Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@03:28:03 GMT

هشدار ایران به ترکیه در خصوص ادعای اسرائیل

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۱۷۵۰

هشدار ایران به ترکیه در خصوص ادعای اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام وزارت خارجه ایران در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره، ادعای هفته‌های اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص هدف قرار دادن گردشگران اسرائیلی در ترکیه از سوی ایران را به شدت تکذیب کرد و آن را ساختگی دانست.

او همزمان با سفر «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران به ترکیه گفت که برخی طرف‌ها به دنبال تخریب روابط بین تهران و آنکارا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام وزارت خارجه ایران افزود: «امیدواریم که مقامات ترکیه متوجه اهداف برخی برای تخریب روابط دو جانبه ما باشند. پاسخ ما به اسرائیل، قاطع و محکم خواهد بود و اینگونه نیست که افراد عادی را در یک کشور سوم هدف قرار دهیم.»

در همین راستا «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز به تازگی به اتهامات و ادعاهای بی اساس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در آنکارا در نشست مطبوعاتی مشترک با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه پاسخ داد و آن را مضحک و در چارچوب سناریوی از پیش طراحی شده برای تخریب روابط دو کشور مسلمان توصیف کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه هفته گذشته با سفر به ترکیه در نشست خبری با همتای ترکیه‌ای خود باز هم ادعای خود درباره تلاش تهران برای هدف قرار دادن گردشگران صهیونیست در خاک ترکیه را تکرار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: «متاسفانه از حدود یک هفته پیش یک عملیات روانی برای مشغول کردن رسانه‌ها به سناریوهای ساختگی با استفاده از اطلاعات نادرست و جهت دار جهت مهیا کردن فضا برای طرح سناریوی فرافکنانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی شروع شده بود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید مجدد بر اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور و خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی همیشه به صورت قطعی، مقتدرانه و بدون تهدید امنیت شهروندان عادی و تهدید امنیت کشورهای دیگر خواهد بود، اظهار داشت: «مظلوم‌نمایی‌های نمایشی این رژیم تروریست را کسی جز خودش باور نمی‌کند و اگر به ظاهر نیز طرف‌هایی بر اساس مصلحت اندیشی زودگذر، نمایشی از همراهی داشته باشند، اما در واقع می‌دانند با چه رژیم خطرناکی روبرو هستند.»

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اسرائیل روابط ایران و ترکیه رژیم صهیونیستی خارجه ایران وزیر خارجه امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند