Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:32:08 GMT

سنجش سلامت نوآموزان کردستانی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۰۱۰۸

سنجش سلامت نوآموزان کردستانی آغاز شد

به گزارش ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در آیین افتتاحیه این طرح با اشاره به ساحت شش گانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گفت: هدف نهایی این سند تربیت دانش آموزان برای ورود و نقش آفرینی در جامعه است.   

افشین خوشگوار ساحت تربیت زیستی و بدنی را مهم ترین ساحت دانست و افزود: این ساحت بر سلامت جسمانی، ایجاد، حفظ و ارتقای سلامت جسمانی دانش آموزان تاکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بدون شک طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان مهمترین پیش نیاز و مقدمه شکل گیری ساحت تربیت زیستی و بدنی در مجموعه آموزش و پرورش است و مهم ترین اقدامی که ما به دنبال اجرایی شدن آن هستیم سلامت جسمانی و روحی و روانی دانش آموزان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان شناسایی به موقع و مداخله بهنگام را ۲ رکن اصلی برنامه سنجش دانست و گفت: ما هر ساله در آموزش و پرورش آزمون‌های استخدامی داریم و علیرغم اینکه جوانان و تحصیل‌کرده‌هایی داریم که نمرات علمی بالایی کسب می‌کنند اما در مرحله مصاحبه و سنجش سلامت آنان مواردی از کم شنوایی و کم بینایی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح سنجش باید از ۲ منظر مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت:خانواده هاباید با این طرح همکاری کنند و اولین فایده طرح نصیب خانواده‌ها خواهد شد.

سنجش سلامت ۲۵ هزار نوآموز بدورود به دبستان

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه تعلیم و تربیت رسمی دانش آموزان را بر عهده دارد؛ گفت: تعلیم و تربیت در دنیا بالاترین نوع سرمایه گذاری و مهم ترین رکن جامعه است.

طالب محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش در دنیا رشد کرده و به مرحله توسعه رسیده است؛ گفت: رمز ماندگاری آموزش و پرورش در مرحله توسعه یافتگی «کیفیت آموزشی» است.

وی اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان را یکی از گلوگاه های کیفیت بخشی دانست و گفت: آموزش و پرورش استثنایی متولی و مجری اجرای برنامه سنجش است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان یک برنامه ملی و فرابخشی است؛ ادامه داد: آموزش و پرورش زمینه ای را فراهم می‌کند که کودکان با همه استعدادها و توانایی‌ها و محدودیت‌ها بتوانند از سفره تعلیم و تربیت بهره مند شوند.

محمدی با بیان اینکه جامعه هدف این طرح نوآموزان بدو ورود به دبستان هستند؛ گفت: برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان تضمین کننده کیفیت آموزش است و خروجی برنامه سنجش کیفیت بخشی به آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه پایه اول ابتدایی پایه بنیادین سنوات تحصیلی است؛ افزود: متولیان آموزش و پرورش باید با علم و اطلاع  نوآموزان را وارد بدنه آموزش و پرورش کنند.

محمدی با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش موجب می شود، متولیان تعلیم و تربیت با علم و آگاهی با دانش آموزان برخورد کنند؛ گفت: برنامه سنجش نوعی پیشگیری و یکی از برنامه‌های مهم و اساسی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به آغاز برنامه سنجش سلامت نوآموزان در ۱۵ پایگاه سنجش استان گفت: حدود هفت هزار نوآموز دوره پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته اند و پیش بینی می‌شود حدود ۲۵ هزار نوآموز ورود به دبستان در این برنامه شرکت کنند.  

در این مراسم پایگاه سنجش سلامت نوآموزان به صورت نمادین با حضور مسوولان استانی در دبستان استقلال ناحیه یک سنندج افتتاح شد و تعدادی از نوآموزان نیز از لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

برچسب‌ها کردستان سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج کردستان سنندج آموزش و پرورش آمادگی تحصیلی سلامت جسمانی ورود به دبستان تعلیم و تربیت برنامه سنجش دانش آموزان سنجش سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، صادق ستاری فرد در آیین افتتاحیه صعود پانصد معلم کوهنورد هشت استان جنوب کشور به قله «بل» در شهرستان اقلید استان فارس، گرامیداشت هفته معلم و یادواره شهدای فرهنگی کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس گفت: معلمان قله‌های بسیاری همچون قله های؛ علم، عطوفت، مهربانی، نجابت، ایثار و از خود گذشتگی را فتح  و وجودشان را برای دانش آموزان هزینه می‌کنند.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی توجه به سرمایه انسانی بود که پیروزی را ممکن ساخت لذا گردهمایی معلمان حول یک محور باعث تحول در جامعه می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پیامبر اسلام در ابتدا برای نیل به هدف تربیت نیروی انسانی، مسجد را بنا کرد لذا اکنون ما هم در آموزش و پرورش نیاز به ایجاد فضا‌های مختلف آموزشی و تربیتی مطلوب داریم تا تربیت به معنای واقعی کلمه محقق شود.
صادق ستاری فرد ادامه داد: گام بعدی پیامبر (ص) ارائه محتوا بود و قرآنی را که از جانب خداوند بر او نازل شد به جامعه معرفی کرد و امروز ما باید بر اساس سند تحول بنیادین، محتوای خوب ارائه دهیم.
گفت: نظام محاسبه‌ای که پیامبر (ص) انجام دادند همان نظام ارزشیابی امروزی است که ما باید در دستور کار قرار دهیم، زیرا جهت دهنده همه ارکان تربیتی، نظام ارزشیابی است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ، پارسال به صراحت از هزینه کردن در آموزش و پرورش به عنوان سرمایه گذاری یاد کردند،  بنابراین ضروری است که سهم بودجه‌ای آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور، افزایش یابد.
۵۰۰ معلم کوهنورد از هشت استان اصفهان، بوشهر، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، یزد و فارس صبح امروز به قله «بل» بلندترین قله استان فارس صعود کردند.

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش