Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست پیش‌روی «لوی جرگه» افغانستان، ۳۰۰۰ نفر از ۳۴ ولایت این کشور حضور خواهند داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نشست «لوی جرگه» که قرار است با عنوان «نشست عالمان دین» هفته جاری در کابل برگزار شود، متشکل از نمایندگان 34 ولایت این کشور خواهد بود.

بر اساس آنچه مصوبه کابینه طالبان عنوان می‌شود، کمیسیونی به ریاست ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر موظف شده است تا کار برگزاری این نشست را در تاریخ هشتم خرداد ماه دنبال نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طی یک نامه به رؤسای استخبارات، امر به معروف و نهی از منکر، حج‌ و اوقاف و شورای علمای ولایت‌ها، از آنان خواسته شده است که افراد شرکت کننده هر استان را برای شرکت در این نشست انتخاب کنند.

دارا بودن شهرت علمی، اعتبار و وجهه اجتماعی و سابقه جهادی از ملاک‌های اصلی دعوت شدگان به این نشست عنوان شده و قرار است اسامی افراد مذکور، برای تأیید نهایی به دبیرخانه کمیسیون برگزار‌کننده نشست تحویل داده شود.

با اینکه دستور کار این جلسه هنوز مشخص نشده است، اما گفته می‌شود بحث و تبادل نظر بر مسایل سیاسی، امنیتی و اجتماعی مهم‌ترین محورهای این نشست خواهد بود.

تدارکات برای برگزاری «لویه جرگه» در کابلادامه اختلاف‌ بین اعضای شورای مقاومت ملی افغانستان برای حضور در لویه جرگهآمریکا: طالبان ساختار سیاسی را از طریق لویه جرگه مشخص کند

برخی تحلیلگران افغانستانی مخالف طالبان به ساختار این نشست معترض هستند و میهمانان دعوت شده را نماینده تمام اقشار این جامعه نمی‌دانند، از سوی دیگر «هیدر بار»، معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به برگزاری این نشست گفته است که یک نهاد تصمیم‌گیری که زنان را مستثنا می‌کند، نمی‌تواند مورد پذیرش باشد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان لویه جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • اعزام ۳۰۰۰ نفر از استان همدان به مناطق عملیاتی غرب کشور
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است