Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت گفت: در اردیبهشت ماه امسال به دلیل تخلفات صنفی برای بیش از ۳۳ هزار واحد تولیدی، توزیعی و خدماتی، پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

به گزارش ایران اکونومیست، سید مجتبی سجادی جزی به اقدامات انجام شده سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بازرسی از بازار کالاهای اساسی در اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده به منظور نظارت بر چرخه توزیع کالا و ضرورت برخورد با تخلفات اقتصادی، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها صورت می‌گیرد و طی این مدت نیز ۱۷۰ هزار و ۷۸۶ مورد بازرسی در قالب طرح‌های مختلف نظارتی با حضور بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و دیگر دستگاه‌های ذیصلاح انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: نتیجه این بازرسی‌ها در همین مدت، منجر به تشکیل ۳۳ هزار و ۱۳۹ فقره پرونده و کشف ۳۸ هزار و ۸۱۸ مورد تخلف شده است.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح‌های نظارتی را بررسی قیمت‌ها، جلوگیری از دپوی کالاها و اقلام ضروری و پایش عملکرد فعالان اقتصادی در سطح بازار دانست و بیان کرد: آمار بازرسی‌های انجام شده طی این مدت نشانگر آن است که بیشترین بازرسی‌ها مربوط به کالاهای اساسی و استراتژیک شامل فرآورده‌های پروتئینی از جمله گوشت قرمز و گوشت مرغ، محصولات لبنی، قند و شکر، روغن نباتی و … بوده و پرونده متخلفین پس از تحقیقات تکمیلی، جهت سیر مراحل قانونی در اختیار تعزیرات حکومتی استان‌ها قرار گرفته است.

سجادی جزی بار دیگر با تأکید بر این موضوع که با هرگونه گران‌فروشی برخورد می‌کنیم خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهای خودکنترلی، درج قیمت است لذا از مردم تقاضا می‌کنیم که برای مقابله با گرانفروشی و کم فروشی مبادرت به امر خرید از واحدهایی صنفی کنند که نسبت به الصاق برچسب قیمت بر روی اجناس و ارائه فاکتور به مشتریان اقدام نمایند.

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت در خصوص طرق مختلف طرح شکایات از سوی شهروندان اعلام کرد: مردم با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستانهای تابعه می‌توانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند البته وی توصیه کرد؛ شهروندان شکایات خود را از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (124.ir) و اپلیکیشن آپ مطرح نمایند، چنانچه شکایت آنها قابل پیگیری باشد، یعنی در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد، اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

  منبع: خبرگزاری مهر برچسب ها: بازرسی اصناف ، سامانه124 ، تعزیرات حکومتی ، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازرسی اصناف سامانه124 تعزیرات حکومتی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده معدن و تجارت استان ها سازمان حمایت انجام شده بازرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد با اشاره به صدور اخطار برای واحدهای آلاینده، از پلمب دو واحد شن و ماسه متخلف و آلاینده در یزد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید رضا نورانیان صبح امروز در جریان بازدید از واحدهای شن و ماسه یزد اظهار داشت: بحث آلودگی هوا یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در این دولت به صورت جدی مورد توجه قرار دارد و اقدامات گسترده‌ای در زمینه مقابله با آن صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اعتراضاتی که مردم برخی از نقاط داشتند، نسبت به آلایندگی واحدهای شن و ماسه بود که در این زمینه بازدید‌های لازم با صدور تذکر از سوی همکاران ما انجام گرفت.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان یزد ادامه داد: در این راستا، تیم پایش با همکاری واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد دو واحد آلاینده شن و ماسه را در جاده یزد بافق با حکم قضایی و همراهی ماموران پاسگاه انتظامی فهرج پلمپ کردند.

نورانیان با اشاره به اینکه به همین دو واحد هم پیش از پلمپ اخطارهای قانونی برای رفع آلودگی داده شده بود تصریح کرد: این واحدها علاوه بر اینکه در لیست صنایع آلاینده استان قرار داشتند و علی رغم اخطارها و مهلت‌های داده شده، اقدام اصلاحی مؤثری انجام نداده و آلودگی ذرات آنها استمرار داشته است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای آلاینده حتما باید نسبت به کاهش و رفع آلودگی اقدام لازم را انجام دهند گفت: با انجام این دو مورد پلمپ، تا رفع کامل آلایندگی از ادامه فعالیت واحدهای مذکور جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • تشکیل ۴۳۴ پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون شهری آذربایجان غربی
  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • محکومیت فروشگاه زنجیره‌ای متخلف در ارومیه