Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی ریاضی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت هفته قوه قضاییه، افزود: تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات را دارد، مطابق قانون حکم صادر می‌کند و این احکام پس از قطعی شدن به مرحله اجرا می‌رسد.

وی اضافه کرد: گزارش تخلف از ناحیه صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود و مطابق قانون پس از برگزاری دادگاه با حضور شاکی و متهم، حکم صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ‌تعزیرات حکومتی صدور حکم در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری، احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالا، عدم ایفای تعهدات ارزی،‌ تعطیلی خودسرانه و قاچاق کالا و ارز، عدم حضور مسوول فنی در داروخانه، و اخذ وجوه مازاد بر تعرفه را برعهده دارد.

ریاضی گفت: در سه ماه ابتدایی امسال ۵ هزار و ۳۱۲ پرونده از سوی دستگاه‌ها به تعزیرات حکومتی قم ارسال شد که از این تعداد به ۵ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده معادل ۹۵ درصد رسیدگی و حکم مقتضی صادر شد.

وی افزود: ‌جزای نقدی پرونده‌های رسیدگی شده معادل ۸۱۲ میلیارد ریال حکم تعیین شده است؛ این تعداد پرونده‌ها در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد پرونده‌ها در سه ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، اضافه کرد: ‌در ۳ ماه پارسال، ۲ هزار و ۵۷۰ فقره پرونده در تعزیرات حکومتی قم تشکیل شد و تعداد کل پرونده‌ها در سال گذشته نیز حدود ۱۵ هزار فقره پرونده با جزای نقدی ۱۴۰ میلیارد تومان بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم ادامه داد: در سه ماه امسال در گشت مشترک با دستگاه‌های صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و دانشگاه علوم پزشکی ۱۷۴ اکیپ اعزام شد و از یک هزار و ۸۲۲ واحد بازرسی شده، ‌۶۴۲ واحد متخلف شناسایی شد.

به گفته وی،‌ در سه ماه امسال پلمب و نصب پارچه برای ۹۰ واحد صنفی، نانوایی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شد که ۲۰ مورد برای هفته جاری بود.

وی ادامه داد: از ‌تعداد پنج هزار و ۳۱۲ پرونده رسیدگی شده، حدود ۸۰۰ مورد مربوط به تخلفات نانوایی‌ها با اختلافات کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم رعایت ساعات پخت و تعطیلی خودسرانه است و از ۹۰ مورد پلمب شده نیز ۳۵ مورد مربوط به نانوایی‌ها بوده است.

ریاضی با بیان این‌که بیش از ۵۰ درصد تشکیل پرونده و مجازات در حوزه قاچاق کالا و ارز است، بیان کرد: کشف حدود ۵۶ تن روغن سهم خانوار از انبارهای تعدادی شرکت تعاونی از پرونده‌های مهم امسال است که قبل از طرح مردمی سازی یارانه‌ها صورت گرفت.

‌وی با اشاره به این‌که مجازات در قانون نظام صنفی، تعزیرات حکومتی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده‌ها پنج برابر شده است، خاطرنشان کرد: ‌به‌طور مثال جریمه عدم درج قیمت که بسیاری از واحدهای صنفی مرتکب می‌شوند، قبلا ۹۶ هزار تومان بود که اواخر سال گذشته به ۲۶۰ هزار و اکنون به یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی تاکید کرد: ‌سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارشات مردمی از تخلفات اصناف است.

یکم تا هفتم تیرماه هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده است؛ هفتم تیرماه مصادف با سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش می‌باشد.

برچسب‌ها قم قوه قضاییه سازمان تعزیرات حکومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم قوه قضاییه سازمان تعزیرات حکومتی قم قوه قضاییه سازمان تعزیرات حکومتی تعزیرات حکومتی قم پرونده ها سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری

ایسنا/قزوین مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده تشکیل شده است.

علیرضا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آمار عملکرد رسیدگی تعزیرات حکومتی در فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: در تعزیرات حکومتی استان قزوین تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ در بخش کالا و خدمات ۸۹۷ پرونده با مبلغ جریمه و محکومیت ۳۰ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال، در بخش قاچاق کالا و ارز ۸۸ پرونده با مبلغ جریمه ۱۶ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال و در بخش بهداشت دارو و درمان ۸۲ پرونده  با مبلغ جریمه ۶ میلیارد و ۹۰۲ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی افزود: در مجموع در فرودین ۱۴۰۳ هزار و ۶۷ پرونده در تعزیرات حکومتی استان قزوین تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین در پایان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را در سامانه ارتباطی ۱۳۵ ثبت یا برای رسیدگی فوری به تعزیرات حکومتی مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • جریمه تاوان گرانفروشی خودرو
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو در شیراز
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان