Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات تکواندو استان اردبیل با بیان اینکه بانوان تکواندو کشورمان در آسیا تاریخ ساز شدند، به ارزش حجاب و عفاف ورزشکاران ایرانی در میادین مختلف اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ایرانی، با حجاب خود، پرچم دار ارزش های اخلاقی در جهان هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج خوشروزی رئیس هیات تکواندو استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ،ضمن تبریک به دختران تیم ملی، کادر فنی و تمام زحمت کشان عرصه ورزش تکواندو  بویژه هادی ساعی رئیس فدراسیون گفت: برای اولین بار بانوان تکواندو کشورمان با حجاب اسلامی در مهد تکواندو جهان بر سکوی نخست ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بانوان ورزشکار کشورمان در میادین مختلف ورزشی از جمله مسابقات المپیک، پارا المپیک و میادین جهانی و بین المللی با ایستادن بر سکوهای قهرمانی نشان دادند که حجاب و عفاف نه تنها محدودیتی برای زنان نیست،گفت: حضور بانوان محجبه در میادین ورزشی نه تنها افتخارآمیز است، بلکه عزت آفرین نیز است چراکه بانوان محجبه علی رغم همه فشارها و تبلیغات منفی دشمنان با حضور خود در میادین جهانی و بین المللی ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان، با کسب عناوین قهرمانی نقشه ها و تبلیغات منفی دشمنان اسلام را نیز خنثی می کنند چراکه ایستادن یک بانوی محجبه روی سکوی قهرمانی خود گویای سرزندگی و نشاط ورزشکار محجبه در جهان است.

رئیس هیات تکواندو استان اردبیل به لزوم توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، بین بانوان ورزشکار اشاره کرد و گفت:  رعایت احکام اسلامی ، ستون فقرات انقلاب اسلامی ایران است و قطعاً بانوان ورزشکار برای داشتن روحیه ای شاد و سرزنده و جسمی سالم، نیاز به ورزش و دارند و شایسته است مسئولین با اختصاص اماکن  مختص بانوان ضمن ارج نهادن به تلاسش های بانوان، تأثیر مثبتی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه برجای بگذارند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: زنان ورزشکار نماد خوبی برای گسترش پوشش اسلامی هستند و همین موضوع در تبلیغ مبانی اسلامی و تضعیف توطئه های دشمنان نقش اساسی دارد.

حجاب، شناسنامه ورزشکار بانوی ایرانی است

قاسمی نائب رئیس هیات تکواندو استان اردبیل  نیز در گفتگو با سبلان ما گفت: حجاب و پوشش نه تنها مانعی برای رقابت ها نیست بلکه ورزشکار با آرامش خاط می تواند در مسابقه متمرکز شده و با نشان دادن توانایی ها و قابلیت های خود به سکوهای قهرمانی نیز دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز در اوج هجمه های دشمنان، بانوان تکواندو کشور با ایستادن در  برترین سکوی قهرمانی بزرگترین رویداد آسیایی این رشته آن هم در مهد تکواندوی جهان ، نشان دادند که حجاب و عفاف افتخار ورزشکاران ایرانی است، گفت: ورزشکاران ایرانی پرچم دار بسیاری از ارزش های اخلاقی در رقابت های  جهانی و بین المللی هستند و این همان ادامه حرکت پهلوانانی چون تختی است.

نائب رئیس هیات تکواندو استان اردبیل در پایان سخنان خود با بیان اینکه حجاب، شناسنامه ورزشکار بانوی ایرانی است، گفت: حفظ اخلاق و منش پهلوانی، رسالت ورزشکار ایرانی در عرصه های جهانی و بین المللی است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهانی و بین المللی ورزشکاران ایرانی بانوان تکواندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۵۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود کیانی به رده دوم رنکینگ المپیکی تکواندو

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو همانند ماه‌های گذشته رنکینگ المپیکی تکواندوکاران در ماه «مه» را منتشر کرد که ثبت امتیازات مسابقات بین‌المللی موجب صعود تکواندوکاران کشورمان شد و در میان المپین‌ها، ناهید کیانی با یک پله صعود جای «جید جونز» قهرمان پرآوازه جهان را در رده دوم گرفت.

در وزن ۵۸- کیلوگرم گروه آقایان، مهدی حاجی موسائی با جمع امتیازات ۳۲۵.۵۲ امتیاز و بدون تغییر در رده ششم رده‌بندی ایستاد. در همین وزن ابوالفضل زندی با کسب ۲۱۵.۳۷ امتیاز و یک پله صعود در جایگاه سیزدهم جهان قرار گرفت. متین رضایی در وزن ۶۸- کیلوگرم، با ۲۰۰.۴۰ امتیاز و یک پله صعود در رده شانزدهم ایستاده است. رضا کلهر با وجود دوری از میادین در جایگاه ۴۸ جهان قرار دارد.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری مرد المپیکی ایران با ۲۴۸.۷۵ امتیاز و بدون تغییر در رده نهم ایستاد؛ میرهاشم حسینی با کسب ۱۳۱.۲۵ امتیاز و یک پله صعود در رده بیست و یکم جای دارد. آرین سلیمی دیگر المپین ایران با ۱۷۵.۵۶ امتیاز و بدون تغییر در رده بیست و یکم وزن ۸۰+ کیلوگرم، جای دارد.

در گروه بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت‌زاده دختر المپین ایران با ۲۳۱.۷۵ امتیازدر رده نهم ایستاده است. سوگند شیری قهرمان جهان با کسب ۱۳۱.۱۰ امتیاز در رده سی و دوم قرار دارد؛ غزل سلطانی با کسب ۱۰۱.۴۷ امتیازدر جایگاه ۴۷ قرار گرفت. سعیده نصیری هم با ۵ پله صعود و کسب ۸۴.۶۲ امتیاز در رده ۶۲ قرار دارد.

در وزن ۵۷- کیلوگرم، ناهید کیانی دختر المپیکی ایران با کسب طلای تورنمنت آزاد صربستان و ارتقای امتیازاتش به ۴۲۶.۴۳ امتیاز، با یک پله صعود در جایگاه دوم جای گرفت. در وزن ۶۷- کیلوگرم ساغر مرادی با کسب ۹۶.۱۶ امتیاز در رتبه ۴۶ ایستاد؛ سیده نرگس میرنوراللهی با ۹۳.۸۴ امتیاز در رده ۴۷ و ملیکا میرحسینی با کسب ۹۳.۰۹ یک رده بالاتر از میرنوراللهی در این وزن قرار گرفته است. در وزن ۶۷+ کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل نیز با ۶۳.۱۴ امتیاز در رتبه ۵۱ رنکینگ المپیکی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • مورایس: حساسیت ایرانی‌ها به مسائل اخلاقی قابل تحسین است
  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • نظارت داور ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • صعود کیانی به رده دوم رنکینگ المپیکی تکواندو
  • حضور ناظر ایرانی در فینال جام باشگاه‌های فوتبال بانوان آسیا
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای
  • رقص با پرچم فلسطین پس از کسب قهرمانی ووشوی اروپا توسط ورزشکار ترکیه‌ای (فیلم)
  • منیژه، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!
  • تجلیل از ۱۱۰ قهرمان و ورزشکار افتخار آفرین گلستانی
  • منیژه ، زنی که آفتاب تن برهنه اش را ندیده است / از محو شبانه نقاشی شاهنامه تا توسل به فردوسی برای حجاب!