Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، درپی ابهامات زیادی که سیستم قرعه کشی خودرو توسط خودروسازان طی دو سه سال گذشته ایجاد کرده بود و شمار زیادی از مردم معتقد بودند که این قرعه کشی ها شفافیت لازم را ندارد، وزارت صمت اخیرا دست به کار شده و یک سامانه فروش یکپارچه خودرو را راه اندازی کرد تا تخلفات و دلال بازی به صفر رسیده و مصرف کننده واقعی بتواند خودروی خود را خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ نخستین دوره فروش خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو در یک بازه‌ زمانی یک‌هفته‌ای آغاز گردید و با اجرای قرعه کشی در ۹ خرداد،  نتایج آن در تاریخ ۱۱ خرداد اعلام شد. اما در این مرحله مشکل جدی برای برخی خریداران به وجود آمد به نحوی که این افراد پس از اعلام نتایج اولیه در سامانه جزو "برنده اول" طرح بودند اما در زمان واریز وجه به آنها اعلام شد  "شما جزو منتخبین رزرو قرعه‌کشی هستید" و امکان واریز وجه را ندارید. افرادی که با این مشکل روبه رو شده بودند اعلام می کردند که پس از اعلام نتایح در روز ۱۱ خرداد اسامی آنان به عنوان منتخبان اول (اصلی) اولین فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد اما وقتی می خواستند برای واریز وجه خودرو یا مبلغ علی‌الحساب اقدام کنند، موفق به واریز نمی‌شدند؛ و با پیام "شما جزو منتخبین رزرو قرعه‌کشی این دوره سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  هستید" مواجه شده‌اند.

صدیف بیک‌زاده رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره ابهامات پیش‌آمده در اعلام نتایج تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه اعلام کرد: برای جلوگیری از قرعه‌کشی‌های دوباره در یک فرآیند تخصیص، حدود ۱۲هزار نفر به‌عنوان منتخبان ذخیره مشخص شدند؛ اما این موضوع به‌صورت شفاف در سامانه یادشده، مشخص نشد و ابهاماتی ایجاد کرد.

درحالی این مقام مسئول وزارت صمت مقصر این موضوع را خودروسازان معرفی کرده که سوال اینجاست، مگر سازوکار اعلام اسامی اصلی و رزرو در خودروسازان تعریف نشده بود ؟ در طرح های قبلی چگونه اسامی به صورت تفکیک شده اعلام می شد اما این بار این اختلال به وجود آمده است؟ مگر نه اینکه هر بار باید اشکالات برطرف و فروش خودرو به صورت قانونمند تری انجام شود چرا این بار که همه بر نظارت یکپارچه خودرو در سامانه فروش تأکید می کردند چنین خطایی به وجود آمد؟

حال با گذشت بیش از یک ماه از اولین قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه وزارت صمت،  سید مهدی نیازی معاون وزیر صمت در نامه ای به منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت اعلام کرده است که این سامانه صلاحیت فنی و امنیتی و آمادگی لازم برای اجرای قرعه کشی خودرو را نداشته و هنوز هم ندارد، بر هیمن اساس تاکید کرده که فعلا از طریق این سامانه قرعه کشی انجام نشود. 

در این نامه آمده است: 

«همان‌گونه که در جلسات کارشناسی، پیش از دوره اول قرعه کشی خودروها به واسطه سامانه جدید یکپارچه تخصیص خودرو به استناد صورتجلسات مربوطه به وضوح اعلام گردید، دفتر فناوری داده، اطلاعات و امنیت فضای مجازی با توجه به شرایط فعلی انتخاب پیمانکار، عدم عقد قرارداد با وزارتخانه، عدم مالکیت سامانه و همچنین عدم ورود در تحلیل فرایند تخصیص، امکان پذیرش مسئولیت در خصوص تایید و نظارت بر حسن اجرای این سامانه را ندارد و صرفاً در این شرایط، امکان ارائه مشورت فنی در جلساتی که در این رابطه برگزار می‌شود وجود دارد.

لازم به ذکر است در صورت واگذاری رسمی مسئولیت های مربوطه به مباحث فنی سامانه مذکور، مواردی از جمله انتخاب پیمانکار، اجرا، و پیاده سازی و تست همه جانبه سامانه، نیازمنده طی مراحل فنی و کارشناسی موضوع بوده و تحلیل فرآیند ها و زیرساخت های مربوطه نیز می بایست تعیین تکلیف شود.

از طرفی با توجه به حساسیت و اهمیت این سامانه، زیرساخت‌های ارتباطی، سخت افزاری، و نرم افزاری و امنیتی مناسبی می بایست تدارک شود که تامین آنها اعتبار متناسب خود را نیاز دارد که می بایستی در چارچوب ردیف های مرتبط طرح های تملک دارایی های سرمایه ای سال جاری پیش‌بینی شده و تخصیص یابد.

لذا پیشنهاد می گردد برای قرعه کشی آتی از طریق سامانه مزبور، فعلاً موارد و نقطه نظرات مرکز افتا ریاست جمهوری بطور ویژه از آن مرجع درخواست و پس از دریافت و آماده سازی سامانه مطابق آن موارد نسخه نهایی به منظور تست و ارزیابی فنی در اختیار یکی از آزمایشگاههای حائز صلاحیت تحت نظارت مرکز افتا قرار داده شود و قرعه کشی به بعد از آن زمان موکول شود. دفتر فناوری داده اطلاعات و فضای مجازی آماده همکاری برای موارد ذکر می باشد.»

منبع: تسنیم لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر قرعه کشی خودرو اخبار مرتبط هکر‌ها برندگان قرعه‌کشی خودرو را تغییر می‌دهند! ۱۴۰۱/۳/۳۰ منتخبان رزرو قرعه کشی فروش یکپارچه چه زمانی تکمیل وجه کنند؟ ۱۴۰۱/۳/۲۶ قرعه کشی خودرو ادامه خواهد داشت ۱۴۰۱/۳/۲۴ حذف قرعه کشی ۵۰ مدل خودرو تا پایان شهریور ۱۴۰۱/۳/۲۲ قرعه کشی خودرو حذف نمی شود! ۱۴۰۱/۳/۲۲ تمدید مجدد مهلت واریز وجه منتخبان قرعه کشی خودرویی ۱۴۰۱/۳/۱۹ آخرین ویدیو ها لحظه ترسناک پرت شدن کودک از پنجره خودروی در حال حرکت + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۰:۲۲ ۵۳ کشته و مجروح در تصادف قطار و کامیون + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۰:۱۹ افشای هویت اصلی سارق گردنبند آقای فوتبالیست! + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۰:۱۶ مدرن ترین و سینمایی ترین گدای جهان + فیلم ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۱۰:۱۶ کشف بیش از ۱۰۰۰ تن مواد مخدر در سال گذشته ۱۴۰۱/۰۴/۰۷ ۰۹:۴۱ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال صرافی والکس خرید ارز دیجیتال نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۰:۳۲ فوری؛ قرعه کشی خودرو به دلیل مسائل امنیتی و فنی تا اطلاع ثانوی لغو شد ۱۰:۲۹ هشدار در خصوص حملات بدافزاری به زیرساخت های صنعتی ۱۰:۲۷ بزرگ ترین یخچال ایران در تبریز + عکس ۱۰:۲۶ ادامه مذاکرات آمریکا و ونزوئلا ۱۰:۲۲ پوشش بیمه درمان ناباروری در بخش خصوصی چگونه است؟ ۱۰:۲۲ عقب نشینی اسرائیل در مورد پرونده احیای برجام ۱۰:۱۸ حمایت ویژه از ۲۹ بیماری در انتظار تصویب دولت ۱۰:۱۸ دولت باید یک ابر وزیر برای وزارت کار انتخاب کند! ۱۰:۱۶ مدرن ترین و سینمایی ترین گدای جهان + فیلم ۱۰:۰۶ موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از عملکرد تامین اجتماعی ۱۰:۰۰ رویداد پیداشو: قصه کسانی که در جریان زندگی به لحظه‌های خود نور می‌تابانند ۱۰:۰۰ وسالت با صف خرید ۶۸ میلیارد تومانی همراه شد ۱۰:۰۰ آپارتمان های ۵۰ متری جنوب تهران چند؟ ۰۹:۵۸ رشد هفت هزار واحدی شاخص کل بورس در ۳۰ دقیقه آغازین معاملات ۰۹:۴۸ نرخ رسمی یورو و ۲۵ ارز دیگر افزایش یافت ۰۹:۴۵ روایت سرمربی استقلال از نحوه تبدیل شدن رونالدو به بهترین بازیکن دنیا ۰۹:۲۰ شاید ۲ سال طول بکشد تا تورم پایین بیاید ۰۹:۱۴ محبوب ترین نوشیدنی جهان چه خواصی دارد؟ ۰۹:۰۷ حراج ملی مجوز داشت ۰۹:۰۳ پیکاپ جدید پادرا دیزل محصول ایسوزو نیست ۰۹:۰۱ صعود قیمت نفت در بازارهای جهانی ۰۸:۵۵ اینترنت کودکان در راه است ۰۸:۵۱ آزمون با ارزش تر از طارمی ۰۸:۲۸ مراقب گرمازدگی باشید ۰۸:۱۹ معرفی کاپیتان های پرسپولیس در فصل بعد + عکس ۰۷:۳۰ هزینه های سفر لاکچری آنتالیا چقدر است؟ + جدول ۰۰:۵۷ راهکاری برای حضور قلب در نماز ۰۰:۵۴ مورد عجیبی که در ماه به وجود آمده + عکس ۰۰:۵۳ فال تاروت روزانه / فال تاروت روزانه سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ ۰۰:۵۱ غذاهای تابستانی طهرونی ها ۰۰:۴۷ کنایه توییتری یزدانی خطاب به بازیکن استقلال؟! + عکس ۰۰:۴۳ بازار خوراکی های عجیب و غریب چینی ها در ایران + عکس ۰۰:۳۵ بهترین میوه ها برای کاهش خطرات چاقی و دیابت ۰۰:۳۲ گران ترین طلاق های جهان ۰۰:۱۸ پاسخ فوری استقلال به انتقال دانشگر به سپاهان ۰۰:۱۶ صدور حکم اعدام برای سارق طلای زنان ۰۰:۰۹ افشای علت مرگ دی کاپریو در «تایتانیک» ۲۵ سال پس از اکران ۰۰:۰۶ اعلام قیمت جدید گوشت گوسفند و گوساله در بازار / یک کیلو ران گوساله چند؟ ۰۰:۰۱ نامه وزارت گردشگری به سازمان هواپیمایی: تصمیمتان را متوقف کنید! ۲۳:۵۴ استاندار تهران:  اگر فرزندآوری را به مساله اعتقادی تبدیل کنیم بسیاری از مسائل ما حل می‌شود ۲۳:۵۲ ذکر و دعا جهت عزیز شدن در نزد دیگران ۲۳:۴۸ جنجال جدید «جرارد پیکه» این بار با یک خبرنگار! ۲۳:۴۵ نحوه ذخیره پسوردها در گوگل کروم ۲۳:۴۱ شبیه ترین نقطه زمین به مریخ ۲۳:۳۸ درمان هایی که تصادفا طاسی را درمان کردند ۲۳:۳۴ امیرعبداللهیان با اردوغان دیدار کرد + عکس ۲۳:۲۹ رفع جرم و پلاک دندان در ۵ دقیقه با پوست گردو! + روش ۲۳:۲۷ هافبک پرسپولیس در حد ذخیره های سپاهان هم نبود! ۲۳:۲۶ برای مذاکره غیرمستقیم با ایران؛ رابرت مالی در دوحه ۲۳:۲۴ چگونه شوهر خود را حرف‌ گوش‌ کن کنیم؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قرعه کشی خودرو سامانه یکپارچه قرعه کشی خودرو تخصیص خودرو قرعه کشی واریز وجه ۱۴۰۱ ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند

به گزارش پارس نیوز، سیتروئن C5 Aircross توسط سایپا به شکل مونتاژی به بازار ایران عرضه می‌شود. در حال حاضر مشخصات این خودرو برای عرضه در بازار ایران از سوی سایپا اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به بازار ایران راه پیدا کند که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

امکانات رفاهی Citroen C5 Aircross 

از امکانات رفاهی این خودرو نیز می‌توان به سامانه استارت/ استاپ، ترمز پارک برقی و اتوهولد، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کلاستر دیجیتالی، جک برقی صندوق عقب به‌همراه سنسور پایی،، باز و بسته کردن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌شکل برقی و متصل به گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با سردکن و گرم‌کن صندلی‌ها و دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D اشاره کرد.

​امکانات ایمنی سیتروئن ایرکراس سی ۵

این خودرو از امکانات ایمنی متعددی نظیر سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)، هشت ایربگ ایمنی، سامانه کنترل خودرو در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESP)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)، سیستم نور بالای اتوماتیک (IHC)، کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)، رادار نقطه کور (BSD)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW) و سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA) بهره می‌برد.

 

منبع: گجت‌نیوز

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...