Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از بجنورد، عصر امروز، رضا شکاریان، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: شخصی هنگام گذر از محور سنخواست_جاجرم، متوجه حضور یک توله یوزپلنگ می شود که در وسط جاده ایستاده است بنابراین با توقف خودرو و کم کردن نور چراغ خودرو، شرایط عبور توله یوز را فراهم می آورد و با توجه به اینکه احتمال حضور مادر در اطراف زیاده بوده سریعأ محل را ترک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مشاهده توله، خبر خوبی از زادآوری یوز در این منطقه دارد و امید می رود با شروع طرح دوربین گذاری طی یک ماه آینده، بتوانیم تصاویری از حضور این گونه ثبت کنیم. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با توجه به تردد و مشاهده چند باره یوز در این مسیر در یکسال اخیر، از شهروندان خواست در مسیر جاده جاجرم به سنخواست با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

گفتنی است، در سال ۱۳۹۷ یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در این مسیر بر اثر بی احتیاطی راننده خودرو تلف شد.

همچنین پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملی ضامن آهو یکی از بهترین زیستگاه های یوزپلنگ آسیایی در ایران است که با وجود منطقه دشتی و تپه ماهورها و وجود طعمه فراوان، محلی امن و مناسب برای زیست این گونه ارزشمند است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۲۶۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت

حسنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت اظهار کرد: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده ۲ قلاده گربه جنگلی توسط یکی از دوستداران محیط زیست در بخش درودزن این شهرستان و زنده گیری آن ها، نیرو‌های یگان این اداره ضمن حضور به موقع با همکاری طبیعت دوستان این ۲ قلاده گربه را زنده گیری کردند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد این گربه‌های جنگلی هنگام عبور از جاده به علت نبود مسیر عبور و بلند بودن حفاظ بتونی جاده مرودشت درودزن نتوانسته اند با مادر خود از جاده عبور کنند و از مادر جدا شده اند.

حسنی افزود: لازم است در جاده‌های احداثی راهداری علاوه بر نصب تابلو عبور حیات وحش، جهت عبور آن‌ها مسیر‌هایی ایجاد شود تا ضمن کاهش تلفات حیات وحش آن‌ها به راحتی بتوانند از جاده عبور کنند.

او بیان کرد: این گربه‌های جنگلی برای تیمار و نگهداری به پارک ملی بمو تحویل داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • از بازی با استقلال خیالمان راحت است | انگیزه آسیایی شدن داریم
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • زنده گیری ۲ قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است