هنرمندان پر درآمد، کدام هنرمندان هستند؟
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۵۵۴۶۰
چطور یک هنرمند هم کار اجرا میکند، هم روی صحنه تئاتر هست، هم در گیشه فعالیت دارد و هم آنتان تلویزیون را در اختیار دارد. این روزها با گسترش پلتفرم نمایش خانگی در کنار سینما، تلویزیون و تئاتر شاهد حضور برخی هنرمندان در تمامی این فضاها به صورت همزمان هستیم.
میتوان گفت که این حضور پررنگ زاویهای پنهان را در خود نهان کرده.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
حیایی
عصر جدید بازگشت دوباره حیایی به تلویزیون بود. پس از گذشت سه فصل از این برنامه او همچنان تنها داوریست که با علیخانی همکاری میکند. در جوکر هم شاهد همکاری حیایی و علیخانی هستیم. البته حیایی این روزها ساخت ایران ۳ را هم در حال پخش دارد. همچنین در تبلیغات تلویزیون و حتی در تبلیغات شهری هم تصویرش به وفور دیده میشود. خلاصه آقای حیایی تلاش کرده تا در هر نقطهای ردپای خود را به جا بگذارد. امین جان! خسته نباشی برادر.
علی اوجی
علی اوجی در این سالها به صورت تجمیعی هنر ایران را قبضه کرده و در هر عنصر نمایشی دستی بر آتش دارد. از تهیهکنندگی آلبوم موسیقی برای مهران مدیری و رضا یزدانی تا سرمایهگذاری روی آثار مسعود کیمیایی در سینما. او را در حتی در صحنه تئاتر هم میبینیم. در تلویزیون در سینما و به طور کلی در هر جایی که امکان دیده شدن وجود دارد. جوکر و شبهای مافیا آخرین تحرکات اوجی در عرصه تصویر است.
حامد آهنگی
شاید وایرال شدهترین شخصیت اینروزها خودش باشد. از جُنگهای شادی آغاز کرده و به خندوانه که رسید شکوفا شد. از اجرا در تلویزیون تا تاکشوی محبوب شبآهنگی و حالا که پای ثابت جوکر و مافیاست. البته انصافا هم یکی از ناجیان شبهای مافیا بود. حالا هم که نخستین فیلمش را روی پرده دارد. حامد آهنگی را نمیتوان از برق کشید و باید دید که چقدر این محبوبیت تداوم دارد.
بهرام افشاری
درباره افشاری میتوان گفت که هنرمند بااستعدادیست منتها به هر نحو در این مسیر افتاده. چه کسی جوجه تیغی را کشت؟ در تئاتر، سگبند در سینما و رازبقا در نمایش خانگی نمود بارز این مسیر است. در واقع افشاری هم به جرگه آنهایی پیوسته که تا سر میچرخانیم تصویرشان را بر در و دیوار شهر میبینیم. همانهایی که شاید به تکرار بیافتند و دیگر محبوب نباشند!
احسان علیخانی
گاهی اوقات این سوال به جود میآید که رمز ماندگاری علیخانی در شبکه سه چیست؟ وقتی میبینیم نخبههای اجرا و برنامهسازی را فراری دادند و چه شده که علیخانی همچنان تریبون خود را دارد در عجب میمانیم! ماه عسل، امضای علیخانی برای کنداکتور رمضانی سازمان بود و حالا او با عصر جدید و ویژهبرنامه نوروزی این شبکه هر ساله از قاب تلویزیون نمایان است. او همچنین پا را فراتر گذاشته و در نمایش خانگی، جوکر را تهیه کنندگی کرده تا از همرزمانش در این عرصه عقب نماند. به هر حال ماجرای علیخانی یک مهر سربسته دارد که اطلاعی از آن در دسترس نیست.
یوسف صیادی
او نیز چندسالی از تلویزیون دور بود و حالا در آخرین حضور به «دورهمی» دوست قدیمیاش مهران مدیری رفته. در جوکر نیز ریبرندینگ خود را کامل کرد و با یوسف تیموری یک زوج محبوب را تشکیل داد. خب به طور معمول اکثر افراد حاضر در جوکر، کارت مافیای خود راه هم در آن یکی رئالیتیشو فعال میکنند و صیادی نیز از این قائده مستثنی نیست.
پردیس احمدیه
لامینور، مجبوریم، تومان و نوبت لیلی یک نقطه اشتراک برجسته دارند آن هم حضور پردیس احمدیه است. خواهناخواه با اکران همزمان دو کارش در سینما و پخش نوبت لیلی در نمایش خانگی نام پردیس احمدیه هم در این فهرست نقش میبندد و شاید خیلی زود مخاطبان هم از تکرر بازی یک فرد در چند نقطه به طور همزمان دلزده شوند. شاید بهتر باشد که هنرمندان به طور کلی گزیدهکار شوند تا کیفیت ایفای نقش هم بالاتر برود.
منبع: پول نیوز
کلیدواژه: سینما سینمای ایران سینما خانگی سینمای جهان سینمای جهان سینماگر نمایش خانگی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
کتاب بنیه فیلمساز را قوی میکند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران میروم
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد برگزاری سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون که تجربه فیلمسازی اقتباسی از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» پیرامون زندگی و زمانه شهید محمد بروجردی از فرماندهان دوران دفاع مقدس با عنوان «غریب» را در کارنامه دارد، با تاکید براینکه اساساً زیربنای هنرمند، اول استعداد و سپس مطالعه و آگاهی اوست، گفت: معتقدم پی و بتن یک فیلمساز باید سفت باشد که کتاب این کارکرد را برای او دارد.
وی افزود: اینکه من به عنوان فیلمساز استعداد دارم و هرچیزی را که در ذهن داشته باشم، بنویسم نهایتا برای یک فیلم کارایی خواهد داشت و در ادامه قابل تکرار نیست. قطعاً من به تمام جوانها خواهم گفت؛ نباید کتاب از دستتان بیفتد تا در موضوع و آن چیزی که دوست دارید، قوی شوید.
لطیفی همچنین به موضوع اقتباس سینما از کتاب اشاره کرد و ادامه داد: در اقتباس یک متنی وجود دارد که به متنی دیگر و در قالب دیگری در میآید. یعنی یک رمان نوشته شده که بر اساس آن رمان اقتباسی صورت میگیرد. اقتباس روایت نعل به نعل کتاب نیست، چرا که قالب فیلم تفاوت با قالب رمان دارد. اقتباس یعنی اینکه ابتدا روح کار و شخصیتها از رمان اخذ شود. در ادامه یکسری سکانسهای حیاتی مشخص و سپس روایت در یک قالب دیگر آغاز شود. قالب متفاوت میشود، اما رگ و پی مسئله در قصه کتاب است. در برنامهام است تا با اقتباس از رمان دو جلدی «از عشقاباد تا عشقآباد» منصور انوری فیلم «عشق آباد» را بسازم. نمونه اقتباس در دوران قبل از انقلاب سریال «دایی جان ناپلئون» است و ما وقتی سریال و فیلم را در کنار هم قرار میدهیم، میفهمیم که رمان خیلی قویتر است. اقتباس را باید برای نسل جدید تدریس کرد.
او درباره تجربه حضور در نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران گفت: یکی از علاقهمندیهای من حضور در نمایشگاه کتاب تهران است اما گاهی من در زمان نمایشگاه مشغول پروژههایی بودهام که امکان حضور در نمایشگاه را از من میگرفت، اما امسال حتماً سعی خواهم کرد در نمایشگاه حضور داشته باشم.
کارگردان فیلم «غریب» مرادوه اهالی سینما با اهالی قلم و نویسندهها و ناشران را موجب پیشرفت سینما دانست و تاکید کرد: کتابهای هنری و نفیس که مربوط به سینما است سهم کمی از تولیدات ناشران را دارند و کتابهای تخصصی ما در عرصههای فیلمسازی و کارگردانی خیلی دیر چاپ میشوند و میان ناشران این کتابها سهم کمی را میان ناشران به خود اختصاص دادهاند که امیدوارم این روند تغییر کند.
سیوپنجمین دوره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار میشود.