Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، سیدفردین تقی زاده مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان گفت: فرزندان خانواده شهدا و ایثارگران به دلیل آثار و تالمات ناشی از جنگ حاکم بر خانواده ها شرایط یکسانی با سایر فرزندان این مرز و بوم ندارند و در طول زندگی با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و همین امر سبب شده تا نسبت به سایر داوطلبان برای شرکت در آزمون سراسری شرایط یکسانی نداشته باشند و به همین دلیل به منظور رسیدن به عدالت آموزشی سهمیه مازاد در کد رشته های سازمان سنجش کشور برای این عزیزان منظور شده است که البته با توجه به اینکه این سهمیه مازاد بر سهمیه های عادی است لذا محدودیتی برای داوطلبان آزاد ایجاد نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر افزود: همه ساله تعداد زیادی از فرزندان خانواده های شاهد و ایثارگر بدون اعمال سهمیه ایثارگران حائز رتبه های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی می شوند و به دانشگاه های ممتاز و فاخر راه می یابند. برای سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر تصمیم به اجرای طرح جایزه ملی سردار شهید سلیمانی گرفته است.

وی گفت: بر اساس این طرح پذیرفته شدگان کنکور سراسری در گروه های آزمایشی پنج گانه که حائز شرایط دریافت جایزه باشند در حین تحصیل کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند. 

تقی زاده افزود:پذیرفته شدگان کنکور سراسری رتبه های زیر ۵۰۰ کشوری در زیر گروه های آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه های زیر ۳۰۰ کشوری گروه های آزمایشی زبان و هنر و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد رتبه های زیر ۵ در هر کد رشته و مقطع دکتری رتبه های زیر ۳ در هر کد رشته برای مدت ۶ ماه کمک هزینه تحصیلی به میزان ۶۰ میلیون ریال تا ۱۲۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

 وی عنوان کرد: تمدید پرداخت کمک هزینه تحصیلی به شرایط آموزشی دانشجویان برگزیده بستگی دارد.، چنانچه این عزیزان جزو ده درصد هم ورودی های خود باشند مشمول دریافت جایزه مذکور می شوند. به عبارتی اگر دانشجویی براساس رتبه های اعلامی تا پایان تحصیل جزو ده درصد ورودی خود باشد در مدت زمان تحصیل ماهیانه مقرری کمک هزینه تحصیل دریافت خواهد کرد.

دکتر تقی زاده در پایان گفت: برگزیدگان جایزه سردار شهید سلیمانی بعد از آغاز سال تحصیلی سال ۱۴۰۲_۱۴۰۱ شناسایی و در جشنواره ای که به همین مناسبت در دی ماه برگزار می گردد با حضور مقامات عالی کشوری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و کمک هزینه تحصیل و تندیس نمادین جشنواره را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردار سلیمانی بورسیه کمک هزینه تحصیل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر رتبه های زیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • یک‌بار دیگر کنکور ویرانگر!
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود