Web Analytics Made Easy - Statcounter

داروخانه های زنجیره ای چیست؟ رییس کمیسیون بهداشت : در حال پیگیری هستیم آمار هولناک هجوم سرمایه داران به یک حوزه حیاتی افزایش ۱۰ درصدی داروخانه ها فقط طی یک سال خطر افزایش فشار به مردم و رونق دوباره ناصرخسروها

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، هفته گذشته بود که رییس کمیسیون بهداشت، در صحن علنی مجلس باردیگر هشداری را مطرح کرد که طی سال‌های اخیر شنیده شده بود اما شاید چندان جدی گرفته نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینعلی شهریاری با اشاره به دغدغه‌های بیماران برای تهیه دارو و مشکلات موجود در حوزه مدیریت این نیاز حیاتی اظهار کرد: «داروخانه‌های زنجیره‌ای باعث ایجاد مافیای دارو شده است».

داروخانه های زنجیره ای چیست؟

تا به حال نام فروشگاه‌های زنجیره‌ای را بسیار شنیده‌ایم؛ فروشگاه‌هایی که توسط سرمایه‌داران بزرگ و به شکل گسترده در نقاط مختلف کشور تاسیس می‌شود و مردم را سمت خود جذب می‌کند. اگرچه گفته می‌شود توسعه این فروشگاه‌ها، منجر به حذف بسیاری از فروشگاه‌های کوچک، به ویژه در شهرستان‌ها می‌شود، اما فعلا خوب یا بد بودن توسعه این فروشگاه‌ها مدنظر ما نیست و می‌خواهیم درباره «داروخانه‌های زنجیره‌ای» صحبت کنیم. این داروخانه‌ها هم مشابه همان فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند با این تفاوت که برخلاف آن‌ها، بسیاری‌شان تابلوهای یکرنگ و نام‌های یکسان ندارند در حالی که پشت پرده، مدیریت آن‌ها در دست سرمایه‌دارانی است که به حوزه دارو، مکمل‌ها و لوازم آرایشی ورود کرده‌اند.

رییس کمیسیون بهداشت : در حال پیگیری هستیم

ما این موضوع را حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت، جویا شدیم. شهریاری درباره این موضوع و نگرانی‌ها از ایجاد مافیای دارو به دلیل ایجاد داروخانه‌های زنجیره‌ای در کشور این‌طور گفت: کمیسیون بهداشت درحال پیگیری این موضوع است. وی تصریح کرد: مجلس صرفا در این حوزه وظیفه نظارتی دارد اما باید با کمک سایر دستگاه‌های نظارتی، این موضوع را بررسی کنیم.

آمار هولناک هجوم سرمایه داران به یک حوزه حیاتی

استقبال از سرمایه‌داران و انداختن فرش قرمز زیر پای آن‌ها، همیشه خوب و ضروری است اما نه در جایی که بحث جان مردم و تامین داروی بیماران در میان باشد. با این حال به نظر می‌رسد این اتفاق در کشور ما رخ داده و فاجعه بزرگی رقم خورده است که گاهی هم صدایش از میان شکوه و ناله خانواده‌های سردرگم یافتن داروی بیماران شنیده می‌شود. طبق آماری که یک منبع خبری موثق اعلام کرده است، برآوردها نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد داروخانه‌های تهران و ۵۰ درصد داروخانه‌های شهرهای بزرگ هم‌اکنون توسط افرادی غیر از داروسازان اداره می‌شود.

افزایش ۱۰ درصدی داروخانه ها فقط طی یک سال

اگرچه افزایش امکانات سلامت و درمان در همه حوزه‌ها اتفاق خوبی است اما به نظر می‌رسد این موضوع در حوزه داروخانه‌ها منجر به مشکلاتی شده است.

«سیدعلی فاطمی» نایب رییس انجمن داروسازان ایران می‌گوید: هم‌اکنون حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ داروخانه در کل کشور داریم که ۱۰ درصد آن‌ها، یعنی ۱۴۰۰ داروخانه فقط طی یک سال اخیر فعال شده است؛ اما با توجه به مشکلات متعدد این صنعت، نه تنها اکثرا  جنس‌شان جور نیست و همه داروهای بیماران را ندارند، بلکه از عهده تامین هزینه‌هایشان هم بر نمی‌آیند و قبل از ورشکسته‌شدن، امتیازشان را واگذار می‌کنند. فاطمی می‌افزاید: در این شرایط متاسفانه اشخاصی که تحصیلات مرتبط با داروسازی را هم ندارند، با خرید تعداد زیادی از این داروخانه‌ها مدیریت زنجیره‌ای آن‌ها را برعهده می‌گیرند و طبیعتا اولویتشان منافع اقتصادی و استفاده از تسهیلات مقرون به صرفه‌ای است که به داروخانه‌ها داده می‌شود.

فاطمی معتقد است انجمن داروسازان، بیشتر از هر نهاد دیگری نیازها و مشکلات این صنف را می‌داند و مسئولان حتما باید برای حل چنین مشکلاتی، با نمایندگان این انجمن گفت‌وگو داشته باشند اما او و همکارانش تا به امروز حتی یک‌بار هم نتوانسته‌اند با وزیر بهداشت دولت سیزدهم ملاقات داشته باشند و تعداد جلسات آن‌ها با رییس سازمان غذا و دارو هم فقط یک جلسه بوده است.

خطر افزایش فشار به مردم و رونق دوباره ناصرخسروها

نایب رییس انجمن داروسازان می‌افزاید: این وضعیت بسیار نگران‌کننده است و شاید یکی از تبعات آن، رونق بیشتر عرضه داروها در ناصرخسروها و شیوع پدیده‌هایی مانند قاچاق دارو باشد. فاطمی می‌گوید: هم‌اکنون تولید دارو برای بسیاری از داروسازان کشور هم مقرون به صرفه نیست و توان مالی بیمه‌ها برای حمایت از پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت‌ها هم بیشتر نشده است. به گفته او ،در این شرایط کمبودهای دارویی دارد به مردم فشار می‌آورد و ناگزیرشان می‌کند به سمت بازار سیاه و ناصرخسروها بروند و این یعنی، روزهای جشن قاچاقچیان دارو.

منبع: خراسان لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر کمیسیون بهداشت مجلس اخبار مرتبط احتمال ورود کمیسیون بهداشت به موضوع ریزگردها در هفته آتی ۱۴۰۱/۱/۲۱ با سویه جدید کرونا هوشمندانه برخورد شود ۱۴۰۰/۹/۲۹ تعارض منافعی دیگر این بار در وزارت بهداشت و کمیسیون مجلس ۱۴۰۰/۸/۱۹ پیشنهادات کمیسیون بهداشت برای مهار کرونا به قالیباف ارائه شد ۱۴۰۰/۵/۲۰ گزارش حادثه آتش سوزی مرکز درمانی اطهر نهایی شد ۱۴۰۰/۴/۶ کمیسیون با کلیات لایحه اصلاح قانون تجارت الکترونیکی مخالفت کرد ۱۳۹۹/۱۰/۹ آخرین ویدیو ها فوران آتشفشان سن کریستوبال، نیکاراگوئه + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۳:۰۹ قالیباف: برخی سوپر انقلابی ها هیچ کاری برای انقلاب نکرده اند ولی از همه طلبکارند + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۳:۰۳ پیام الناز شاکردوست برای تولد ۳۸ سالگی اش + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۲:۵۷ محصولاتی که این روزها در بازار لبنیات کمیاب هستند ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۲:۲۴ ایده های کاربردی برای اسباب کشی آسان + ​فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۶ ۲۱:۳۲ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۳:۲۹ رفع جرم و پلاک دندان در ۵ دقیقه با پوست گردو! + روش ۲۳:۲۷ هافبک پرسپولیس در حد ذخیره های سپاهان هم نبود! ۲۳:۲۶ برای مذاکره غیرمستقیم با ایران؛ رابرت مالی در دوحه ۲۳:۲۴ چگونه شوهر خود را حرف‌ گوش‌ کن کنیم؟ ۲۳:۲۲ علی باقری فردا در دوحه ۲۳:۱۵ ۹ راز زیبایی خیره کننده‌ مرلین مونرو که باید بدانید ۲۳:۱۳ ازدواج سالمندان با تمام خوب و بدهایش ۲۳:۰۹ فوران آتشفشان سن کریستوبال، نیکاراگوئه + فیلم ۲۳:۰۵ همه چیز درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان در ۱۴۰۱ ۲۳:۰۳ قالیباف: برخی سوپر انقلابی ها هیچ کاری برای انقلاب نکرده اند ولی از همه طلبکارند + فیلم ۲۳:۰۰ مهمان بعدی فردوسی پور معلوم شد ۲۲:۵۹ روش های خانگی و فوری و سریع برای تسکین و درمان دندان درد ۲۲:۵۸ تولد نوزادی با ۲۴ انگشت! + عکس ۲۲:۴۸ کشتی توقیف شده ایرانی آزاد شد ۲۲:۳۹ بهترین مدل مانتو برای شکم دارها ۲۲:۲۴ محصولاتی که این روزها در بازار لبنیات کمیاب هستند ۲۲:۲۱ طول انگشتان شخصیت شما را آشکار می کند ۲۲:۱۹ فروش مجازی، مشکل عطاری های کشور ۲۲:۱۳ اگر در دریافت وام ازدواج و فرزندآوری مشکل داشتیم، چگونه شکایت کنیم؟ ۲۲:۱۳ چرا حبوبات حشره میزند؟ + بهترین راه حل خانگی ۲۱:۵۸ گیاهی با خاصیت های یک داروی خارجی ۲۱:۵۵ مخفی کردن چت های واتساپ از دید دیگران ۲۱:۵۳ خونه مادرشوهرت اینجوری با سیاست رفتار کن ۲۱:۴۶ مهمترین علل بی اشتهایی کودکان و نوزادان + درمان موثر ۲۱:۳۵ شستن مو با تاید، باعث ریزش میشه یا پرپشتی مو؟ ۲۱:۳۲ ایده های کاربردی برای اسباب کشی آسان + ​فیلم ۲۱:۳۰ ۳ شب و ۴ روز اقامت در هتل های دبی چقدر پول می خواهد؟ + جدول ۲۱:۲۸ سه تست روانشناسی که هر فردی باید آن ها را بشناسد ۲۱:۲۴ طرز تهیه خورش «قیمه مشهدی» ۲۱:۰۳ مشاور امنیت ملی کاخ سفید: یک توافق روی میز است؛ بستگی به ایران دارد که بخواهد آن را بپذیرد یا نه ۲۱:۰۱ امیرعبداللهیان:‌ به شرط رفتار واقع بینانه آمریکا و سه کشور اروپایی به نقطه توافق می رسیم ۲۱:۰۰ احتمال ریزش مجدد بازار رمزارزها وجود دارد! ۲۰:۵۶ مقصر تورم ۱۲ درصدی خرداد ماه کیست؟ ۲۰:۳۰ امضای تفاهم نامه همکاری ایرانسل و بنیاد علوی در زمینه محرومیت زدایی ۲۰:۲۹ فوری؛ تمدید قرارداد ستاره استقلال تا ۱۴۰۳ + عکس ۲۰:۱۵ پادکست عصرگاه اقتصادآنلاین ۱۴۰۱/۴/۶ ۲۰:۱۵ حمایت شرکت سایپا از تولید خودرو در بخش خصوصی ۲۰:۰۱ افزایش بیش از ۲۲ واحد درصدی تورم نقطه به نقطه پایین ترین دهک هزینه ای ۲۰:۰۰ استیضاح فاطمی امین منتفی شد ۲۰:۰۰ کاتالونیا با نام کاتاورس وارد دنیای متاورس می شود ۱۹:۵۲ نقش بازخورد کاربران دیجی کالا در بهبود عملکرد مارکت پلیس ۱۹:۴۰ پوتین روز چهارشنبه با رییسی دیدار خواهد کرد ۱۹:۳۷ جنجال استخوان فروشی! / اصل ماجرا چه بود؟ ۱۹:۳۰ احساسات سرمایه گذاران بیت کوین با دو سال پیش در تضاد است؟ ۱۹:۲۶ شرکت رمزارزی استرالیایی ۴۰ درصد از کارکنان خود را اخراج کرد ۱۹:۲۴ آیا برقراری رابطه میان ایران و آمریکا ممکن است؟ ۱۹:۰۶ ساخت مسکن با تهاتر نفت منتفی است ۱۹:۰۲ آیا مذاکرات هسته ای در دوحه به مقصد می رسد؟ ۱۸:۵۲ سکه امامی به نیمه کانال ۱۴ میلیون تومان بازگشت ۱۸:۳۴ آیوتا (MIOTA) چیست؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کمیسیون بهداشت مجلس داروخانه های زنجیره ای رییس کمیسیون بهداشت سرمایه داران داروخانه ها فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل باخت شهرداری گرگان به الریاضی/ مافیای بسکتبال دست ایران نیست

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار نخست فینال سوپرلیگ غرب آسیا شامگاه پنجشنبه در بیروت میان دو تیم شهرداری گرگان و الریاضی برگزار شد و طی آن نماینده ایران متحمل شکست شد.

مصطفی هاشمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد این دیدار و باخت تیمش در آن گفت: در شرایطی برای برگزاری این دیدار راهی بیروت شدیم که تیم و بازیکنانم شرایطی سخت و پرفشار را در لیگ برتر پشت سر گذاشته بودند.

وی ادامه داد: بعد از سه بازی متوالی در پلی آف و نیمه نهایی لیگ برتر که شرایط سخت و فشرده ای را برای تیم ایجاد کرد و با ۱۰ بازیکن و تنها یک بازیکن خارجی عازم بیروت شدیم. به خاطر فشردگی بازی های لیگ برتر آنالیزی هم روی الریاضی نداشتیم.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان با بیان اینکه مقصر باخت منِ مربی هستم، تصریح کرد: همیشه گفته ام که بازیکنانم با تلاش و با غیرت بازی می کنند و دلیل بردها هستند. شهرداری گرگان در لیگ برتر تا به امروز متحمل دو شکست شده و این شکست را هم در سوپرلیگ غرب اسیا متحمل شد. مقصر این سه باخت فقط منِ مربی هستم. همه بردها برای بازیکنان است.

هاشمی در عین حال تصریح کرد: برای موفقیت نماینده ایران در مسابقات بین المللی که امروز شهرداری گرگان است، همه باید دست به دست هم دهند تا کارها اصولی و درست پیش رود. موفقیت در چنین رویدادهایی مستلزم کار گروهی است. از بازیکنان و کادر فنی گرفته تا مسئول باشگاه که باید پاسخگوی نیازها باشد، فدراسیون که مسئولیت برنامه ریزی مسابقات داخلی و اعزام را دارد و ... همه باید دست به دست هم دهند. در غیر این صورت نتیجه لازم حاصل نمی شود.

وی افزود: فرقی ندارد نماینده ایران در مسابقات بین المللی چه تیمی است. یک عزم کلی باید وجود داشته باشد نه اینکه فقط بازیکن و مربی تلاش کنند. نباید کوتاهی صورت بگیرد. حالا اگر کسی مدعی شود همینگونه بوده و همه کارها را درست انجام داده ایم، با سند و مدرک می گویم که نه، اینچنین نبوده است.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان تصریح کرد: برای دیدار با نمایندگان دیگر کشورها باید کارگروهی انجام شود آنهم وقتی مافیای بسکتبال دست لبنان است. این مافیا دست ما که نیست وگرنه چرا با وجودیکه شهرداری گرگان در مرحله نیمه نهایی باختی نداشته و تفاضل گل بهتری هم داشته باید دو میزبانی به الریاضی داده شود.

وی با اشاره به اینکه دیدار دوم فینال سوپرلیگ غرب آسیا چهارشنبه در تهران برگزار می شود، گفت: اینکه این بازی در تهران برگزار می شود هم یکی دیگر از مشکلات ما است. می توانستیم در شهر خودمان میزبان باشیم و از حضور کامل تماشاگران مان که واقعا با حضورشان انرژی مثبتی بالایی به تیم می دهند، بهره ببریم اما باید دور از آنها و در تهران بازی کنیم و از حمایت حداقلی هواداران مان بهره مند شویم.

هاشمی در مورد برنامه شهرداری گرگان برای دیدار دوم مقابل الریاضی گفت: چه برنامه ای می توانیم داشته باشیم. صبح روز گذشته بازیکنان وزنه زدند، عصر استراحت کردند. تا روز مسابقه هم روزانه یک جلسه تمرین خواهند داشت.

کد خبر 6089794 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • دلیل باخت شهرداری گرگان به الریاضی/ مافیای بسکتبال دست ایران نیست
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • ارائه ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • غیر قانونی بودن سبدفروشی دارو توسط شرکت‌های پخش
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور