Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بزرگترین مرکز جامع دیالیز شمال کشور در بابل مراحل پایانی خود را می گذراند که با راه اندازی آن بیماران دیالیزی استان خدمات مربوطه را با کیفیت بسیار بالاتری دریافت می کنند.

شهرام سیفی در جمع خبرنگاران گفت: مرکز دیالیز شهید بهشتی بابل با ظرفیت ۲۳ تخت به ۲۶۰ بیمار دیالیزی در چهار شیفت خدمت رسانی می کند که با راه‌اندازی مرکز جدید دیالیز و افزایش تخت و تجهیزات، فعالیت مرکز فعلی به ۲ شیفت کاهش می یابد که این امر برای بیماران دیالیزی مسرت بخش خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیفی با اعلام این که بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور در بابل در حال راه اندازی است، گفت: با تامین تخت های دیالیز از سوی وزارت بهداشت، این مرکز در آینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: مرکز جامع ۱۰۰ تختخوابی دیالیز در ۲ طبقه و هر طبقه به ظرفیت ۵۰ تخت در متراژ ۲۴۰۰ مترمربع به همت خانواده نیک اندیش و با پیگیری بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل در حال تکمیل است، ولی تجهیز آن بر عهده وزارت بهداشت است که با تامین تخت به بهره برداری خواهد رسید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اظهار به اینکه روزانه حدود ۹۰ بیمار در چهار شیفت در بیمارستان شهید بهشتی دیالیز می شوند و مرکز فعلی دیالیز بابل به علت عدم افزایش تخت طی سالیان متمادی پذیرای بیماران از بابل و شهرهای اطراف است تشریح کرد: در حال حاضر ۳۴ تخت فعال به بیماران بزرگسال و کودک خدمات همودیالیز ارائه می دهد که از این تعداد ۲۳ تخت در بیمارستان شهید بهشتی، پنج تخت در بیمارستان کودکان امیرکلا و ۶ تخت در بیمارستان آیت الله روحانی مستقر است.

سیفی خاطرنشان کرد: البته بیمارانی که در بیمارستان امیرکلا و روحانی برای درمان نیاز به جراحی داشته باشند و همزمان باید دیالیز شوند، برای حفظ جان و جلوگیری از هدر رفت زمان به مرکز دیالیز شهید بهشتی اعزام نمی شوند و کار دیالیزشان در همان بیمارستان انجام می شود.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ۲۶۰ بیمار در بیمارستان شهید بهشتی، حدود ۱۵۰ بیمار در بیمارستان روحانی و ۷ بیمار در بیمارستان امیرکلا ماهانه دیالیز می شوند افزود : محدوده سن بیماران از ۲۷ سال به بالا است که ۴۰ درصد مراجعه به بخش همودیالیز در گروه سنی ۴۰ تا ۵۵ سال است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان گفت: بخش همودیالیز بیمارستان آیت الله روحانی بابل در زمان همه گیری کووید۱۹ به عنوان تنها بخش ارائه دهنده خدمات همودیالیز به بیماران مبتلا به کرونا فعالیت می کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استانی شهرستانها همودیالیز دياليز راه اندازی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت، افزود: هم اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار شده و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: همچنین امسال احداث ۴ خانه بهداشت در روستا‌های تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیّران سلامت در این شهرستان ادامه داد: ۳۰ میلیارد از طرف خیّران سلامت برای تکمیل طرح بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه اندازی خدمات شیمی‌درمانی هلال‌احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و ۵ درصد هم از طرف هلال‌احمر تامین خواهد شد.

عباسی در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین‌اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولویت‌های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تکمیل این طرح‌ها سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • توسعه بهداشت ودرمان
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد