Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:30:37 GMT

شهرک گلخانه‌ای ماهور باشت احداث می‌شود 

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۱۵۹۶

شهرک گلخانه‌ای ماهور باشت احداث می‌شود 

به گزارش ایرنا، سید علی معتمدی‌پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از سیاست‌های مدیریتی بخش کشاورزی احداث شهرک‌های گلخانه‌ای است که در همین راستا در شهرستان باشت یک شهرک گلخانه‌ای با مساحت ۲۸ هکتار در دست احداث است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملیات زیرساخت در سطح حدود ۱۸ هکتار با ۱۴ واحد گلخانه‌ای در حال انجام است، افزود: در این شهرک‌ اقداماتی شامل تامین و اجرای شبکه داخلی گاز، برق، اجرای شبکه معابر، احداث ساختمان نگهبانی و فنس‌کشی اطراف مجتمع به طور کامل انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معتمدی‌پور گفت: عملیات تسطیح و خاکبرداری واحدهای تولیدی  و همچنین اجرای شبکه داخلی آب نیز در این شهرک گلخانه‌ای در حال انجام است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهرک گلخانه‌ای ماهور باشت از محل اعتبارات سفر دولت به استان و از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حال احداث است و تلاش می شود  در نیمه دوم سال شرایط واگذاری واحدهای تولیدی به متقاضیان سرمایه‌گذاری فراهم شود.

معتمدی‌پور ادامه داد: واگذاری‌ این شهرک گلخانه‌ای با اولویت افراد بومی و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی انجام می‌شود.

به گفته مدیر شرکت شهرک های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ، هم اکنون پنج شهرک گلخانه ای در این استان با مساحتی بیش از ۱۴۰ هکتار در دست اجرا می باشد.

سید صمد منصوری  افزود:۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی ملی و استانی برای ایجاد زیرساخت پنج شهرک گلخانه‌ای در این استان تاکنون هزینه شده است.

وی بیان کرد: این تعداد مجتمع شامل ماهور باشت گچساران به مساحت ۲۸ هکتار، فدک سرابیز باشت ۳۴ هکتار، مجتمع گلخانه ای ناصرآباد گچساران ۲۴ هکتار، دشت مازه کهگیلویه ۳۴ هکتار و مجتمع گلخانه ای بهمئی۱۹ هکتار است.

منصوری اظهار داشت: ۱۹۰ میلیارد ریال  اعتبار برای تکمیل زیرساخت های پنج شهرک گلخانه ای در شهرک های کشاورزی این استان نیاز است.

۹۷ واحد گلخانه به مساحت ۵۳ هکتار در استان وجود دارد.

درحالی که سالانه حدود یک میلیون تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود کمتر از ۱۰ هزار تن آن  محصولات گلخانه ای است که سهم اندکی است.

توت فرنگی، گوجه، خیار، انواع فلفل رنگی از جمله محصولات گلخانه ای است که هم اکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

برچسب‌ها کشت گلخانه ای کهگیلویه و بویراحمد باشت یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای کهگیلویه و بویراحمد باشت کشت گلخانه ای کهگیلویه و بویراحمد باشت یاسوج کهگیلویه و بویراحمد شهرک گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075155 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏