Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، شبکه‌های عمومی رادیو و تلویزیون فرانسه صبح امروز (سه شنبه) به دلیل اعتصاب کارکنان علیه حذف برخی اعتبارات دچار اختلال شد.

 به نقل از لو فیگارو، این اعتصاب به دنبال فراخوان عمومی علیه لغو اعتبارات مربوط به مجوز دیداری و شنیداری که دولت از پاییز سال جاری میلادی به دنبال حذف آن بود، صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین پیوند اعلام شده است که ایستگاه‌های رادیویی فرانس اَنفو (France info)، فرانس اَنتر (France Inter)، فرانس کولتور (France Culture) و همچنین کانال‌های تلویزیونی فرانس ۲ (2 France ۲)، فرانس 24 (France ۲۴) و فرانس‌اَنفو Franceinfo نیز نگران گسترش این اعتصاب‌ها هستند.

معترضان، سیاست دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر حذف این اعتبارات را تهدیدی برای استقلال رسانه‌ها ارزیابی می‌کنند.

بر اساس گزارش لو فیگارو، بسیاری از شبکه‌های رادیویی فرانسه همچون فرانس اَنفو، فرانس اَنتر و حتی فرانس کولتور صبح امروز با این چالش مواجه بودند و به جای ارایه برنامه‌ها بر اساس جدول پخش، موسیقی پخش کردند و شبکه تلویزیونی فرانس ۲ نیز برای حل این چالش گزیده‌هایی از برنامه‌های تکراری خود را روی آنتن برد.

همچنین اختلال در آنتن شبکه‌های خبری فرانس ۲۴ و فرانس اَنفو و وب‌سایت این شبکه نیز گزارش شده است.

یکی از اتحادیه‌های مرتبط با این حوزه برای کارکنان فرانس تلویزیون (France Télévisions) و رادیو فرانس (Radio France)، همچنین فرانس مدیا موند (France Médias Monde (RFI, MCD))، آرت (Arte) و اینا (Ina) برای امروز فراخوان اعتصاب داده است.

همچنین برگزاری راهپیمایی اعتراضی برای ظهر امروز در پاریس تدارک دیده شده است که مسیر آن به سمت مجلس ملی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، لغو اعتبارتی که مورد اعتراض کارکنان شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی فرانسه است، کسری بودجه بیش از سه میلیارد یورویی برای این حوزه به دنبال خواهد داشت.

مکرون جبران حذف این اعتبارات را از طریق پخش‌کنندگان عمومی وعده می‌دهد اما معترضان معتقدند که بودجه پخش عمومی نمی‌تواند توسط دولت تعیین شود.

معترضان تاکید دارند که این حوزه باید یک منبع مالی اختصاصی داشته باشد که استقلال اقتصادی و سیاسی خود را تا حد امکان از نظر اطلاعات و تنوع فرهنگی تضمین کند.


انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۱۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه

به دلیل خشم شرکت‌های هواپیمایی، ده‌ها هزار مسافر فرانسوی امروز پنج‌شنبه از پرواز‌های خود محروم خواهند شد، زیرا فرودگاه‌های فرانسه شاهد «پنج‌شنبه سیاه» در نتیجه یک اعتصاب اجتماعی توسط کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی در فرودگاه‌های فرانسه، هستند.

براساس گزارش القدس العربی، با وجود توافق در آخرین لحظه با انجمن کنترل کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه، انتظار می‌رود امروز در فرانسه و به طور غیرمستقیم در بلژیک و اروپا، ترافیک هوایی به شدت مختل شود.

 سه پرواز از هر چهار پروازی که از فرودگاه اورلی پاریس، دومین فرودگاه بزرگ فرانسه خارج می‌شوند یا به آن می‌رسند، لغو خواهند شد. ۵۵ درصد پرواز‌ها در فرودگاه شارل دوگل، بزرگترین فرودگاه این کشور و ۶۵ درصد پرواز‌ها در مارسی پروونس انجام می‌شود.

بیش از دو هزار پرواز در اروپا لغو شد و هزاران پرواز دیگر مجبور شدند مسیر‌های خود را تغییر دهند تا از حریم هوایی فرانسه رد نشوند. رایان ایر به تنهایی بیش از ۳۰۰ پرواز را لغو کرده است، در حالی که ترانساویا، شرکت هواپیمایی ارزان قیمت وابسته به گروه ایرفرانس-کی ال ام، ۱۹۸ پرواز را لغو کرده است.

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) که شامل بیش از ۳۰۰ شرکت است، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی فرانسه را به «باج‌خواهی» متهم کرد.

 مذاکرات درباره اصلاحات کنترل ترافیک هوایی بین اتحادیه اصلی، SNCTA و اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) در روز چهارشنبه پایان یافت، درست زمانی که شرکت‌ها از قبل لغو بخشی از پرواز‌های خود را به دلیل اعتصاب آغاز کرده بودند.

به گفته رئیس فرودگاه‌های پاریس، این لغو پروازها از حدود بیست سال پیش تاکنون دیده نشده است. این اتفاق توسط اداره کل هوانوردی غیرنظامی (DGAC) به دلیل تعداد اعتصاب کنترل کنندگان اصلی ترافیک هوایی اعمال شده است. 

موضوع اعتصاب اصلاح کنترل ترافیک هوایی فرانسه است. آن‌ها به ویژه به حقوق‌ها اعتراض کرده و خواستار افزایش ۲۵ درصدی دستمزد‌ها در طول پنج سال شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون سهند تبریز
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند