Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، سیداحمد موسوی رئیس دادگستری شهرستان ورزقان ظهر در جمع مردم ورزقان با بیان اینکه حاکمیت مطلق بر انسان و جهان هستی برای خداوند متعال است و لاغیر اظهار کرد: قوه قضاییه بر اساس قانون اساسی تشکیل شده است و با اقتدار دنبال گسترش عدالت در جامعه است.

وی در ادامه به استقلال قوای سه گانه اشاره کرد و گفت: هر سه قوه ( قضاییه، مجریه و مقننه) مستقل هستند و هیچ یک از قوا حق دخالت بر کار یک دیگر را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دادگستری ورزقان گفت: به اطلاع مردم غیور و فهیم شهرستان ورزقان می‌رسانیم که کارکنان دستگاه قضایی شبانه‌روزی برای اجرای برنامه‌های ابلاغی در تلاش هستند و به احدی اجازه حق دخالت در امور دستگاهی قضایی شهرستان ندادیم و نخواهیم داد.

این مقام قضایی گفت: طبق ارزیابی از آیتم ها و شاخص‌های مختلف دادگستری شهرستان، رتبه چهارم را در بین شهرستان‌های استان کسب کرده است.

وی به ضریب امنیتی بالای ورزقان اشاره کرد و افزود: با همکاری نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و نظامی ضریب امنیتی منطقه بالا بوده با این وجود تعداد زندانیان شهرستان حدود ۱۰ نفر است.

موسوی با بیان اینکه هر سال تعداد پرونده‌های ورودی افزایش می‌یابد، گفت: در دادگستری شهرستان به طور میانگین ماهانه به ۸۰۰ پرونده رسیدگی می‌شود، این در حالی است که هر سال نسبت به سال قبل آن ۲۵ درصد افزایش پرونده داشتیم.

آرامش شهرستان را برهم بزنیدناامن می‌شوید

رئیس دادگستری شهرستان ورزقان به مخلان آرامش شهرستان هشدار داد و گفت: هر کس در هر مقام و لباسی باشد و قصد برهم زدن امنیت شهرستان را داشته باشد، مطمئن باشید امنیت آن شخص را با استفاده قانون ناامن می‌کنیم.

موسوی در ادامه از رصد مستمر ادارات خبر داد گفت: با تمام توان در کنار دستگاه‌های اجرایی هستیم اما با این حال اجازه تخلف را نیز نخواهیم داد و در همین راستا برای سه نفر از مدیران اجرایی شهرستان تشکیل پرونده دادیم و در مرحله رسیدگی می باشد.

رئیس دادگستری ورزقان با اشاره به اینکه هیچ نوع تخلفی از چشم سربازان امنیت پوشیده نیست، گفت: مردم و خصوصا روسای ادارات باید سطح هوشیاری و آگاهی خود را بالا ببرند.

وی افزود: یک نفر که خود را به عنوان نیروی سازمان بازرسی کل کشور معرفی کرده بود و در حال اخاذی از تعدادی از روسای ادارات بود، بازداشت شده است.

موسوی تصریح کرد: از صاحبان تریبون درخواست می کنیم، مردم را برای سنددار کردن زمین ها تشویق و دعوت کنند، در همین زمینه با تلاشی که شد ۹۸ درصد از اراضی ملی شهرستان سنددار شدند.

این قاضی افزود: هر جایی که احساس کردیم حقی از کارگران ضایع می‌شود، ورود کرده و احقاق حق کردیم، دستگاه قضایی در کنار حمایت از تولید، مدافع حقوق قانونی کارگران نیز هست، در حال حاضر پیگیری مشکلات کارگران معدن مزرعه شادی و اندریان هستیم.

رئیس دادگستری ورزقان گفت: سال گذشته با ورود دستگاه قضایی، معدن مزرعه شادی موظف شد قیر رایگان برای آسفالت ریزی جاده روستای شرف آباد تخصیص دهد.

موسوی در ادامه به ساماندهی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز هیچ کس حق عربده‌کشی در فضای مجازی را ندارد، سال گذشته در این رابطه برای تعدادی تشکیل پرونده شده بود که دادستانی شهرستان قاطعانه به این موضوع ورود کرده و دادگاه‌ها رای قاطعی صادر کرده‌اند.

موسوی گفت: از محل اعتبارات سفر رئیس قوه قضائیه به استان، ساختمان اداری دستگاه قضایی شهرستان در سه طبقه در حال احداث می باشد تا فضای کافی برای کارکنان ایجاد شود. اسکلت بندی این ساختمان تمام شده و پیگیر هستیم تا به محض تخصیص اعتبار از قوه قضائیه نسبت به تکمیل آن اقدام نماییم.

رئیس دادگستری شهرستان در ادامه از مطالبه‌گری امام جمعه ورزقان تقدیر کرد و افزود: حاج آقا پورمحمد امام جمعه محبوب شهرستان، صدای رسای مردم منطقه است و به عنوان یک مطالبه گر در حل و فصل تعدادی زیادی از مسائل شهرستان تاثیر مستقیم داشتند و از افتخارات شهرستان ما می باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دادگستری شهرستان ورزقان سید احمد موسوی عربده کشی در فضای مجازی ورزقان معدن اندریان امام جمعه ورزقان معدن مس سونگون دادگستری شهرستان رئیس دادگستری دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: طرح نور فراجا یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین است و با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته و صبر و بردباری انجام شود و به طور یقین حمایت قضایی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی ماست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در ابتدای نشست کمیته برنامه ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه که با حضور رئیس کل دادگستری استان، معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان به منظور بررسی سند تحول قضائی و چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد، ضمن اعلام حمایت قاطع دستگاه قضائی استان از طرح نور فراجا اظهار کرد: طرح نور فراجا یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین می‌باشد که بایستی با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته و صبر و بردباری انجام شود و به طور یقین حمایت قضائی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی ماست.

وی در ادامه درباره اقدامات دادگستری استان در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نکاتی را تشریح کرد و گفت: در سراسر استان از هر ایده‌ای که قابلیت اجرایی داشته باشد استقبال می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به تأکید چندین ساله مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اقتصاد، با بیان اینکه رئیس محترم قوه قضائیه همواره تأکید بر رصد و پیگیری جدی مسئولین قضائی برای رفع موانع و مشکلات قضائی واحدهای تولیدی دارند، گفت: دادگستری استان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی همواره به دنبال ارائه راهکار و کمک جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی اظهار کرد: بنا بر تأکید ریاست محترم قوه قضائیه، نسخه بروز رسانی شده سند تحول قوه قضائیه و برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ باید به صورت تفکیک شده برای هریک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

کرمی ضمن تأکید بر مطالعه کامل سند تحول قضائی افزود: این سند مانند قانون اساسی برای قوه قضائیه می‌باشد و مطالعه آن الزامی است و ضرورت دارد علاوه بر اجرایی کردن و عمل به مفاد آن، ایده‌ها و پیشنهادهای خود را در جهت بهبود عملکرد دستگاه قضائی ارائه دهید.

وی ضمن اشاره به تأکید رئیس محترم قوه قضائیه در خصوص انتخاب عادلانه کارشناسان بر اساس قرعه کشی یادآور شد: ارجاع پرونده‌ها به صورت سنتی بستری فساد زا بود، لذا قرعه‌کشی میان کارشناسان از طریق سامانه ارجاع راهی عادلانه برای انتخاب کارشناسان جهت کارشناسی پرونده‌های قضائی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: خوشبختانه دادگستری استان کرمانشاه تا پایان فروردین با استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان، آمار شایسته‌ای دارد.

وی در پایان ضمن تأکید بر رعایت نظم و انضباط اداری و گفت: تمام کارکنان قضائی و اداری استان باید ضمن رعایت دقیق نظم و انضباط اداری جهت ترویج و رونق بخشی آن تلاش کنند، چرا که یکی از عوامل رضایت‌مندی مراجعین، داشتن نظم و انضباط اداری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در این نشست ابتدا محمد باقر نریمانی معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان کرمانشاه طی گزارشی به اعلام آمار عملکرد دستگاه قضائی استان در سال ۱۴۰۲ و تشریح برنامه‌های عملیاتی و تکالیف دادگستری استان در سال ۱۴۰۳ پرداخت و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران قضائی و اداری علیرغم حجم بالای ورودی پرونده‌ها، عملکرد دادگستری استان در سطح کشور بسیار مطلوب می‌باشد و امیدواریم در سال جدید بر اساس سند تحول قضائی که بروز رسانی شده عملکرد بهتری داشته باشیم.

کد خبر 748003

دیگر خبرها

  • بازداشت مامور قلابی مسلح در این بزرگراه تهران
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم
  • بازداشت مامور قلابی مسلح در بزرگراه حکیم تهران
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد
  • دو متهم به قتل، در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا