Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@14:01:23 GMT

قانون دورکاری مادران تغییر می‌کند

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۳۲۵۲

قانون دورکاری مادران تغییر می‌کند

انسیه خزعلی این نوید را می‌دهد که رایزنی‌هایی در حال انجام است که دورکاری ادارات برای زنان دارای فرزند با درنظرگرفتن تدابیر خاص می‌تواند امکانپذیر باشد.

به گزارش ایران اکونومیست، روزنامه ایران نوشت: «در دوران کرونا، کارمندان بسیاری از مشاغل با فراهم‌آمدن شرایط و زیرساخت‌ها دورکار شدند. در این دوران بسیاری از مادران شاغل توانستند در کنار فرزندان خود به اشتغال هم بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کاهش آمار فوتی‌ها و ابتلا به کووید-۱۹ به‌تدریج دورکاری‌ها هم از میان برداشته و همه پرسنل ادارات در محل کار خود حاضر شدند؛ هر چند امکان دورکاری که کرونا ایجاد کرد در دنیا به یک امکان تبدیل شده است. حالا انسیه خزعلی این نوید را می‌دهد که رایزنی‌هایی در حال انجام است که دورکاری ادارات برای زنان دارای فرزند با درنظرگرفتن تدابیر خاص می‌تواند امکانپذیر باشد.

به گفته معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، برای دورکاری ویژه خانم‌ها بنا شده که قانون خاصی تدوین شود. قانون قبلی مربوط به سال ۱۳۸۹ است و اشکالاتی دارد که سبب شده کارفرماها تمایلی به دورکاری زنان نداشته باشند.

او می‌گوید: به عنوان مثال در آن قانون گفته شده که کارفرما باید تجهیزات و لوازم مورد نیاز کارمند در خانه را فراهم کند، خیلی جاها این امکان وجود ندارد و از خوف اینکه به کارفرما گفته شود که قانون را رعایت نکرده است، کلاً زیر بار موضوع دورکاری نمی‌رود. می‌خواهیم این قانون را کمی تعدیل و شرایطی را فراهم کنیم که خانم‌ها با امکانات کمتر هم بتوانند دورکاری داشته باشند. امیدواریم وسعت این کار در راستای تحکیم بنیان خانواده و حفظ اشتغال مادران بیشتر از گذشته شود.»

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دورکاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دورکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: این کنگره با موضوع شعر فارسی و در بخش اصلی خلیج همیشه فارس، بخش ویژه بانوان و مادران سرافراز خلیج فارس و بخش آزاد برگزار شد.

علیرضا سیدآبادی افزود: خلق آثار بدیع و ماندگار در موضوعات ملی و عقیدتی، بزرگداشت یاد و نام خلیج همیشه فارس، بیان قدر و منزلت بانوان و مادران پاکدامن مناطق خلیج فارس و تبیین مسئله هویتی خلیج فارس برای ایران اسلامی اهداف این کنگره بود.

 وی تصریح کرد: آیین پایانی ششمین کنگر ه ملی شعر خلیج فارس با حضور جمعی از شاعران سراسر کشور و مسئولان استانی در شهرستان هندیجان، اسکله بحرکان، در خلیج فارس برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • تغییر نام باشگاه استقلال؛ بدون مشکل یا تنش‌زا/ قانون چه می‌گوید؟
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است