Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به شرایط خوابگاهی دانشگاه‌های کشور گفت: تلاش داریم شرایطی ایجاد کنیم که حتما خوابگاه در اختیار هر دانشجوی طالب خوابگاه قرار بگیرد و هر دانشجوی ما دارای یک مأمن امن باشد. بدین منظور در پی این هستیم که از ظرفیت خیّرین استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه در لایحه بودجه برای تأسیس خوابگاه های متأهلی اعتبارات خاصی دیده شده که از قانون جهش رشد جمعیت و از پتانسیل قانون سال ۱۴۰۱ نیز استفاده می‌کنیم.

* استانداران برای خانه‌دار شدن اعضای هیأت علمی جوان کمک کنند

وی درباره نامه رؤسای دانشگاه های مطرح و بزرگ مبنی بر اینکه برای خانه دار شدن اعضای هیئت علمی جوان فکری شود، گفت: برای استفاده از قانون مسکن هر یک از رؤسای دانشگاه ها می‌توانند با استاندار همان استان ارتباط برقرار کرده و رایزنی‌های لازم را انجام دهند.

زلفی گل با بیان اینکه اساتید جوان نیازمند حمایت ویژه هستند، افزود: استانداران می‌توانند در صورتی که زمینی بلا استفاده دارند، تدبیری برای خانه‌دار شدن یاوران علمی و اعضای هیئت علمی درنظر بگیرند، پس از هماهنگی روسای دانشگاه‌ها من نیز پیگیر هستم که ان شاءالله اقدام ویژه‌ای برای آنها انجام شود.

به گزارش فارس، روسای دانشگاه‌های علامه طباطبایی، تربیت مدرس، علم و صنعت، شریف و امیرکبیر طی نامه‌ای به وزیر علوم خواستار برگزاری جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکل مسکن اساتید جوان شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر علوم خوابگاه خوابگاه دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 

مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان و سرآمدان آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان چهارشنبه شب ۱۲ اردیبهشت با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم با تبریک بزرگداشت روز معلم، گفت: علم، یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است.

 وی با بیان اینکه شهید مطهری، شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود، بیان داشت: یکی از کار‌های بزرگ شهید مطهری پاسخ به شباهت بود و بر اساس شرایط روز به شبهات پاسخ می‌داد.

 معاون امور مجلس رئیس جمهور با بیان این مطلب که همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم، افزود: بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند و بنابر این نیست که دانشگاه یک جزیره‌ای جدا از جامعه باشد؛ بنابراین باید به دنبال حل مسائل باشیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم؛ چرا که آغازی بر سایر تحولات جهانی شده است، بیان داشت: علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود و در این عملیات فقط ۲۰ درصد ظرفیت‌ موشکی و‌ پهبادی به کار گرفته شد.    حسینی با بیان این مطلب که همه باید برای سرفرازی کشور تلاش کنیم، بیان داشت: در آینده‌ای نزدیک‌، شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است که از مقاوت ملت ایران برخواسته است.   باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها محور اصلی تعلیم و تربیت اجتماعی هستند
  • ابلاغ ماده واحده «تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مبلغ یارانه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب برای نمایشگاه کتاب اعلام شد + نحوه ثبت نام
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • اعضای شورای علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویی منصوب شدند
  • انتصاب اعضای شورای علمی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • دانشمندان جوان این مرز و بوم زمینه ساز پیشرفت های علمی شده اند