر جالب آلیانتس آرنا برای استقبال از سادیو مانه / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: اسماعیل حاج رحیمی پور جواد الله وردی فدراسیون فوتبال حضور داشتند آقا جواد جواد آقا آقای حاج حاج آقا بزرگ تر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس پلیس راه خوزستان گفت:این حادثه ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه در محور اندیمشک _دهلران به وقوع پیوست. 

سرهنگ سعید رحیمی افزود:در این حادثه یه دستگاه خودرو کامیون خاور، پژو و پراید با هم برخورد کردند. 

وی ادامه داد: در این سانحه رانندگی چهار نفر جان باختند و ۲ نفر دیگر مصدوم شدند. 

رئیس پلیس راه خوزستان اظهار کرد:این حادثه به علت سبقت غیر مجاز راننده پژو به وقوع پیوست.

سرهنگ رحیمی بیان کرد :رانندگان در هنگام تردد در محورهای استان با احتیاط و توجه به جلو رانندگی نمایند.

 

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران
  • شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!
  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • سرمربی باسابقه لیگ برتر انگلیس: خداراشکر که یورگن کلوپ رفت!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!
  • جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم /همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف!