Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان دکتر رضا اسدی افزود:علاوه بر سمپاشی جایگاه‌های دام، ۸۱ هزار و ۴۰۰ راس دام سبک و سنگین در خوزستان نیز زیرپوشش خدمات رایگان، سمپاشی بدن توسط کارشناسان دامپزشکی استان قرار گرفتند.

وی گفت: این اداره کل انجام اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار دارد و در این زمینه نظارت بر کشتارگاه ها، سم پاشی دام ها و اماکن نگهداری دام ها علیه کنه، مبارزه و برخورد با کشتار قاچاق و غیرمجاز و نگهداری لاشه ها را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی، نسبت به کشتار غیرمجاز دام و تاثیر آن در انتقال تب کریمه کنگو هشدار داد و افزود: کشتار غیرمجاز دام یکی از عوامل انتقال این بیماری است و در این زمینه مردم از این اقدام  خودداری کرده و کشتار دام را به کشتارگاه‌ها بسپارند.

معاون سلامت دامپزشکی خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه گوشت یکی از عوامل برای انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام است، مردم از خرید گوشت از مراکز غیرمجاز و افراد دوره گرد و دست فروش بپرهیزند.

وی ادامه داد:در فصل گرما فعالیت کنه‌ها افزایش می‌یابد و خطر انتقال بیماری به انسان از دام‌ آلوده بیشتر است و در صورت بی‌احتیاطی در کشتار دام و تماس با ترشحات دام آلوده احتمال انتقال این بیماری به انسان افرایش پیدا خواهد کرد.

اسدی به شهروندان توصیه کرد برای جلوگیری از انتقال بیماری تب کریمه کنگو، پیش از استفاده از گوشت و جگر به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری شوند.

تب کریمه کنگو در دام ها علایم قابل توجهی ندارد و پس از گزش کنه آلوده، ویروس کمتر از یک هفته در بدن دام باقی می ماند و تنها علامت آن، تب خفیف بوده و مخزن اصلی ویروس در طبیعت کنه سخت است که در تمام مراحل تکامل کنه، در بدن باقی می ماند و از طریق تخم به نسل‌های بعد منتقل می‌شود.

نخستین مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در خوزستان ۲ هفته پیش در شادگان به ثبت رسید که منجر به فوت یک زن باردار شد.

برچسب‌ها خوزستان تب کریمه کنگو اهواز سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان تب کریمه کنگو اهواز خوزستان تب کریمه کنگو اهواز سازمان دامپزشکی کشور تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشورگفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.
معین با بیان اینکه در کشور 6 میلیون هکتارزیر سطح کشت گندم آبی و دیم است گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.
وی گفت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.
درسال زراعی گذشته استانهای کردستان، کرمانشاه واصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.
در حال حاضر230 هزارهکتار از اراضی گندم علیه آفت سن سمپاشی شده و قراراست 150هزارهکتار دیگرنیز انجام شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال