Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید زنگوئی در گفت وگو با خبرنگار گردشگری ایرنا از ایجاد شورای بین المللی سیاستگذاری گردشگری سلامت با هدف هم افزایی های بین المللی و اقدامات هماهنگ در توسعه صنعت گردشگری سلامت کشورها خبر داد. 

دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی افزود: شورای بین المللی سیاستگذاری گردشگری سلامت با حضور سازمان ها و تشکل های فعال در حوزه گردشگری سلامت کشورها وظایفی چون حمایت از برگزاری رویدادهای بین المللی، انتقال تجارب کشورها، شناسایی و معرفی فعالان حوزه سلامت و گردشگری سلامت بخشهای خصوصی و ارائه مشوق ها در زمینه فعال سازی کشورها در معرفی ظرفیت های حوزه سلامت و گردشگری سلامت را عهده دار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زنگویی خاطرنشان کرد: در نشستی که به همین منظور در شهر باکو برگزار شد تشکل های موثر در حوزه گردشگری سلامت و اسپا از کشورهای اسلامی و اتحادیه اروپا و همچنین نمایندگان تشکل های مرتبط از کشورهای ایران، هند، ترکیه، ایتالیا، مالزی، آلمان و کرواسی به عنوان اعضای هیئت موسس جهت تعریف ساز و کارهای اجرایی این شورا انتخاب و مقرر شد نشست بعدی این شورا به دعوت مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در حاشیه کنگره و نمایشگاه بین المللی بیمارستان های خصوصی در شهر تهران برگزار شود.

به گزارش ایرنا، گردشگری سلامت یا مدیکال توریسم یعنی سفر به قصد دریافت خدمات درمانی و سلامت یا تندرستی. جرقه اولین سفرهای درمانی زمانی به ذهن بیماران خطور کرد که شهروندان یک کشور به دلایلی مانند نبود امکانات پزشکی مورد نیاز یا هزینه بالای یک جراحی خاص تصمیمی هوشمندانه گرفتند و به کشور دیگری سفر کردند.

ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ و ﺗﻮرﯾﺴﻢ درﻣﺎﻧﯽ ﯾﮑﯽ از ﺣﻮزه ﻫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻧﻘﺸﯽ ﺑﺴﺰا در ﺟﻬﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﯾﻔﺎ ﻧﻤﺎﯾﺪ و داﻣﻨﻪای ﺑﺴﯿﺎر ﮔﺴﺘﺮده را ﺷﺎﻣﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد. 

گسترش صنعت گردشگری علاوه بر نقش و تاثیر آن در ابراز هویت ملی، موجب ارتقای ابعاد وسیع اقتصادی از جمله ایجاد فرصت‌های شغلی، درآمدزایی، کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی و رفاه در جامعه می‌شود. در ﻣﯿﺎن ﺣﻮزه ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮔﺮدﺷﮕﺮی، ﮔﺮدﺷﮕﺮی ﺳﻼﻣﺖ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ و ﻣﺰﯾﺖ ﻫﺎی رﻗﺎﺑﺘﯽ از ﺗﻮﺟﻪ زﯾﺎدی ﺑﺮﺧﻮردار ﺷﺪه اﺳﺖ.

برچسب‌ها گردشگری میراث فرهنگی مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی گردشگری میراث فرهنگی مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی بهداشت و سلامت گردشگری سلامت کشورها کشورهای اسلامی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟

با هماهنگی صورت گرفته از سوی مجموعه وزارت امور خارجه سفیران کشورهای مختلف از جمله برزیل، کوبا، قرقیزستان، تاجیکستان و پاکستان آمادگی خود را برای حضور در نخستین رویداد بین المللی اقتصاد دریامحور ایران در جزیره قشم اعلام کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش روز شنبه خبرگزاری تسنیم از قشم، هماهنگی و مذاکرات مختلفی با کشورهای دیگری نظیر روسیه، چین، هند، عمان، عراق، امارات متحده عربی، اندونزی و چندین کشور دیگر برای حضور سفرا و شرکت های فعال آنها در این رویداد صورت گرفته است.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی دبیرخانه نخستین رویداد بین المللی اقتصاد دریامحور ایران و با هماهنگی وزارت امور خارجه، بخش ویژه ای به عنوان پاویون بین‌الملل پیش‌بینی شده است که سفیران کشورهای مختلف و هیات همراه در آن مستقر خواهند شد.

با توجه به استقبال کشورهای مختلف برای حضور در این رویداد، پیش‌بینی می‌شود بخش بین‌الملل نقشی اثربخش در توسعه همکاری‌های تجاری در سطح بین‌الملل ایفا کند و شرکت‌کنندگان در این رویداد می‌توانند با هماهنگی دبیرخانه جلسات مذاکره با نمایندگان کشورهای مختلف را حول محورهای درخواستی خود برگزار نمایند.

بنا بر این گزارش، نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با هدف بررسی فرصتها، چالش‌ها و راهکارها و بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال، با تمرکز بر سیاست‌های کلی توسعه دریامحور با حضور دستگاه های عمومی، دولتی و غیردولتی، شرکت‌های خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان و سفرای کشورهای مختلف جهان 25 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در جزیره قشم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد