Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@14:29:15 GMT

مرگ تدریجی یک ویندوز

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۰۴۵۶

مرگ تدریجی یک ویندوز

مایکروسافت از ماه آینده برای کاربران ویندوز ۸.۱ پیام‌هایی را ارسال می‌کند که از پایان پشتیبانی از این سیستم عامل خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، مایکروسافت در حال آماده شدن برای یادآوری پایان پشتیبانی از ویندوز ۸.۱ به کاربران این سیستم عامل است. پشتیبانی مایکروسافت از این سیستم عامل در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳(۲۰ دی ۱۴۰۱) به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غول نرم افزاری از ماه آینده ارسال اعلان‌ها را به دستگاه‌های ویندوز ۸.۱ آغاز خواهد کرد، اما پایان پشتیبانی از ژانویه ۲۰۲۳ رقم خواهد خورد.

بر اساس گزارش ورج، این اعلان‌ها مشابه اعلان‌هایی هستند که مایکروسافت در گذشته برای یادآوری تاریخ‌های پایان پشتیبانی از ویندوز ۷، استفاده می‌کرد. ویندوز ۸.۱ تا حد زیادی یک راه حل بزرگ برای استقبال از ویندوز ۸ بود.

ویندوز ۸ محور جدیدی را برای فعالیت‌های آینده مایکروسافت معرفی کرد، اما تغییرات در دسکتاپ سنتی و دکمه Start باعث شد که بسیاری از کاربران رایانه شخصی از آن استقبال نکنند؛ بنابراین ویژگی‌های مذکور در ویندوز ۸.۱ گنجانده شد.

ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ وارد شد و بسیاری از جسورانه‌ترین تغییرات ویندوز ۸ را پشت سر گذاشت. در ویندوز ۱۱ هم با تغییراتی در لوگوی ویندوز و بسیاری از ویژگی‌های ظاهری که قالبی کلاسیک داشتند و در ویندوزهای قبلی با ان‌ها آشنا بودیم، پا را فراتر گذاشت.

مایکروسافت می‌گوید که اکثر دستگاه‌های ویندوز ۸.۱ به دلیل نیازمندی‌های بالای CPU، از ویندوز ۱۱ پشتیبانی نمی‌کنند. این امر باعث می‌شود که ویندوز ۱۰ به‌عنوان مسیر احتمالی به‌روزرسانی برای کاربران ویندوز ۸.۱ باقی بماند، که پشتیبانی مایکروسافت از آن تا ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت ویندوز رایانه کامپیوتر لپ تاپ فناوری خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت پایان پشتیبانی ویندوز ۸ ۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوای در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای این استان تا روز چهارشنبه هفته جاری به طور نسبی و تدریجی بین سه تا پنج درجه افزایش می‌یابد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان امروز استان صاف و شرایط جوی پایدار است که گاهی در ساعات بعدازظهر با وزش باد ملایم همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: این شرایط جوی پایدار کماکان تا چهارشنبه هفته جاری در استان مستقر خواهد شد.

رحمن‌نیا با اشاره به افزایش دمای هوای این استان طی روزهای آینده، ادامه داد: این روند افزایشی دمای هوا تدریجی خواهد بود.

او اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد زنجان با دمای منفی سه درجه سردترین و گیلوان طارم با ۲۹ درجه گرم‌ترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • العین؛ تعبیر تدریجی یک رؤیا
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت
  • آفتاب گرم اردیبهشت در مازندران
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • آینده نامشخص ژاوی در بارسلونا از نگاه فابریتزیو رومانو