Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@01:43:43 GMT

ساده شدن زیرساخت مالی فعلی با پول دیجیتال

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۳۸۰۱

ساده شدن زیرساخت مالی فعلی با پول دیجیتال

به گزارش قدس آنلاین، علی پاک‌باخته‌گان زنجانی اظهار کرد: تجارت در عصر کنونی از مرزها عبور کرده و پا به عرصه جهانی گذاشته است. در این میان وجود واسطه‌های زیاد از جمله نهادهای بین‌المللی باعث افزایش مشکلات در انجام معاملات جهانی شده است. به همین علت پول مجازی ایجاد شد تا دست واسطه‌ها را کوتاه کرده و در روابط پولی و تجاری تسهیل ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای در سال ۱۴۰۰ و ایجاد فرصت مناسب برای به اشتراک گذاشتن فعالیت‌های اقتصادی بین کشورهای عضو این سازمان، حوزه خلیج فارس و برخی دیگر از کشورهای هدف، با بی‌اثرسازی تحریم‌ها،  قرار است مهرماه امسال نمایشگاه و همایشی با عنوان اسکوکواکس، با مشارکت ۲۶ کشور برگزار شود که این رویداد با هدف ایجاد بانک فرامرزی و ایجاد واحد پول دیجیتالی مشترک که بتواند رابطه تجارت کشورها را تسهیل کند خواهد بود.

معاون مالی بانکی رویداد اسکوکوآکس همچنین از ایجاد  بانک فرامرزی و ایجاد واحد پول دیجیتالی مشترک که بتواند رابطه تجارت کشورها را تسهیل کند، خبر داد.

مدیرعامل خانه بلاک‌چین ایران در عین حال از ایجاد سازمان توسعه تجارت مشترک میان کشورهای عضو و  تاسیس یک بانک مشترک و ایجاد سامانه‌ای مانند سوئیفت در راستای اهداف برگزاری این رویداد خبر داد.

پاک‌باخته‌گان زنجانی با اشاره به ایجاد بانک فرامرزی و  واحد پول دیجیتالی مشترک برای تسهیل تجارت کشورها گفت: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری بین تجار ایران و روسیه در راستای اهداف این رویداد منعقد شد. ما به دنبال تسهیل در تبادلات مالی با عنوان سوئیفت هستیم  که در نهایت به نفع مردم است و باعث می‌شود هر کالایی را به راحتی با پرداخت پول دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: این رویداد، یک فرصت اقتصادی فرامرزی است تا بتوانیم تحریم‌های ظالمانه را علیه جمهوری اسلامی ایران، خنثی کنیم. امسال شعار مقام معظم رهبری در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان بود تا بستری آماده شود تا بتوانند در صنعت اقتصادی پیشرو و خط مقدم باشند تا دیگر نیازمند یک شرکت خارجی نباشیم و در واقع خودمان خودکفا باشیم.

مدیرخانه بلاک‌چین ایران در عین حال بیان کرد: امنیت بالا و عدم نیاز به سیستم بانکی یکی از برجسته‌ترین و منحصربه فردترین کاربرد پول‌های دیجیتال است و  هیچ نهاد دولتی و شخص حقیقی قادر به مسدود نمودن حساب نخواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پول دیجیتالی بلاک چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا

  عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدم و تجارت دیروز در دومین اجلاس ایران و آفریقا اظهار کرد: این دبیرخانه دائمی گام مهمی است تا مسیر توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ایران و آفریقا هموار شود. وی افزود: تلاش برای اصلاح تعرفه‌های گمرکی در جهت توسعه روابط برد -برد با کشورهای آفریقایی یکی از مسائل مهمی است که از طریق این دبیرخانه پیگیری خواهد شد. وزیر صمت با بیان این‌که رفع موانع تجارت و صادرات در اولویت کاری ما قرار دارد، گفت: اطلاعات کاملی از ظرفیت کشورهای آفریقایی از تولید و امکان صادرات انواع سنگ‌های معدنی، قیمتی و صنایع دستی وجود دارد و بر این باور هستیم که با توسعه معادن و خطوط محصولات فرآوری به کمک توانمندی‌های یکدیگر و واردات بخش عمده نیازهای ایران از قاره آفریقا را از طریق روابط برد -*برد توسعه دهیم. وی ادامه داد: برنامه‌های ما برای توسعه تجارت شامل توسعه زیرساخت‌های فیزیکی، رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی و افزایش تعاملات برای حل مشکلات به صورت دوره‌ای است. علی آبادی به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی بین ایران و آفریقا اشاره کرد و گفت: ایران درصدد است با توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا و سرویس‌دهی منظم و خطوط هوایی با اولویت یک یا دو کشور در هر منطقه با استفاده از ظرفیت خطوط حمل و نقل مبادلات تجاری را توسعه بخشد. وی تاکید کرد: رفع مشکلات مربوط به نقل و انتقالات بانکی از طریق استفاده از ارز محلی و تهاتر کالا یکی از مسائل در توسعه تجارت است، یکی از ابزارهای مهم برقراری روابط مالی و بانکی بین ایران و منطقه تبادل کالاست. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در این اجلاس فرصت بسیار خوبی فراهم شده است تا نهادهای مالی مهم و پشتیبان صادرات و سرمایه گذاری با یکدیگر مذاکره و ملاقات 
داشته باشند تا نتیجه آن در تعمیق روابط بانکی طرفین را مشاهده کنیم. 
وی ادامه داد: همه تلاش ما در این چند روزه این بوده که این اجلاس از جنبه تشریفاتی خارج و به یک رویداد کاری تبدیل شود از این‌که امروز شاهد حضور بیش از ۲۰۰ بازرگان برجسته آفریقایی در این نشست هستیم بسیار خوشحالیم و تقاضا می‌کنم در نشست‌هایی که از نزدیک بین بازرگانان برگزار می‌شود همه تلاش کنیم تا این اجلاس را از سطح یک اجلاس صرفا تشریفاتی به یک اجلاس کاری تبدیل کنیم. 

دیگر خبرها

  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران