Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای اسدی گفت: باتوجه به اینکه ممکن است دام بیماری باکتریایی یا ویروسی داشته باشد، ذبح دام در کشتارگاه موجب می‌شود این بیماری‌ها از بین برود و چرخه بیماری قطع شود تا خطری مردم را تهدید نکند.

پیش، حین و پس از کشتار دام معاینات لازم انجام می‌شود تا اگر دامی شرایط ذبح را نداشته باشد قرنطینه یا از چرخه کشتار حذف می‌شود، یعنی اگر پس از انجام معاینات مشخص شود دام دارای بیماری شاربن یا دیگر بیماری‌ها است اجازه کشتار داده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

بازار مرغ در چهارمحال و بختیاری تامین است

بعد از ذبح، ابتدا تا انتهای اجزای دام بررسی می‌شود، در صورتی‌که ۲۴ ساعت در یخچال نگه‌داری شود و تغییر رنگی در یکی از امعاء و احشای دام مشاهده شود از چرخه حذف خواهد شد.

به صورت شبانه‌روزی بازرسان دامپزشکی در کشتارگاه طیور نیز حضور دارند، مرغی که روانه بازار می‌شود تحت نظارت دامپزشکی بوده که این نهاد در تلاش است کیفیت مرغ ورودی به بازار را ارتقا دهد.

در حال حاضر کشتارگاه طیور در استان به صورت خط یک فعالیت دارد، البته با همکاری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری قرار است به تعداد کشتارگاه‌های طیور استان افزوده شود که شرط اخذ مجوز، احداث خط‌های تولید مدرن و جدید در دستور کار است.

تا پایان سال ۱۴۰۱  در یکی از کشتارگاه‌های طیور استان خط دوم راه‌اندازی خواهد شد که با توسعه این امر شرایط زیرساختی و فیزیکی برای ارتقای بهبود کیفیت مرغ فراهم خواهد شد، البته حدود یک سال است که به دنبال راه‌اندازی خط دوم تولید و ارتقای گرید B به A هستیم تا شرایط بهداشتی مهیا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذبح دام در کشتارگاه راه اندازی طرح دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ارتقای کیفیت چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس هواشناسی استان گفت: تا اواسط هفته آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است.
قطره از ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری