Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رزم ظهر امروز شنبه در نشست اعضای شورای قضائی لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان، ضمن گرامی‌داشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای حادثه دلخراش هفتم تیر، اظهار داشت: خون پاک شهدای ارزشمند موجب استحکام پایه‌های نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وی عنوان کرد: تا قبل از شهریور سال ۹۸، ۸۲ هزار و ۵۰۵ فقره پرونده موجودی در دادگستری لرستان داشتیم، ۹۰۲ هزار و ۹۱۵ پرونده طی دو سال گذشته تشکیل شده و ۹۳۸ هزار پرونده نیز طی این مدت مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اجرای احکام ۳۰ هزار فقره تا قبل از شهریور ۹۸، افزود: ۱۵ هزار پرونده از این تعداد انجام شده و نیم دیگری از آن مانده است، ضمن اینکه پرونده‌های ورودی از سال ۹۸ تاکنون مختومه شده است.

رزم با بیان اینکه در چارت تشکیلاتی دادگستری استان ۴۲۴ پست قضائی داریم، افزود: در حال حاضر ۲۴۸ قاضی در استان مشغول به کار هستند و ۱۷۶ نفر قاضی کم داریم، بنابراین ۴۱ درصد شعب ما بدون تصدی قاضی اداره می‌شوند.

وی به اضافه شدن ۲۵ شعبه قضائی طی دو سال گذشته به مجموعه دادگستری استان، تصریح کرد: همچنین ۹۳ پست قضائی طی این بازه زمانی در دادگستری لرستان ایجاد شده است.

رئیس شورای قضائی لرستان بیان داشت: هفت دادگاه بخش از شهریور سال ۹۸ تا کنون در استان تشکیل و ۵۳ نفر قاضی نیز جذب شده است.

رزم با اشاره به اجرای ۹۵ درصدی ابلاغ الکترونیکی در دادگستری سراسر استان، اظهار کرد: ۵ هزار و ۶۰۰ دادرسی الکترونیکی طی ۲ سال گذشته صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده است، افزود: ۴ هزار و ۵۷۰ هکتار خلع ید طی دو سال گذشته داشتیم.

رئیس کل دادگستری لرستان، بازپرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش را مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی دانست و افزود: در حال پیگیری هستیم که سرمایه‌گذار جدیدی تحت عنوان زاگرس خودرو جانشین عظیم خودرو شود.

رزم، وضعیت گرانی، بیکاری و مشکلات اقتصادی در استان را نگران کننده عنوان کرد و گفت: این مسائل موجب شده جرایم در استان افزایش یابد.

کد خبر 5523135

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری لرستان محمد رزم بیکاری بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه اردبیل هفته قوه قضاییه آمار کرونا سنندج قوه قضاییه خراسان رضوی سفر استانی شیراز ویروس کرونا دادگستری لرستان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان در آیین افتتاح این دفتر اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه ،افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

وی بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باشد.

این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضایی ارایه می کند.

شایان ذکر است که دفتر فوق چهل و سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کردستان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903037

دیگر خبرها

  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ماموریت ویژه دادگستری البرز برای شناسایی مدیران شهری متخلف
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد 
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق