Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند راه که برای آنکه در خواب لاغر شوید 1. یک شیک حاوی پروتئین شیر بنوشید 2. برای چربی سوزی، بیشتر بخوابید پس چرا خواب به کاهش وزن کمک میکند؟ 3. قبل از خواب، پنیر بخورید 4. تمرین مقاومتی انجام دهید 5. میزان غذای کمتری در طی روز بخورید چند راه که برای آنکه در خواب لاغر شوید

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مطلب نکاتی برای از بین بردن چربی ها در خواب را توضیح داده ایم که می توانید با انجام آن ها، چربی سوزی در خواب را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1. یک شیک حاوی پروتئین شیر بنوشید

در حالی که پروتئین هایی مانند آب پنیر، برای برای تقویت نیرو پس از تمرین، مناسب است، اما سرعت جذب سریع آنها، باعث میشود که ماده ای مناسب برای خوردن قبل از خواب نباشند. اما اگر میخواهید در طی شب چربی بسوزانید، یک شیک حاوی پروتئین شیر بخورید.

پروتیئن شیر، ماده ای است که دیر هضم میشود و معمولاً 6 تا 8 ساعت طول میکشد تا هضم شود. این بدین معنی است که متابولیسم شما در طی شب، فعال خواهد بود و در طی شب بجای گرسنگی، احساس با انرژی بودن خواهید داشت.

اطلاعات مربوط به سوزندان چربی پروتئین شیر در یک مطالعه هلندی تایید شده است. پس از مصرف این پروتیئن، میزان متابولیسم شما در طی شب، افزایش پیدا خواهد کرد. به همین ترتیب، محققان دانشگاه Maastricht دریافته اند که پروتئین شیر، باعث افزایش ترکیب پروتئین در طی شب میشود و به بهبود و تقویت عضلات کمک میکند.

2. برای چربی سوزی، بیشتر بخوابید

یکی از موثرترین و ساده ترین راه هایی که میتوانید در طی خواب برای کاهش وزن از آن استفاده کنید، خوابیدن بیشتر است. امروزه خواب اغلب نادیده گرفته میشود، اما اگر میخواهید وزن کم کنید، نیاز به تغییر دارید.

باور نمیکنید؟ یک مطالعه نشان میدهد که افرادی که اضافه وزن دارند، به طور متوسط روزانه 16 دقیقه کمتر از سایر افراد میخوابند. شاید این میزان زیاد به نظر نرسد، اما در طی زمان تفاوت ایجاد خواهد کرد.

پس چرا خواب به کاهش وزن کمک میکند؟

دلیل اینکه خواب به کاهش وزن کمک می کند، همه مربوط به هورمون های لپتین و گرلین است. لپتین به تنظیم سطح انرژی و کاهش اشتها کمک میکند و گرلین، گرسنگی را تحریک میکند و باعث میشود که نیاز به خوردن در شما ایجاد شود.

نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه Wisconsin نشان میدهد که شرکت کنندگانی که خواب بیشتری داشته اند، سطح لپتین آن ها، افزایش می یابد و سطح گرلین آن ها کاهش یافته است. این کنترل در طی روز به کنترل اشتها کمک میکند.

3. قبل از خواب، پنیر بخورید

خوردن غذا قبل از خواب، اغلب به عنوان یک چیز نهی شده در رژیم غذایی شناخته میشود، اما این مورد به نوع غذایی که میخورید، بستگی دارد. خوردن غذای کامل قبل از خواب میتواند اثر منفی بر وزن میگذارد، چون افرادی که بخاطر احساس گرسنگی از خواب بیدار میشوند، احتمال اینکه، در هنگام صبحانه پرخوری کنند، زیاد است.

خوردن مقداری پنیر قبل از خواب انتخاب خوبی است. زیرا پنیر سرشار از انرژی است (بله درست حدس زدید، پروتئین شیر!) پنیر حاوی تریپتوفان اسید آمینه است. مطالعه ای که در مجله ی تحقیقات روانپزشکی منتشر شده نشان میدهد که تریپتوفان، کیفیت خواب را بهبود می بخشد، و میزان زمان لازم برای خوابیدن را کاهش میدهد.

این بدین معنی است که پنیر در طی شب، مانع ازگرسنگی میشود و تضمین میکند به اندازه ی کافی بخوابید.

4. تمرین مقاومتی انجام دهید

در حالی که خواب، به تنهایی برای کاهش وزن عالی است، اما تمریناتی وجود دارد که میتواند به روند کاهش وزن کمک کند. یکی از بهترین روش ها، تمرینات مقاومتی قبل از خواب است. چربی چربی، متابولیسم شما را افزایش میدهد و تمرینات مقاومتی برای اینکار عالی است.

تمرین مقاومتی Resistance Exercise، هر شکلی از تمرین است که عضلات اسکلتی شما (نه عضلات غیر ارادی مانند قلب، ریه ها و…) را وادار به منقبض شدن میکند. در این تمرینات، از یک مقاومت خارجی (مانند وزنه) برای ایجاد انقباض ها استفاده میشود، و آن انقباض ها منجر به افزایش توده ی عضلانی، قدرت، استقامت، و استحکام می شوند.

در واقع، طبق گزارشی که در یک مجله بین المللی تغذیه ی ورزشی منتشر شده است، افرادی که تمرینات مقاومتی انجام داده اند، به طور متوسط 16 ساعت پس از ورزش از نرخ متابولیسم پایه بالاتری برخوردار بوده اند.

نیازی نیست که جلسه ی تمرینات مقاومتی، بیش از اندازه زیاد باشد. یک روال ساده ی افزایش میزان وزنه هایی که بلند میکنید کافی است. حتی اگر به شما فشار وارد نشود و شما را به نفس نفس نیاندازد.

بهتر است که پس از تمرینات مقاومتی، یک شیک پروتئین دار مصرف کنید، چون همانطور که قبلا گفته ایم باعث بهبود عملکرد عضلانی، در طی شب و هنگام خواب میشود.

5. میزان غذای کمتری در طی روز بخورید

"کم بخور و همیشه بخور"، نکته ای است که مورد علاقه ی بسیاری از مربیان و متخصصان تغذیه در سراسر جهان است و مطمئنا خوشحال خواهید شد که اگر بشنوید که اینکار، راهی عالی برای کاهش وزن در طول شب است.

خوردن میان وعده های غذایی کوچکتر در طی روز، متابولیسم شما را فعال نگه میدارد و باعث میشود که در طی شب و در حالی که خوابیده اید، چربی بسوزانید. البته این میان وعده های غذایی، باید سالم و مغذی باشند تا به چربی سوزی کمک کنند!

علاوه بر تقویت متابولیسم در هنگام خواب، این خوردن مکرر با افزایش اشتها مقابله میکند و هر بار صبح از خواب بیدار میشوید، اشتهای شما به خوردن، کاهش می یابد.

منبع: زوم لایف

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رژیم غذایی کاهش وزن لاغری کاهش وزن در خواب تمرینات مقاومتی متابولیسم شما کاهش وزن کمک پروتئین شیر قبل از خواب کمک میکند چربی سوزی طی روز یک شیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید صاحب حسینی‌نژاد با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود. به طور مثال فاکتور‌های خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند، اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کار‌های زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود.

دیگر خبرها

  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • این میوه را حتما قبل از خواب بخورید
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری