Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – حسین قطبی؛ به گفته تحلیل‌گران، ظاهراً دیگر خبری نیست که بازار کریپتوکارنسی را با یک روند نزولی عمده رو به رو کند. افت اخیر باعث شده ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به زیر 1 تریلیون دلار کاهش پیدا کند.

جالب توجه است که چانگ پنگ ژائو (CZ)، مدیر عامل و بنیانگذار بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات 24 ساعته، تفاوت‌های کلیدی را برجسته کرده است که چرا بازار نزولی 2018 متفاوت از بازار فعلی است!

 CZ می‌گوید: "بازار کریپتو فعلی اهرم بیشتری دارد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته CZ، ارزهای دیجیتال در حال حاضر اهرم بیشتری نسبت به آنچه در سال 2018 وجود داشت، دارند. او اشاره کرد که اهرم در دو دسته است؛ سریع و آهسته. همچنین افزود که اهرم آهسته زمانی پیدا می‌شود که وجوه به پروتکل‌های مختلف مالی غیرمتمرکز (DeFi) وام می‌دهند، در حالی که اهرم سریع بیشتر در صرافی‌های متمرکز، به ‌ویژه محصولات آتی (فیوچرها)، یافت می‌شود.

CZ همچنین گفت که اهرم آهسته از سیستم خارج می‌شود، این موضوع دلیل عمده‌ای است که کل بازار ارز دیجیتال یک اثر دومینو را تجربه می‌کند. او در بیانیه‌ای افزود: "هنگامی که یکی از این (وجوه) نقد می‌شود، وام دهندگان آسیب دیده معمولاً چند روز یا چند هفته طول می‌کشند تا درد را درک کنند یا بپذیرند. اینها همچنین می‌توانند اثر آبشاری داشته باشند، اما سرعت انتشار بسیار کندتر است". در نتیجه اثر آبشاری جاری، CZ گفت که برخی از پروژه‌های مرتبط با رمز ارزها معمولاً خوش شانس هستند، زیرا توسط "نهنگ‌های بزرگ" تأمین مالی می‌شوند، در حالی که دیگران چنین حمایتی را از این شرکت‌های بزرگ دریافت نمی‌کنند.

CZ می‌گوید: "اجازه دهید پروژه‌های رمزنگاری بد شکست بخورند".

وی خاطرنشان کرد: برخی پروژه‌ها در صنعت رمزنگاری بد هستند و قرار نیست نجات پیدا کنند. به قول او؛ "شرکت‌های بد را تداوم ندهید. بگذار شکست بخورند. بگذارید پروژه‌های بهتر دیگری جای آنها را بگیرند و این اتفاق خواهد افتاد". متأسفانه، این پروژه‌ها از طریق تبلیغات فریبنده مانند انگیزه‌های متورم و بازاریابی خلاق، کاربران زیادی را به خود جذب کرده‌اند. در حالی که CZ اظهار داشت که بازار ارزهای دیجیتال هنوز پایان این دسته پروژه‌ها را مشاهده نکرده است، گفت: "متأسفانه، برخی از این پروژه‌های «بد» تعداد زیادی کاربر دارند که اغلب از طریق انگیزه‌های متورم، بازاریابی «خلاقانه» یا طرح‌های پونزی خالص به دست می‌آیند. کمک‌های مالی در اینجا معنی ندارد. بگذار شکست بخورند".

در ادامه مدیر اجرایی بایننس خاطرنشان کرد که این پروژه‌های بد نیازی به کمک مالی ندارند. با این حال، پروژه‌های ارز دیجیتالی که کیفیت خوبی دارند و اشتباهات کمی انجام داده‌اند، مواردی هستند که باید حمایت شوند و بمانند. وی افزود، با موقعیت خود به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران صنعت با ذخایر نقدی سالم، وظیفه داریم از کاربران محافظت کنیم. ما همچنین مسئولیت داریم که به بازیگران صنعت کمک کنیم تا بقای خود را حفظ کنند و امیدواریم پیشرفت کنند، اما همه برنامه‌های نجات و حمایت یکسان نیستند.

نظر مایک مک گلون و CZ در مورد قیمت BTC

CZ می‌گوید که ارزش بازار فعلی بیت‌کوین پایین است، اگر چه قیمت کاملاً بدی نیست. او گفت: "در سال 2017، ما فکر می‌کردیم قیمت 20 هزار دلار بسیار بالاست. امروز، ما فکر می‌کنیم این محدوده به طرز دردناکی پایین است. زیرا صنعت در حال رشد است".

در همین حال، دیدگاه CZ در مورد رشد گسترده بازار ارزهای دیجیتال توسط مایک مک گلون (Mike McGlone)، تحلیلگر ارشد بلومبرگ، تکرار شد، او اشاره کرد که بیت‌کوین با قیمت 20.000 دلار این روزها به 5.000 دلار گذشته تبدیل شده است. مک گلون در توییت اخیر خود گفت: " 20.000 دلار امروز بیت‌کوین شاید 5.000 دلار گذشته آن باشد، مورد اساسی روزهای اولیه پذیرش جهانی بیت‌کوین در مقابل کاهش عرضه ممکن است غالب شود، زیرا قیمت معمولاً به سطوح بسیار سرد نزدیک می‎شود".

در حال حاضر، بیت‌کوین در محدوده 21.000 دلار معامله می‌شود و سرمایه گذاران همچنان امیدوارند که زمستان جاری ارزهای دیجیتال به زودی به پایان برسد.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال یا سایرICOها نیست. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رمزارز ارزهای دیجیتال پروژه ها بیت کوین 000 دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟

بیت کوین چگونه ارزش گذاری می شود؟

عوامل بازاری مانند عرضه و تقاضا بر قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؛ کاهش قیمت معمولاً با افزایش تعداد فروشندگان همراه است و برعکس. این تعاملات تأثیر قابل توجهی بر فروش و خرید ارز دیجیتال دارند.

بیت کوین (BTC)، که در مقایسه با ارزهای فیاتی مانند دلار، پوند، یورو و ین نظارت دولتی ندارد، توسط شبکه‌ای پراکنده از کاربران و پروتکل‌های رمزنگاری شده ایجاد، ذخیره و منتقل می‌شود.

سرمایه‌گذاران تراکنش‌های خود را بدون نیاز به واسطه به صورت مستقیم انجام می‌دهند، که این امر به وسیله شبکه‌ای همتا به همتا امکان‌پذیر است و محدودیت‌های معاملاتی را کاهش می‌دهد. این ارز دیجیتال اولین بار توسط ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۸ پیشنهاد شده و در ژانویه ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد.

تعداد روزافزون کسب‌وکارهایی که بیت کوین را می‌پذیرند به افزایش ارزش بازار آن کمک می‌کند. با این حال، این ارز دیجیتال با مسائل امنیتی و نوسانات مواجه شده است که پاسخ‌گویی به سوالاتی مانند تعیین‌کننده‌های ارزش بیت کوین را دشوار می‌سازد.

دینامیک‌های بازار مشابهی که بر قیمت سایر کالاها و خدمات تأثیر می‌گذارند، بر قیمت بیت کوین نیز تأثیر می‌گذارند. اگر تعداد خریداران از فروشندگان بیشتر باشد، قیمت‌ها معمولاً افزایش می‌یابند. همچنین، قیمت بیت کوین توسط هیچ نهاد مرکزی تعیین نمی‌شود و در هر بازار یا بورس بر اساس عرضه و تقاضای موجود تعیین می‌گردد.

چه عواملی می تواند بر قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد؟

چندین عامل بر قیمت بیت کوین تاثیر می‌گذارند، از جمله عرضه و تقاضای آن، رقابت با دیگر ارزهای دیجیتال، تأثیرات خبری، هزینه‌های تولید، و قوانین و مقررات مربوطه.

رقابت و اخبار

بیت کوین با رقابت از سوی آلتکوین‌ها نظیر اتریوم (ETH) و میم کوین‌ها مانند دوج کوین (DOGE) مواجه است که این امر جذابیت تنوع بخشی به پورتفوی سرمایه‌گذاران را افزایش می‌دهد. پیشرفت‌های صورت گرفته توسط سایر ارزهای دیجیتال ممکن است در شرایطی که بیت کوین تنها گزینه موجود بود، به کاهش نسبی قیمت آن منجر شود. همچنین، تحت تأثیر پوشش خبری، ممکن است ترجیح دهید دارایی‌های دیجیتال با چشم‌انداز مثبت را خریداری کنید و از دارایی‌هایی با آینده‌ای نامشخص صرف‌نظر کنید.

هزینه تولید

هزینه‌های تولید بیت کوین شامل هزینه‌های زیربنایی، مصرف برق برای استخراج، و سختی الگوریتم ریاضی (هزینه غیرمستقیم) می‌شود. تغییرات در سطح سختی الگوریتم‌های بیت کوین می‌تواند بر سرعت تولید این ارز دیجیتال تاثیر گذارد، که این خود می‌تواند سرعت تولید را کاهش دهد یا افزایش دهد و به تبع آن بر عرضه بیت کوین و در نهایت بر قیمت آن تاثیر بگذارد.ارز دیجیتال و تاثیرات آن بر بازار مالی

مقررات

مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال به طور پیوسته در حال تحول هستند، از کشورهایی مانند السالوادور که آن را به عنوان پول قانونی پذیرفته‌اند تا چین که تراکنش‌های کریپتو را رسماً ممنوع کرده است. هرگونه نگرانی درباره تصمیمات دولت‌ها علیه ارزهای دیجیتال می‌تواند به کاهش قیمت بیت کوین منجر شود. همچنین، نبود قطعیت در مورد نظارت و قوانین، ترس را در بین سرمایه‌گذاران افزایش داده و موجب کاهش بیشتر ارزش بیت کوین می‌شود.

چرا نوسانا قیمت بیت کوین زیاد است؟

عدم اطمینان نسبت به ارزش ذاتی و آینده‌ی بیت کوین، این ارز دیجیتال را به یک دارایی بسیار ناپایدار تبدیل کرده است.

محدودیت تعداد بیت کوین‌ها به این معناست که هر روز تعداد کمتری بیت کوین جدید تولید می‌شود. برای حفظ قیمت پایدار، تقاضا باید با این نرخ تورم همخوانی داشته باشد. اندازه بازار بیت کوین نسبت به دیگر صنایع بسیار کوچک است و گاهی اوقات تنها پوشش رسانه‌ای می‌تواند قیمت آن را بالا یا پایین ببرد. به عنوان مثال، خبرهایی مانند پذیرش بیت کوین توسط تسلا می‌تواند قیمت این ارز را به شدت تحت تأثیر قرار دهد.

یک توییت که اعلام کند فعالیت بلاک چین بیت کوین متوقف شده، می‌تواند به کاهش شدید ارزش آن منجر شود و در نتیجه حجم معاملات بیت کوین نیز کمتر خواهد شد. بنابراین، با در نظر گرفتن این نوسانات، ممکن است پرسیده شود که آیا قیمت بیت کوین می‌تواند به صفر برسد؟ از لحاظ فنی، این امکان وجود دارد چرا که قیمت بیت کوین به هیچ ارز فیاتی مانند دلار آمریکا یا هر دارایی دیگری وابسته نیست و در نتیجه مستعد افت ارزش است. با این حال، همچنین می‌دانیم که استیبل کوین‌های الگوریتمی مانند ترا (Terra USD) می‌توانند نوسانات بازار را تشدید کنند.

با این وجود، برای رخ دادن چنین فاجعه‌ای برای BTC، باید شرایط بسیار نامساعدی پیش از وقوع فاجعه به وجود آید تا سرمایه‌گذاران فرصت داشته باشند از سرمایه‌های خود محافظت کنند. همچنین، تخریب معماری پیچیده بیت کوین کار ساده‌ای نیست، اما مشکلات مقیاس‌پذیری آن ممکن است آینده‌ی آن را به خطر بیندازد. با این حال، این بدان معنا نیست که قیمت بیت کوین ناگهان به صفر خواهد رسید.

اگر قیمت بیت کوین به صفر برسد چه اتفاقی می افتد؟

اگر قیمت بیت کوین به صفر برسد، این امر تأثیرات قابل توجهی بر معامله‌گران، سرمایه‌گذاران نهادی، قیمت سایر ارزهای دیجیتال، شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال و کلیت سیستم مالی خواهد داشت.

در صورتی که قیمت بیت کوین به صفر سقوط کند، این کاهش قیمت می‌تواند بر سایر ارزهای دیجیتال نیز تأثیر بگذارد. در نتیجه، بسیاری از سرمایه‌گذاران ممکن است بسته به نوع سرمایه‌گذاری‌های خود، به طور کامل یا قابل توجهی زیان‌های خود را جبران کنند.

سرمایه‌گذاران نهادی که معمولاً سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تری انجام داده‌اند برای تنوع‌بخشی به پورتفولیوی خود ممکن است بیش از دیگران در معرض خطر باشند. کسانی که به تازگی با قیمت‌های بالا یا در بازارهای مشتقات کریپتو سرمایه‌گذاری کرده‌اند(سرمایه گذاری بلند مدت و ویژگی های آن در بازار کریپتو)، در معرض ریسک بیشتری قرار دارند و ممکن است نیاز به نقد کردن دارایی‌های دیگر برای پوشش مارجین داشته باشند.

مشتریان ممکن است اعتماد خود را به سیستمی که به نظر می‌رسد در حال فروپاشی است از دست بدهند و این موضوع می‌تواند بر شرکت‌هایی مانند کوین بیس و بایننس که به جریان معاملات برای کسب درآمد و رشد سرمایه‌گذاری‌ها وابسته‌اند، تأثیر منفی بگذارد. سرمایه‌گذاری در این نوع شرکت‌ها ممکن است به شدت کاهش یابد یا متوقف شود. علاوه بر این، این شرکت‌ها ممکن است دیگر قادر به استخدام یا حفظ پرسنل لازم برای ادامه فعالیت نباشند.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ سقوط موج ارز؛ کف بازار دلار چه خبر است؟
  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!