Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای عباسی در بازدید از مجتمع کشت و صنعت شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان خداآفرین گفت: ۱۹ هزار هکتار از اراضی توسعه کشاورزی در قالب طرح شبکه‌های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور در استان آذربایجان شرقی به شبکه فرعی آبیاری مجهز شده که سهم شهرستان خداآفرین از این مقدار بیش از ۵ هزار هکتار است و سامانه جدید آبیاری آماده بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی با استفاده فن‌آوری دانش بنیان گام‌های موثری در کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری خاک برداشته است.

با تلاش متخصصان داخلی ۱۰۰ درصد تجهیزات آبیاری بومی سازی شده و کشور را از واردات این تجهیزات بی‌نیاز کرده است.

خوشبختانه دولت سیزدهم نیز برای حمایت از طرح کاهش مصرف آب، اعتبارات بانکی کافی پیش‌بینی کرده است که در قالب تسهیلات کم‌بهره برای تجهیز مزارع در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 علت تاخیر در بهره‌برداری بخشی از اراضی توسعه‌ای مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی  تکمیل نشدن کامل طرح‌های وزارت نیرو از جمله سد قیز قلعه‌سی است.

با تکمیل این سد آب مورد نیاز و پایدار این کشت و صنعت تامین و شاهد شکوفایی صنعت کشاورزی با ضریب اشتغال بسیار بالا در خداآفرین خواهیم بود.

سد قیز قلعه‌سی و کانال‌های انتقال آب آن ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ماه گذشته در سفر استانی رئیس جمهور برای تکمیل کامل این طرح ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجتمع کشت و صنعت تجهیزات آبیاری کشت و صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۴۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از تحقق ۱۰۳ درصدی تولید مجتمع پتروشیمی ایلام در فروردین سال ۱۴۰۳خبر داد.

«سیدغلام‌حسن گرشاسبی» با بیان اینکه بر اساس برنامه مصوب سال ۱۴۰۳ میزان تولید فروردین ۷۴ هزار و۲۹۰ تن بود که با همت همکاران این میزان به بیش از ۷۶ هزار و پانصد تن افزایش یافت.

وی افزود: در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فروردین سال ۱۴۰۲ تولید در مجتمع پتروشیمی ایلام ۳۵ درصد رشد داشته است.
نایب رئیس هیات مدیره پتروشیمی ایلام با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»ادامه داد: در تلاش هستیم در سال ۱۴۰۳ رکورد ۱۰۰ درصد تولید محقق شود.
گرشاسبی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۸۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پلی‌اتیلن سنگین، پروپیلن، بنزین پیرولیز، CFO و DMDS CHAVAR65 تولید شده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • ۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند