Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر معروف امور بین الملل با اشاره به روند شتابزده تحولات جنگ اوکراین، از ۶ تحول جدید رخ داده در این جنگ پرده برداشته و به تهدید ژنرال روس درباره حمله به لندن پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، عبدالباری عطوان از تحلیلگران جهان عرب در مطلبی در رای الیوم به تحولات جنگ اوکراین پرداخته و آورده است: چرا لندن هدف نخست هر حمله هسته‌ای خواهد بود؟ سناریو‌های احتمالی در پنجمین ماه جنگ اوکراین چیست؟

وی در ادامه به شش تحول تازه‌ای که در جنگ اوکراین رخ داده است به شرح زیر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اول تسلط نیرو‌های روسیه بر شهر راهبردی لیسچانسک پس از جنگ خیابانی. این نشان از پیشروی‌ها و دستاورد‌های نیرو‌های روسی در جنوب شرق اوکراین دارد و نمایانگر سقوط شهر‌های اوکراینی یکی پس از دیگری به دست نیرو‌های روسی است.

دوم، ورود نیرو‌های بلاروس متحد روسیه و همسایه آن به شکل رسمی به جنگ و شلیک موشک از اراضی آن به مرکز تجمع نیرو‌های اوکراینی در شهر دیسینا.

سوم، دستور پوتین برای ارسال موشک‌های اسکندر با برد ۵۰ کیلومتر مجهز به کلاهک هسته‌ای به بلاروس.

چهارم، حملات شدید به پایتخت اوکراین و بروز آتش سوزی گسترده در آن. مفهومش این است که کی‌یف هدف بعدی پس از کنترل نیرو‌های روسی بر منطقه دونباس، خواهد بود.

پنجم، افزایش ترس از حمله نیرو‌های روس به سه کشور بالتیک پس از حضور نیرو‌های ناتو در آن و اقدام لیتوانی در بستن مرز‌های خود به روی روسیه، موضوعی که فرماندهان نظامی روس آنرا به مثابه خنجری مسموم از پشت که نمی‌تواند بدون پاسخ بماند، تلقی می‌کنند.

ششم، اظهار نظر آندری گورولیوف، نماینده مجلس و عضو کارگروه دفاعی مسکو یکی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «اگر جنگ جهانی سوم شروع شود لندن اولین هدف راهبردی در کشور‌های ناتو است که مورد اصابت موشک‌های روسیه قرار خواهد گرفت. کل مجموعه ماهواره‌های فضایی دشمن را در نخستین عملیات هوایی نابود خواهیم کرد. آمریکایی یا بریتانیایی بودن آن‌ها اهمیتی ندارد، ازنظر ما همه به ناتو تعلق دارد. در مرحله دوم تمامی سامانه دفاع ضد موشک را هر جا که باشد ۱۰۰ درصد نابود می‌کنیم. سوم آنکه قطعاً از ورشو، پاریس یا برلین شروع نخواهیم کرد. لندن اول ازهمه مورد اصابت قرار خواهد گرفت. «برق» اروپای غربی قطع خواهد شد».

عطوان در ادامه آورده است: اظهار نظر ژنرال گورولیوف و تهدیدات آن باید کاملاً جدی گرفته شود و اینکه تهدید به هدف قرار دادن لندن و به دنبال آن دیگر پایتخت‌های اروپایی کرده است، بدان معناست که این حمله با موشک‌های هسته‌ای مانند موشک سرمت مافوق صوت خواهد بود. این موشک ظرف دقایق کوتاهی به قلب لندن و پاریس و ورشو خواهد رسید و قدرت ویرانگری آن بسیار بالاست.

وی می‌نویسد: برخی از تحلیلگران غربی بر این باورند که این تهدیدات از سوی پوتین و نظامیان نزدیک آن در راستای جنگ روانی و افزایش کمک تسلیحاتی اروپا و آمریکا به نیرو‌های اوکراین طی روز‌های اخیر است؛ اما تجربه صد روز اول این جنگ ثابت کرده است که رئیس جمهور روسیه تهدید خود را اجرایی می‌کند.

این تحلیلگر امور بین الملل تاکید کرد: جنگ اوکراین روند شتابزده‌ای پیدا کرده است و در سایه نبود تحرکات میانجی گرایانه موفق، اوضاع به سمت جنگ جهانی سوم و جنگ هسته‌ای پیش می‌رود.

عطوان در پایان نوشت: روز‌ها و هفته‌های آتی در جنگ اوکراین سرنوشت ساز خواهد بود. بولدوزر روسی به سرعت در حال پیشروی است و در حال حاضر همه موانع را در اوکراین از پیش رو بر می‌دارد و فردا در بالتیک و پس از آنچه بسا در لهستان این روند ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عطوان تحلیلگر جنگ اوکراین روسیه موشک ویرانگر نیرو های روسی جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!

به گزارش "ورزش سه"، تقریبا تکلیف آزادکاران حاضر در 6 وزن المپیکی برای المپیک 2024 پاریس مشخص شده و چند روز دیگر با برگزاری آخرین مرحله گزینشی المپیک در ترکیه، همه کشتی گیران حاضر در المپیک معرفی خواهند شد.

اما با نگاهی به لیست المپیکی‌ها جای خالی 4 مرد طلایی المپیک توکیو در لیست راه یافتگان به پاریس 2024 کاملا مشهود است. در میان ایرانی‌ها قطعا مشهورترین نام در بین 4 طلایی غایب توکیو در پاریس، دیوید تیلور آمریکایی است که نتوانست از فیلتر انتخابی کشتی آزاد آمریکا عبور کند و نبرد سرنوشت‌ساز را به آرون بروکس واگذار کرد. 

تاکاتو اوتوگورو ژاپنی نیز سرنوشتی شبیه تیلور داشته و در انتخابی تیم ملی کشورش شکست خورده تا قهرمان وزن 65 کیلوگرم توکیو هم در پاریس غایب باشد. کیوئوکا در مسابقه انتخابی توانست قهرمان المپیک توکیو را در 30 ثانیه آخر شکست دهد و به جای او راهی پاریس شود. گیبل استیوسون، قهرمان وزن 125 کیلوگرم المپیک توکیو که با شکست تمامی نامداران یک سورپرایز بزرگ در آن رویداد بود، در سال‌های اخیر غایب بزرگ سنگین وزن بوده و به سوی مسابقات کشتی کج سوق پیدا کرده است. او حتی در انتخابی آمریکا هم حاضر نبود و قطعا در پاریس خبری از این کشتی آمریکایی نخواهد بود. 

دیگر کشتی‌گیر و قهرمان نامدار که بعد از طلایی شدن در توکیو نمی‌تواند در پاریس روی تشک برود، عبدالرشید سعداله‌یف بود. تانک روسی که چند سال قهرمان بلامنازع 97 کیلوی جهان بود، در سال‌های اخیر به خاطر مسائل سیاسی مربوط به روسیه فرصت قهرمانی را از دست داده و اخیرا هم به خاطر حمایت از جنگ روسیه با اوکراین از سوی IOC از شرکت در گزینشی المپیک منع شد. 

اما دو قهرمانی که در توکیو 2020 طلایی شدند و در پاریس هم حضور خواهند داشت، زائور اوگویف قهرمان 57 کیلو از روسیه و زائوربک سیداکوف قهرمان 74 کیلو از روسیه هستند که برخلاف سعداله‌یف مجوز حضور در المپیک را کسب کردند و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود تلاش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد