Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان نمایش «افسانه شاه لیر و سه دخترش» که از کشور یونان گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک را بسیار دوست دارم زیرا فضای عمومی حاکم بر آن بسیار گرم و دوست داشتنی است و با استقبال خانواده‌ها روبه‌رو شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، ایرینا بویکو، کارگردان نمایش «افسانه شاه لیر و سه دخترش» بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره محتوای این اثر گفت: داستان این نمایش، مربوط به یکی از افسانه‌های قدیمی و روز آزادی جزیره ایرلند است که در دوره‌ای نیز توسط شکسپیر مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این نمایش جنگ و عشق به تصویر کشیده می‌شود و نکته اصلی زندگی در میان این دو قطب مهم است. در این داستان نیز شاه لیر عشق خود را در میان سه دختر خود به محک می‌گذارد.

وی درباره موسیقی این نمایش، توضیح داد و اظهار کرد: درام در این نمایش، یک شکل و روند خاص را دنبال می‌کند زیرا سعی داشتیم که به وسیله موسیقی بخشی از جنگ درونی و بیرونی کاراکترها را به تصویر درآوریم و امکان همزادپنداری را برای مخاطب ایجاد کنیم.

این کارگردان، شکل اجرای نمایش «افسانه شاه لیر و سه دختر» را نوین خواند و گفت: این شکل و اجرای نمایش که به صورت عروسکی است، در یونان نیز جدید به شمار می‌رود اما با این وجود، در اجرای عمومی واکنش‌های خوب و جذابی از مخاطبان و مردم دریافت کرده‌ام و متوجه شدم که بسیار با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

بویکو تصریح کرد: بازخوردهای مردم و دریافت احساسات آنان از کار و موسیقی یکی از قسمت‌های مهم در کارم به شمار می‌رود، بنابراین همواره سعی می‌کنم که در روند اجرای کار، این موارد را مورد بررسی قرار دهم. البته این اثر برای کودکان بالای 10 سال قابل درک است و قطعاً سنین پایین‌تر در درک آن با مشکل رو به رو خواهند شد. 

این کارگردان یونانی، که دومین تجربه حضور در این جشنواره را تجربه می‌کند، درباره حال و هوای حاکم بر این رویداد نمایشی بیان کرد: این جشنواره را بسیار دوست دارم، زیرا فضای عمومی حاکم بر آن بسیار گرم و دوست داشتنی است. استقبال خانواده‌ها و کودکان نیز در روند برگزاری، بسیار پرشور و هیجان پیش می‌رود و این برایم دلپذیر است.

بویکو ادامه داد: از دید عمومی این جشنواره بسیار گسترده است و گروه‌های زیادی از هنرمندان شاخه‌های مختلف نظیر تئاتر خیابانی و عروسکی در آن حضور دارند که روند برگزاری را جذاب‌تر می‌کند.

وی  ادامه داد: دوست دارم از برگزارکنندگان این جشنواره، و دعوت آنان تشکر کنم و امیدوارم که باز هم شانس حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را به دست آورم.

نیکولاس کریستوپولوس، نوازنده درام این نمایش نیز در ادامه گفت: درامی که در صحنه نواخته می‌شود یک موسیقی صرف نیست، زیرا سعی داشتم که از طریق آن، به عروسک‌های سر صحنه حرکت و جان دهم. در واقع نمی‌خواستم که برای این اثر، یک درام معمولی بنوازم بلکه دوست داشتم که به نحوی آن را برای نمایش دیزاین کنم. بر همین مبنا نیز حرکات و احساسات کاراکترها در روند نمایش، از طریق موسیقی به تصویر کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: بر طبق بازخوردهایی که از کودکان داشته‌ام، معتقدم که این موسیقی با وجود تفاوت‌هایی که دارد، توانسته با آنان ارتباط برقرار کند. به نظرم کودکان این نوع موسیقی را به عنوان یک تجربه جدید می‌شنوند، زیرا تمام تلاش ما این بود که بتوانیم یک پرسپکتیو و دیدگاه جدید را تصویر کنیم.

نوازنده درام نمایش «افسانه شاه لیر و سه دخترش» از اجرای موسیقی در صحنه این اثر، خبر داد و گفت: بسیاری از کودکان امکان تماشای نحوه شکل‌گیری صداها را ندارند، اما در این نمایش فرصتی فراهم شده که بچه‌ها بتوانند موسیقی را لمس کنند.

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ـ همدان| ‌تشریح اهداف بخش ملل ‌جشنواره تئاتر کودک‌جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ـ همدان|جشنواره تئاتر ‌فرصتی برای محک نسل جدید استجشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ـ همدان| "رادیو کمپر" جشنواره به شهرهای اطراف همدان برد

به گزارش تسنیم، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، تا ششم تیرماه سال 1401 با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره بین المللی تئاتر کودک ـ همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان بعدازظهر سه‌شنبه با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی در بخش شعر و محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری در بخش داستان در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در آیین افتتاحیه این کارگاه‌ها در حضور خیل کودکان و نوجوانان علاقمند به ادبیات اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی در کنار رسالت ترویج کتابخوانی، محافل ادبی و قرآنی را به منظور برقراری ارتباط کودکان و نوجوانان با ادبیات و نویسندگان راه اندازی کردند.

وی با بیان اینکه این محافل با حضور پیشکسوتان ادبی کشور برگزار می‌شود افزود: کار برای کودکان و نوجوانان باید ظرافت و دقت خاصی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه در حوزه ادبیات کودک، ترجمه برای کودکان، نویسندگی برای کودکان و محتواسازی برای این سنین یک ضرورت است یادآور شد: برگزاری جشنواره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با پیشکسوتان و کسب تجربه است.

وی در ادامه به دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان "دوست من کتاب" اشاره کرد و افزود: این جشنواره از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه ارسال شده است.

زارعی با تاکید بر اینکه هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان کشور هستند خاطرنشان کرد: مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب هیأت داوران و از افتخارات ایران اسلامی به شمار می‌روند.

وی جشنواره ملی "دوست من کتاب" را آغازی برای تشکیل یک گروه اندیشه ورز دانست و گفت: به منظور شناسایی استعدادها در این جشنواره شعر و داستان در گروه‌های سنی مختلف از یکدیگر تفکیک شدند.

کمال شفیعی‌مشعوف، دبیر کارگاه آموزشی شعر کودک و نوجوان نیز اظهار کرد: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره‌ها با هدف شناسایی استعدادها باید تداوم داشته باشد گفت: امیدوارم مجموعه داستان و مجموعه شعرهای رسیده به دبیرخانه جشنواره به چاپ برسد.

وی با اشاره به اینکه این مهم به منزله مسیرسازی است متذکر شد: چاپ آثار برگزیده در دستور کار مسئولان باشد.

پس از پایان آیین افتتاحیه کارگاه شعر و داستان در دو بخش جداگانه برای علاقمندان ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.

گفتی است، آیین اختتامیه دومین جشنواره دوست من کتاب، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن فرهنگی هنری ابن سینا همدان برگزار و برگزیدگان این جشنواره معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

کد خبر 6093592

دیگر خبرها

  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش