Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد بهروز مشتاق ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی با ۸ مرکز فعال در استان فعالیت می‌کند، گفت: ۸ مرکز خصوصی، غیرخصوصی و یک مرکز وابسته به دانشگاه علمی کاربردی در استان در ۶۳ کد رشته محل و ۱۴۶ کد رشته دانشجو می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۷۵ دانشجو در ۸ مرکز استان مشغول تحصیل هستند، افزود: ۶۱۷ نفر از این افراد خانم و ۲ هزار و ۵۸ نفر آقا هستند که یک هزار و ۵۶۰ نفر در مقطع کاردانی، ۸۰۰ نفر در مقطع کارشناسی و ۳۵۰ نفر در حوزه مهندسی فناوری مشغول به تحصیل هستند و در پایان دانشجویان در حوزه‌های مختلف هنر، خدمات اجتماعی و جهاد کشاورزی مشغول به کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روند ایجاد مرکز در شهرستان به گونه‌ای است که با موسسات حقوقی وارد مذاکره می‌شویم و در صورت توافق مرکز مذکور سرمایه‌گذاری احداث دانشگاه را برعهده می‌گیرد که در حال حاضر ۵ مرکز در شهرکرد، و در هر کدام از شهرهای فرخشهر، فارسان و لردگان یک مرکز فعال قرار دارد.

اعلام نیاز ۷۵ مدرس در دانشگاه‌های علمی کاربردی

وی ادامه داد: ۴۱۹ مدرس آموزشی با مدرک فوق لیسانس به بالا، ۳۱ مدرس خبره که دارای ۱۰ سال تجربه کار هستند و ۴۰ استاد معارف در این دانشگاه‌ها مشغول به تدریس هستند و برای تکمیل کادر آموزشی به ۷۵ مدرس نیازمندیم که علاقه‌مندان دارای مدرک می‌توانند طبق فراخوان‌ها اقدام کنند.

 

ورود رشته‌های نو به دانشگاه علمی کاربردی استان

 

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با اشاره به اینکه با هدف ایجاد اشتغال در سطح کشور جذب دانشجو در رشته‌های جدید این دانشگاه تقویت شده است، گفت: ۱۱ کد رشته‌ در مقطع کارشناسی در حوزه ورزش با موضوعات کارشناس حرفه‌ای روانشناسی، کارشناس حرفه‌ای پرورش اندام، کارشناس حرفه‌ای هندبال و همچنین ۱۰ کد رشته در مقطع کاردانی با رشته‌های تجارت الکترونیک و کسب و کارهای دیجیتالی و رشته‌های مرتبط با نساجی و بافندگی تاری و پودی، روغن خوراکی و نساجی، طراحی پوشاک کیف و کفش، رنگ‌رزی و بافندگی از جمله رشته‌هایی هستند که به تازگی وارد این مرکز آموزشی شده‌اند.

 

 مشتاق با بیان اینکه افرادی در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که توانستند کارآفرینی داشته باشد، ادامه داد: ۱۰ کارآفرین برتر استان فارغ‌التحصیل این دانشگاه‌ها هستند که ۳ نفر آن‌ها برای موفقیت بیشتر به مرحله کشوری در تهران معرفی شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه این دانشگاه‌ها بر اساس تقاضا رشته می‌گیرند و تقاضامحور هستند، اظهار داشت: از لحاظ تنوع رشته هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر رشته‌ای که بتوان برای آن بازار کاری در جامعه ایجاد کرد به شرط استقبال و پذیرش دانشجو تدریس می‌شود.

مشتاق با بیان اینکه رشته گردشگری در صورت استقبال به لیست رشته‌های دانشگاه اضافه خواهد شد، ادامه داد: دوره‌های آموزشی در رشته‌هایی از قبیل آموزش نمد کاری نیز در حال برگزاری است که دوره آموزشی فرش را نیز می‌توان در این حوزه گنجاند.

 

نبود مدرس فارغ التحصیل مشکل جدید رشته‌های جدید

 

وی افزود: مشکل عمده آموزش در رشته‌های جدید این است که افراد متخصص و فارغ‌التحصیل مختص رشته خصوصاً در رشته نساجی در حوزه نمد وجود ندارد که برگزاری برخی از دوره‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با بیان اینکه با کمترین شهریه دانشجو می‌پذیریم، گفت: شهریه دانشگاه‌ها هر ساله ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند که با این وجود باز هم شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه پیام‌نور و آزاد کمتر است به طور مثال شهریه ثابت سال گذشته در دانشگاه علمی کاربردی ۸۸۰ هزار تومان و شهریه ۱۰ واحد نظری ۵۰۰ هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه دانشجویان در هر ترم می‌توانند از تسهیلات استفاده کنند، افزود: با افزایش شهریه قطعا سقف تسهیلات نیز از یک میلیون ارتقاء می‌یابد.

 مشتاق با بیان اینکه مدارک این دانشگاه وابسته به وزارت علوم و دولتی محسوب می‌شود، گفت: طبق قانون هیچ مرکزی حق ندارد از پذیرش مدارک وابسته به وزارت علوم برای استخدام سرباز بزند، مدارک این دانشگاه قابل ترجمه است و در کشورهای خارجی نیز مورد پذیرش هستند.

وی در پایان با بیان اینکه مراکز دانشگاه علمی کاربردی ارتباط تنگاتنگی با صنعت و جامعه دارند، گفت: به طور مثال در مرکز پیام رشته صنعت چوب در کارخانه چوب، مرکز نیروی انتظامی در مراکز نیروی انتظامی و مرکز قطب صنعتی نیز در خود قطب صنعتی مشغول فعالیت هستند و دانشجویان از خط تولید به عنوان کارگاه و آزمایشگاه استفاده می‌کنند و هرچه را آموزش می‌بینند مستقیماً در خط تولید پیاده می‌کنند.

 

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: کد رشته دانشگاه علمی کاربردی فارغ التحصیل دانشگاه ها کد رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی

عکاس: علیرضا میرزایی

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی به ۶ مصدوم در محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان