Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@00:42:15 GMT

گردشگری دریای خزر با اتوبوس‌های دریایی

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۲۲۰۴

گردشگری دریای خزر با اتوبوس‌های دریایی

به گزارش ایران آنلاین،استاندار مازندران از راه اندازی اتوبوس‌های دریایی در آینده نزدیک در این استان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین مسائل مورد توجه دولت سیزدهم رسیدگی و ساماندهی موضوع دریا است که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده بزودی اتوبوس‌های دریایی برای گردشگران داخلی و خارجی راه اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمحمود حسینی‌پور  با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های دریایی را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی راه اندازی می‌کنیم، ادامه داد: اتوبوس‌های دریایی می‌تواند مسافران همسایه‌های بین شهری و کشورهای همسایه را جابه‌جا کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون حتی یک مورد شناور ویژه حمل مسافر در دریای مازندران وجود ندارد.

حسینی‌پور با بیان اینکه سیاست‌های رییس جمهور محترم برای توسعه، تعامل و ارتباطات به خصوص با کشورهای همسایه طراحی و برنامه ریزی شده است، گفت: به عنوان نخستین گام در این عرصه بیش از ۱۲ نفر از سفرای کشورهای همسایه دعوت و چندین نشست تخصصی در حوزه جذب گردشگری برگزار کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خود کم نظیر بوده و گونه های گیاهی موجود، جنگل های بکر و آب و هوای بی نظیری دارد، اظهار داشت: بر اساس اعلام نظر کارشناس حوزه محیط زیست گونه های گیاهی موجود در جنگل های استان مازندران در دنیا کم نظیر است و باید بیش از این مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: به رغم منابع بسیار طبیعی مانند منطقه «میان کاله» که مورد توجه خاص گردشگران خارجی نیز هست دارای گونه‌های گیاهی کم نظیر در جهان است تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و هیچ‌گونه برنامه ریزی برای توسعه زیرساخت های آن صورت نگرفته است.

دستور رییس جمهوری مبنی بر توجه ویژه به طبیعت گردی

استاندار مازندان با بیان اینکه توجه ویژه به طبیعت گردی از دستورات مورد تاکید رییس محترم جمهموری است، گفت: این استان به لحاظ دارا بدون جغرافیای چهارفصل و جنگل، جلگه، دریا و کوهستان در کنار هم منطقه منحصر به فردی دارد.

وی با انتقاد از عدم سرمایه گذاری طی سال‌های گذشته در این منطقه اظهار داشت: متاسفانه در سیاست گذاری های بحث گردشگری این استان مورد توجه قرارنگرفته است با توجه به اینکه باید مورد توجه ویژه قرار می گرفت.


انتهای پیام/

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتوبوس های دریایی مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • موج کوتاه در دریای خزر