Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمود محمودی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با ائمه جمعه با بیان اینکه ائمه جمعه نقش بسزایی در اشاعه مفاهیم صحیح مصرف انرژی دارند اظهار کرد: انتقال مفاهیم مدیریت مصرف و مصادیق اسراف و صرفه جویی با استفاده از آیات، روایات و احادیث، یکی از شیوه های کاربردی در آگاه سازی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بصیرت افزایی در حوزه های  فرهنگی به خصوص در حوزه نماز، عفاف و حجاب و خانواده باعث  ارتقای فرهنگ  جامعه شده و این اقدام در سال های اخیر به صورت مستمر توسط شوراهای فرهنگی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در ادامه از همکاری مردم در نقاط مختلف استان در زمان اوج مصرف تشکر و بر لزوم همکاری همه دستگاه‌ها و مردم استان امر نهادینه کردن مصرف بهینه انرژی تاکید کرد.

محمودی بیان کرد: صرفه‌جویی مشترکان در زمان ساعات اوج مصرف می‌تواند به کشور و استان در پیشرفت تولید و صنعت کمک شایانی کند و بهترین روش مدیریت مصرف، نهادینه کردن آن در بین خانواده‌ها می‌باشد.

در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی هم به کمبود منابع آب، خشکسالی و مشکلات موجود پرداخت و گفت: توجه به مدیریت در مصرف بهینه آب را ضروری است.

عرفانی نسب افزود: توجه ویژه به اهمیت و مدیریت بهینه منابع آب بر پایه همیاری و مشارکت تمام اقشار اجتماعی است که در این فرایند از افراد و شهروندان گرفته تا سازمان ها و نهادهای دولتی همگی باید با تعهد و آگاهی اجتماعی به این مهم توجه کنیم.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: امام جمعه کانون وحدت شهرستان است وروحانیت با حضور در مساجد و جمع‌های مردمی نقش مهمی در حوزه مدیریت مصرف آب و برق می‌تواند داشته باشد.

حجت الاسلام «هادی میرزایی» افزود: راهبری فرهنگی را وظیفه ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: امام جمعه باید با برنامه حرکت کند و برنامه سال های آتی شهرستان را هدفگذاری کند.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف به معنای عدم مصرف نیست بلکه بهینه و در زمان مناسب مصرف کردن است افزود: استفاده نکردن از لوازم پر مصرف در ساعات پیک مصرف برق (ساعات ۱۳ تا ۱۸)، خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از نور طبیعی، سایبان مناسب و سرویس کاری کولرهای آبی نکات ساده اما مهمی هستند که با رعایت آن می‌توان یاریگر صنعت برق بود.

انتهای پیام

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت مصرف برق ساعت پیک مصرف برق ساعات اوج مصرف کمبود منابع آب ائمه جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نسرین بایزید آموزگار پایه اول دبستان شهید بهروز نژاد در قالب تجربه‌ای تربیتی جدید در رفتار و نگرش دانش آموزان تغییر ایجاد کرده و منجر به بهبود مصرف بهینه آب شده است.

این معلم مراغه‌ای گفت: از طریق داستان‌گویی، مدال قطره آب، بطری تزیین شده آب و نمایش فیلم‌ها روش درست مصرف کردن آب را به دانش آموزان آموزش داده است.

وی افزود: این دانش آموزان در مدرسه با مدال آبی که بر گردن آویخته اند حامل انتقال پیام درست مصرف کردن آب به سایر دانش آموزان هستند.

نسرین بایزید گفت: دانش آموزان نگهبان آب، در منزل نیز مرتب به اعضای خانواده درخصوص صرفه جویی در مصرف آب تذکر می‌دهند.

وی افزود: با هدف فرهنگ سازی بهینه مصرف کردن آب و یا هر نعمت دیگر لازم است در همه مقاطع تحصیلی اقدامات مشابهی به اقتضای سن و پایه تحصیلی دانش آموزان اجرا شود.

معلم مراغه‌ای با این خلاقیقت خود در جشنواره تجارب برتر تربیتی وزارت آموزش و پرورش برگزیده کشوری معرفی شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • معرفی معلم مراغه‌ای به عنوان برگزیده کشوری
  • خلاقیت معلم مراغه‌ای در ایجاد نگرش مصرف بهینه آب
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان