Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:42:01 GMT

۲۶ هزار پرونده در دستگاه قضایی خوزستان مختومه شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۲۵۸۴۰

۲۶ هزار پرونده در دستگاه قضایی خوزستان مختومه شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی بعد از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه تاکید کرد: برخورد کریمانه با مردم و رعایت کرامت همه مراجعه کنندگان به دادگاه‌ها و مراکز قضائی از جمله برنامه‌های دستگاه قضائی است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۶ هزار پرونده وارد سیستم قضائی استان شد که به همین میزان پس از رسیدگی مختومه اعلام شدند که در موضوعات مختلفی از جمله قاچاق کالا، بهداشت و ارز بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه در سال گذشته دو هزار و ۱۲۵ اموال تملیکی تعیین تکلیف شدند، تصریح کرد: در همین مدت نیز برای دو هزار و ۳۵۰ هکتار اراضی میراث و ۹۵ درصد از اراضی ملی و دولتی سند مالکیت صادر شد.

دهقانی از بررسی سه هزار و ۱۰۰ شکایت توسط سازمان بازرسی استان خبر داد و بیان کرد: از مجموع ۷۴۲ معامله دستگاه دولتی و مؤسسات عمومی که بازرسی شدند، ۲۵۹ فقره معامله با تذکر اصلاح و در برخی موارد مزایده لغو و مناقصه تمدید شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: پس از بررسی‌های سازمان بازرسی استان ۳۰۵ نفر به علت تخلفات اداری محکوم شدند.

وی بر استفاده از فناوری‌ها نوین برای کاهش میزان مدت دادرسی و افزایش خدمات به شهروندان در دستگاه قضائی استان تاکید کرد و افزود: در راستای حمایت از تولید، اشتغال و شرکت‌های دانش بنیان در ستاد اقتصاد مقاومتی خوزستان برای رفع موانع تولید و مشکلات آنها اقدام خواهیم کرد.

دهقانی همچنین از رشد بیش از ۲۹ درصدی استفاده از پایبند الکترونیکی در استان خبر داد و اظهار کرد: با تلاش‌های سازمان بازرسی استان از فروش و انتقال ۹۷ قطعه زمین به ارزش بیش از ۹۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

کد خبر 5523379

منبع: مهر

کلیدواژه: علی دهقانی دادگستری خوزستان برخورد های تعزیراتی تخلفات اداری بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه قوه قضاییه هفته قوه قضاییه خراسان رضوی سنندج اردبیل کرمانشاه مشهد شیراز آمار کرونا سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۵۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی در مراسم معارفه رییس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که صبح امروز در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: از زمانی که بار امانت این مسئولیت را به دوش گرفتیم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و انتظامی توانستیم برخی از مشکلات استان را حل کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در دستگاه قضایی استان با همراهی معاونین و کارکنان صورت گرفته است گفت: داشتن برنامه و ساختار کارآمد با روحیه جهادی دو موضوع مهمی است که می‌توان برای حل مشکلات از آن بهره برد.

رئیس کل سابق دادگستری استان قزوین با بیان اینکه برخی از مشکلات موجود در استان قزوین به فعل و یا ترک فعل مدیران بازمی‌گردد، افزود: یکی از موضوعات چالشی در استان قزوین که دستگاه قضایی ورود پیدا کرد شرکت‌های خودرویی بود که در این بحث، ریسک ها را پذیرفتیم و با کمک شورای تامین این موضوع رو پیگیری و ساماندهی کردیم.

شعبانی اضافه کرد: در برخی موضوعات جلوتر از سیاست های قوه حرکت کردیم و در حوزه عفاف و حجاب جز استان‌های پیشرو و برتر در کشور بودیم.

گفتنی است در پایان این مراسم و با اهدا حکمی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام علی مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین منصوب شد و از خدمات و تلاش های علی شعبانی رییس کل پیشین دادگستری این استان تجلیل به عمل آمد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900680

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه