Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مسعود ویژه» روز دوشنبه در آیین پایانی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی‌سینا افزود: خداوند را شاکریم پس از ۲ سال وقفه در برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و ‌نوجوان به دلیل همه‌گیری کرونا، توفیق برگزاری موفقیت آمیز این رویداد را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خوشحالیم که با وجود برخی ناملایمات نسبت به این رویداد فرهنگی و هنری، توانستیم لحظاتی شاد و مفرح برای مردم ‌استان همدان به ویژه کودکان این دیار رقم‌ بزنیم. 

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از دبیر جشنواره و مسئولان مرکز هنرهای نمایشی و دست‌اندرکاران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان که از ماه‌ها پیش مقدمات برگزاری این جشنواره را فراهم‌ کردند قدردانی کرد.‌

رئیس افتتاحیه و اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره کودک و نوجوان همدان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بزرگداشت مرحوم محمدرضا الوند به پاس یک عمر فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان یکی از برنامه‌های مراسم اختتامیه است.

«محمد مهدی کلهری» افزود: محمدرضا الوند متولد ۱۳۴۳ در نهاوند و کارشناس‌ارشد تئاتر، نویسنده و پژوهشگر تئاتر بود و در طول سال‌ها فعالیت اجرایی، مسئولیت‌های مختلفی در هنرهای نمایشی برعهده داشت. مشاور هنری تماشاخانه سنگلج، رییس شورای نظارت و ارزشیابی و مدیر اجرایی کانون تئاتر دانشجویی از مسئولیت‌های او بود، الوند علاوه بر نمایشنامه‌نویسی در زمینه نقد و تحلیل نیز با نشریات مختلفی همکاری و فعالیت داشته است.

به گفته وی در ادامه این مراسم، از سال‌ها فعالیت در راستای آموزش، پژوهش و کارشناسی تئاتر کودک و نوجوان مرحوم کریم اکبری‎مبارکه قدردانی می شود.

کلهری اظهار داشت: همچنین مراسم نکوداشت مریم‌کاظمی به دلیل فعالیت‌های بیشماری در زمینه تئاتر کودک و نوجوان و برگزاری جشنواره خصوصی با حضور بچه‌ها، برگزار می‌شود.

وی گفت: مهدی‌فرشیدی‌سپهر یکی دیگر از اهالی تئاتر است که به دلیل سال‌ها فعالیت در تئاتر کودک و نوجوان و تلاش برای آموزش تئاتر در مناطق محروم ایران در مراسم اختتامیه جشنواره بیست و هفتم از وی قدردانی می شود.

کلهری خاطر نشان کرد: همچنین به پاس بیش از ۳۰ سال فعالیت درعرصه هنر و تئاتر کودک و نوجوان از سعید باغبانی تجلیل خواهد شد او متولد سال ۱۳۵۰ در همدان است و فعالیت‌های او در زمینه بازیگری و کارگردانی سبب حضورش در جشنواره های مختلفی بود.

به گزارش ایرنا، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، امیر مشهدی‌عباس دبیر جشنواره از دیگر سخنرانان این مراسم هستند.

به گزارش ایرنا؛ بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به دبیری امیر مشهدی عباس که از اول تیرماه با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان آغاز شده، فردا(دوشنبه ششم تیر) به پایان می رسد.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.

برچسب‌ها استانداری همدان تئاتر تئاتر کودک و نوجوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری همدان تئاتر تئاتر کودک و نوجوان استانداری همدان تئاتر تئاتر کودک و نوجوان تئاتر کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۳۹۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • اهدای جایزه «فرج الله سلحشور» در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر