Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با بیان علل و عوامل بی‌انگیزگی جوانان برای حضور در مساجد و اقبال کم آنها به فضاهای معنوی اظهار کرد: تبلیغ غلط، هیئت امنای پیر و فرسوده، عدم وجود کنش‌گران واقعی و همچنین دخالت‌های دولتی در عرصه مدیریت مساجد جوانان ما را به حضور در این مکان‌های معنوی بی‌انگیزه و بی‌رغبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ما باید اصلاح امر را از خودمان شروع کنیم تا مسجد جایگاه واقعی خود را پیدا کند که در این زمینه بهتر است تعدد متولیان امر در مسجد کاهش یافته و کار را به معنای واقعی به خود مردم بسپاریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ما به خطا کار مردمی را مدیریت می‌کنیم چرا که حضور مردم در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه دینی و مذهبی، فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی می‌تواند ثمرات و نتایج سودمندی را به همراه داشته باشد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ارائه جذاب محتوای دینی را در مساجد ضروری اعلام کرد و افزود: باید رسانه‌ها به انتقال این پیام و محتوای جذاب به سطوح مختلف جامعه کمک کنند تا امام جماعت و حاضران در مسجد با انجام مأموریت و مسئولیت خود بتوانند مسجدی در تراز انقلاب اسلامی و مکتب الهی مهیا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه در ۴۰ سال گذشته به جای مسجدمحوری ما کارها را بخش به بخش در حوزه‌های متعدد تقسیم کردیم به طوری که برای شادی‌ها تالار، عزاداری‌ها حسینیه، عقدخوانی‌ها دفاتر عقد و مکان‌های دیگری را مهیا کردیم در حالی که این بریدگی از مسجد باید در یک نقطه به انسجام و تفاهم در همگرایی بیشتر با محوریت مسجد تبدیل شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای نیز با ابزار قرار دادن برخی از مبانی و محوریت مساجد سعی می‌کنند تا خواسته‌های خود را به پیش ببرند که چنین اقداماتی نیز جوانان ما را از مسجد دل‌زده‌تر کرده است.

وی زبان مسجد را زبان معنویت همراه با عبودیت و همراهی عنوان کرد و ادامه داد: اخیراً مباحثی در حوزه اقتصاد حوزه فرهنگی و دینی مطرح شده که هر چند به اشکال اجرایی این امر انتقاد وارد است اما ضرورت دارد در این بخش از مدل‌های بهتر و عقلانی‌تر استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده ساخت فضاهای تجاری در اطراف مساجد را نازل‌ترین مدل در تحقق اقتصاد فرهنگی و دینی برشمرد و بیان کرد: ضروری است تا در مساجد روح معنوی و دینی مراعات شده و این فضا به دور از نگاه تجاری، به یک منظرگاه ارزشمند تبدیل شود.

وی با انتقاد از عدم توجه به گرامیداشت برنامه‌ها در دهه ولایت اظهار کرد: متأسفانه فضای ماه محرم و عاشورایی جلوتر از مناسبت‌های شادی‌بخش عید غدیر در شهر حسینی حاکم می‌شود که بهتر است دهه ولایت و عید غدیر و چنین ایامی پاس داشته شده و پیام غدیر به معنای واقعی انتقال یابد.

کد خبر 5524084

منبع: مهر

کلیدواژه: مساجد اصحاب رسانه انقلاب اسلامی ایران مراسم عزاداری ماه محرم عاشورا بوشهر سازمان تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه هفته قوه قضاییه قوه قضاییه شیراز اردبیل خراسان رضوی سنندج بیرجند کرمانشاه آمار کرونا مشهد حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۴۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه اهل سنت بستک با اشاره به ساماندهی مدارس دینی اهل سنت گفت: مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده که قابل تقدیر است.

سید سلمان حسینی با ذکر این نکته که ۶ مدرسه دینی منتخب در استان داریم که هماهنگی خوبی با نظام عالی آموزشی دارند، تاکید کرد: استان هرمزگان اولین استانی است که ۳۳ مدرک ضابطه‌مند و رسمی را صادر کرده است.

وی تصریح کرد: در استان هرمزگان بیش از ۴۰۰ امام جمعه اهل سنت حضور دارند که تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا تغییرات مثبتی شکل گیرد.

سید سلیمان حسینی امام جمعه اهل سنت بستک که امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع حجت‌الاسلام باوقار و معارفه حجت‌الاسلام باصره مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: حاج آقا باوقار از سال ۹۸ در جایگاه مدیریت مرکز اسلامی استان هرمزگان قرار گرفتند و برای پیش‌برد برنامه‌ها به نفع جامعه بسیار تلاش کردند و اقداماتی ماندگار در حوزه اهل سنت انجام شد.

وی، با اشاره به همکاری علمای اهل سنت برای برگزاری برنامه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: با توزیع منابع در مرکز اسلامی شاهد رضایتمندی و عدالت هستیم و تمام تلاش خود را برای توسعه استان هرمزگان به کار گرفته‌ایم.

به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام باوقار بیش از سه سال به عنوان مدیر مرکز اسلامی استان هرمزگان که در گذشته با عنوان دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت هرمزگان شناخته می‌شد، فعالیت می‌کرد.

حدود ۴۰ درصد از استان هرمزگان را جامعه اهل سنت تشکیل می‌دهد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری