Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:44:37 GMT

اجرای طرح طبقه بندی زندانیان در یزد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۵۳۵۷

اجرای طرح طبقه بندی زندانیان در یزد

غلامعلی دهشیری گفت:  شهید بهشتی خدمات ارزنده ای برای اسلام و انقلاب انجام دادند که یکی از آن ها  تاسیس قوه قضائیه بر موازین اسلام و تدوین لوایح مورد نیاز برای دستگاه قضائی و همچنین اقدامات مورد نیاز برای ساختار دستگاه قضا بود که همچنان برکات آن ساری و جاری است.

او  بازخوانی اندیشه علمی و تفکر جهادی و انقلابی شهید بهشتی برای مدیران استان را یکی از برنامه‌های دادگستری یزد دانست و گفت: این برنامه با همکاری برخی نهاد‌ها از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نهم تیرماه در مسجد روضه محمدیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تصویر عمومی که در ذهن مردم از همه اجزای حاکمیت بالاخص قوه قضائیه نقش می‌بندد ناشی از دو عامل عملکرد نهاد و همچنین ادراک‌سازی رسانه‌ای حول محور عملکردی آن دستگاه است.

این موضوعات را رئیس کل دادگستری استان یزد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد مطرح کرد.

دهشیری گفت: جهاد تبیین در این عرصه برای معرفی دستگاه قضا و خدمات آن به مردم و همچنین بیان واقعیت‌ها و مشکلات جامعه به دستگاه قضا نقش بسیار مهمی دارد و رسانه‌ها نقش آفرینان اصلی این عرصه هستند.

او کاهش جمعیت زندانی‌ها را یکی از برنامه‌های سند تحول عنوان کرد و گفت: در هفته قوه قضائیه طرح طبقه بندی زندانیان را اجرایی می‌کنیم و همین اقدام نقش مهمی در کاهش جمعیت زندانیان دارد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: قطعا وقتی یک فردی که مجرم سابقه‌دار نیست در زندان با مجرمان خطرناک روبرو شود، علاوه بر اینکه می‌تواند از آن‌ها تاثیر منفی بگیرد، روند اصلاح و تربیت در زندان هم با مشکل مواجه می‌شود به همین دلیل طرح طبقه‌بندی زندانیان نقش مهمی در این موضوع دارد.

او با بیان اینکه ۹۷/۲ درصد زندانیان در یزد را مردان و مابقی را زنان تشکیل می‌دهند و از این تعداد ۲۸ و چهار دهم درصد غیربومی هستند، گفت: بیشترین محکومیت‌ها به ترتیب مربوط به مواد مخدر، سرقت، جرایم علیه اشخاص، محکومیت مالی، جرایم علیه اموال است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به چاپ هشت جلد کتاب چهل رای چهل تجربه گفت: ۴ جلد دیگر این کتاب در حال انجام است و امور مربوط به انتشار ۱۳ جلد دیگر این کتاب در دست اقدام است و به دنبال آن هستیم که این کتب به چهل جلد برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته قوه قضائیه زندانیان جرایم غیر عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد