Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:30:38 GMT

کرونا همچنان از رگ گردن به ما نزدیکتر

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۴۶۲۴۳

کرونا همچنان از رگ گردن به ما نزدیکتر

ایسنا/کرمان به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نیمه دوم خردادماه تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان با شیب ملایم در حال افزایش است.

دکتر"سعید صحبتی" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درخصوص وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار کرد: از اواخر فروردین‌ماه موج ششم کرونا را پشت سر گذاشتیم.

وی از کاهشی شدن سیر ابتلا به کرونا در استان کرمان از اواسط بهار سخن گفت و افزود: تعداد مبتلایان از اوایل اردیبهشت تا اواسط خردادماه کاهشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مقایسه موارد ابتلا در سه هفته اخیر پرداخت و گفت: در هفته سوم خرداد حدود ۱۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری داشتیم و در هفته چهارم خرداد به ۱۹ مورد و در هفته اخیر به ۲۳ مورد رسید.

صحبتی تصریح کرد: در این بازه زمانی نیز تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا نیز با شیب ملایم افزایشی است.

وی با تاکید بر اینکه باید این زنگ خطری که به صدا در آمده جدی گرفته شود، گفت: معتقدم واکسیناسیون مهمترین عامل کاهش چشمگیر ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان و کشور بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد  افراد بالای ۱۲ سال دوز اول و بیش از ۸۰ درصد آنان نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و این مهم باعث محدود شدن گردش ویروس در جامعه شده است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع کرونا در کشورهای همسایه عنوان کرد: طبق آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی منطقه‌ EMRO که ایران  نیز جزو آن است نسبت به هفته قبل آن ۵۷ درصد افزایش موارد ابتلا داشته و به شدت نگران افرادی که از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شوند هستیم. گفتنی است بالای ۷۰ درصد آزمایش تشخیصی کرونا که در روزهای اخیر از زائرین عراق دارای علامت گرفته شده، مثبت شده است.

صحبتی با اشاره به اقدامات آموزشی، رهگیری ، مشاوره و تست رایگان که توسط مدافعین سلامت در حال انجام است، تاکید کرد: باید احتیاط بیشتری صورت بگیرد و افرادی که جزو گروه‌های پرخطر هستند، سفر خود را به تعویق بیندازند و مسافرین پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی را رعایت کنند و پس از بازگشت به کشور، از برگزاری مهمانی خودداری کنند.

وی با اعتقاد به اینکه کرونا در یک قدمی ماست، تصریح کرد: بی توجهی و عدم تکمیل واکسیناسیون و استفاده نکردن از ماسک همه دستاوردهای ما را به باد می‌دهد و می‌تواند موج بعدی را در کشور رقم بزند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: با هوشیاری باید روند بیماری را رصد کنیم و هرگونه تغییرات را جدی بگیریم . متاسفانه استفاده از ماسک در جامعه به شدت پایین آمده است و  این روزها حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت استان از ماسک استفاده می‌کنند.

به گفته صحبتی از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان کرمان 5662 نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ فوت کرده‌اند که سه نفر آنها در هفته گذشته جان باخته‌اند و در هفته گذشته نیز  ۲۳ بیمار با تشخیص قطعی و حدود ۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی كرمان کروناویروس واکسن کرونا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان استان کرمان کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۶۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال

صنعت مس کرمان با کسب نوزدهمین پیروزی خود با ۴۰ امتیاز سه هفته مانده به پایان سی و شششمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور تاج قهرمانی را بر سر نهاد.  

عصر امروز و در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال صنعت مس کرمان با شکست زغال سنگ طبس در خانه خود، با کسب نوزدهمین پیروزی پیاپی خود، نشان قهرمانی لیگ برتر هندبال را به کرمان برد.  

نارنجی‌پوشان در این دیدار با عملکردی بهتر نسبت به حریف سرشناس خود، توانستند با پیروزی ۲۴ -۳۲ در میان هواداران خود جشن قهرمانی بگیرند.  

صنعت مس کرمان با این پیروزی اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم و سوم جدول رده‌بندی به ۷ رساند تا سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی خود را قطعی کند.  

صنعت مس در هفته بیستم لیگ برتر هندبال مهمان پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد است.  

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد/ ورودی مخازن همچنان دارای ۸ درصد
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • مس کرمان فاتح لیگ برتر هندبال
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • سیتی همچنان روی نوار پیروزی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند