Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ماریا زاخاراوا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به موضع قزاقستان در مورد استقلال لوهانسک و دونتسک گفت که «مسکو» به دیدگاه «نورسلطان» در مورد مسائل بین المللی جاری از جمله درگیری اوکراین احترام می‌گذارد و قصد فشار آوردن به آن را هم ندارد.

وی با اعلام این مطلب در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: این یکی از آن نمونه‌های روشن در عمل است که ما در مورد آن زیاد صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکردهای ما ممکن است متفاوت باشد، اما برخلاف رژیم‌های غربی که با وجود تعهد ادعایی خود به دموکراسی و کثرت گرایی، هیچ مخالفتی را تحمل نمی‌کنند، ما به شرکای خود احترام می‌گذاریم.

بنابر سخنان وی، مسکو به حفظ دستور ملی خود ادامه خواهد داد، اما به دنبال پیدا کردن زمینه‌های مشترک با «نورسلطان» بر اساس احترام و منافع متقابل خواهد بود.

پیش از این، رئیس جمهور قزاقستان در حضور همتای روس خود در جریان بیست و پنجمین همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفت که کشورش نه تایوان، نه کوزوو، نه اوستیای جنوبی و نه آبخازی را به رسمیت نمی‌شناسد و ظاهرا این اصل در مورد سرزمین‌های شبه‌دولتی که به نظر ما لوهانسک و دونتسک از این قبیل هستند، نیز اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان تاکایف واکنش روسیه موضع قزاقستان لوهانسک و دونتسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۰۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس

به گزارش جماران؛ شبکه خبری العربیه گزارش داد سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های دولت «جو بایدن» در قبال غزه از سمت خود استعفا داده است. 

«هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • اژه‌ای:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • رئیس قوه قضاییه:‌ حجاب مسأله مهم کشور است
  • اژه‌ای:‌حجاب مسأله مهم کشور است
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان